AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med noen mål?? Jeg har veldig lyst på denne badedrakten: http://www.modcloth.com/Womens/Swimwear/-Bathing-Beauty-One-Piece-in-Cherry-Pie På høyre side av bildet av badedrakten står det liste over målene over brystet, midjen og hoftene for hver størrelse. Jeg har målt meg selv nå jeg er: oppå brystet: 77 cm rundt midjen: 68 cm over hoftene: 87 cm Passer noen av størrelsene meg?? Har så lyst på den:D
chikako Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Åh, den var lekker! Det viktigste er at livet passer, så en med et liv på 28 tommer, altså størrelse 10 passer nok til deg Dine størrelser i tommer er: bryst: 30 Du skal måle på den bredeste delen av brystet, ikke over puppene - er dette riktig mål? midje: 26,7 Hofte:34,8 Jeg tror kanskje du kunne fått på deg en size 8 også, ettersom midjen kan måles ganske tett. Edit: leste ikke godt nok, og trodde størrelsene gikk opp/ned to tommer, men de går jo bare opp én. 8 eller 6 er nok den mest riktige størrelsen for deg. Endret 4. mai 2011 av chikako
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Åh, den var lekker! Det viktigste er at livet passer, så en med et liv på 28 tommer, altså størrelse 10 passer nok til deg Dine størrelser i tommer er: bryst: 30 Du skal måle på den bredeste delen av brystet, ikke over puppene - er dette riktig mål? midje: 26,7 Hofte:34,8 Jeg tror kanskje du kunne fått på deg en size 8 også, ettersom midjen kan måles ganske tett. Edit: leste ikke godt nok, og trodde størrelsene gikk opp/ned to tommer, men de går jo bare opp én. 8 eller 6 er nok den mest riktige størrelsen for deg. Åhh håper du har rett:) men sånn som jeg leste det så ville størrelse 4 være for stort:O hmm, ble usikker nå?? For vis man tar musa over tallene som står i tabellen så kommer det opp hvor mange cm det kan være over brystet, midjen og hoftene i det forskjellige størrelsene. Og på størrelse 4 står det at man må være nesten 84 cm over brystet:( og jeg er jo bare 77 cm og da har jeg målt på den bredeste delen av brystet:( Uff føler meg så liten nå føles nesten som at jeg må gå i barne butikker for å finne meg badedrakt:( Eller er det noe jeg har misforstått nå?? *håperhåper*
chikako Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Åhh håper du har rett:) men sånn som jeg leste det så ville størrelse 4 være for stort:O hmm, ble usikker nå?? For vis man tar musa over tallene som står i tabellen så kommer det opp hvor mange cm det kan være over brystet, midjen og hoftene i det forskjellige størrelsene. Og på størrelse 4 står det at man må være nesten 84 cm over brystet:( og jeg er jo bare 77 cm og da har jeg målt på den bredeste delen av brystet:( Uff føler meg så liten nå føles nesten som at jeg må gå i barne butikker for å finne meg badedrakt:( Eller er det noe jeg har misforstått nå?? *håperhåper* Det viktigste er at midjen passer, brystet kan du tillate deg litt slingringsmonn på. Er du sikker på at du er 77 cm, altså 30 tommer på det bredeste rundt puppene, ikke over eller under? Hvilken bh-størrelse bruker du? Når man måler vintage-klær er det visst 3 tommer som er det meste man kan gå opp eller ned i bryststørrelse, så 33 tommer funker om du har en byste på 30. Uansett skal det nok gå fint, ettersom badedrakten har knyting øverst. Da kan du jo feste den så stramt at ting holder seg på plass Endret 4. mai 2011 av chikako
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 TS HER: Det viser seg at jeg ikke er 77 cm rundt det bredeste på puppene (altså målt fra tuppen av puppee) Jeg er enda mindre (istad målte jeg meg med klær på) Nå har jeg målt meg uten klær på og dette er de riktig målene på meg: Rundt brystet på det bredeste: 74 cm Rundt midjen: 65-66 cm rundt hoftene: 85 cm Jeg bruker BH størrelse 70A. Jeg er 165 cm høy og veier 49 kg så jeg er ganske tynn Uff føler meg så lite kvinnelig nå Syns badedrakten var så fin. Så håper den passer:( Det som også gjør meg usikker er at jeg har ganske laaang overkropp så er redd for at den minste størrelsen blir for kort til meg ?
chikako Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Slapp helt av! Jeg tror i alle fall du kan kjøpe den badedrakten, siden den skal knytes i nakken. Endte du med å bestille den? Håper du blir fornøyd, det er et klassisk snitt som så godt som alle kler!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Slapp helt av! Jeg tror i alle fall du kan kjøpe den badedrakten, siden den skal knytes i nakken. Endte du med å bestille den? Håper du blir fornøyd, det er et klassisk snitt som så godt som alle kler! Nei jeg har ikke bestilt den enda.. Den er ganske dyr nesten 500 kr. Så vil være litt sikker på at den kommer til og passe før jeg bestiller den... Tror du fortsatt at størrelse 6 er den som vil passe meg best etter å ha hørt de riktige målene mine? Tusen takk for hjelpen :D
chikako Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Tror nok en størrelse 4 vil passe bedre etter de modifiserte målene, det spørs om en størrelse 6 vil være stor rundt hoftene. De har 4 i noen andre med samme snitt: http://www.modcloth.com/Womens/Swimwear/-Bathing-Beauty-One-Piece-in-Royal-Plaid http://www.modcloth.com/Womens/Swimwear/-Bathing-Beauty-One-Piece-in-Light-Blue-Velvet http://www.modcloth.com/Womens/Swimwear/-Bathing-Beauty-One-Piece-in-Bronze Jeg synes den blå med plaid var veldig fin Jeg ville sendt dem en mail og spurt hvordan det ligger an med stretchen i stoffet, og om det går an å bruke en størrelse 6 hvis man har dine mål. Badedrakter er jo ofte ganske justerbare. Endret 4. mai 2011 av chikako
chikako Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Fant en side med ganske like badedrakter som hadde en tomme mindre drakter også Ble litt gira, synes sånne badedrakter er skikkelig stilige! http://www.unique-vintage.com/esther-williams-vintage-swimsuit-style-polka-bathing-suit-p-2197.html Endret 4. mai 2011 av chikako
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Tror nok en størrelse 4 vil passe bedre etter de modifiserte målene, det spørs om en størrelse 6 vil være stor rundt hoftene. De har 4 i noen andre med samme snitt: http://www.modcloth.com/Womens/Swimwear/-Bathing-Beauty-One-Piece-in-Royal-Plaid http://www.modcloth.com/Womens/Swimwear/-Bathing-Beauty-One-Piece-in-Light-Blue-Velvet http://www.modcloth.com/Womens/Swimwear/-Bathing-Beauty-One-Piece-in-Bronze Jeg synes den blå med plaid var veldig fin Jeg ville sendt dem en mail og spurt hvordan det ligger an med stretchen i stoffet, og om det går an å bruke en størrelse 6 hvis man har dine mål. Badedrakter er jo ofte ganske justerbare. Åh så snill du er som hjelper meg med og diskutere frem og tilbake og hjelpe meg med å finne andre alternativer :D De var veldig fine men jeg har liksom forelsket meg i den røde Jeg vet jeg styrer veldig frem og tilbake men vil være sikker før jeg tar å bestiller for 500 kr er veldig mye penger for meg (kan ikke jobbe pga sykdom). Pluss at jeg aldri har bestilt på nettet før, så litt usikker på hvordan det fungerer. Lur ide og sende mail til butikken med spørsmålene mine.. problemet er bare at jeg ikke kan engelsk Pinlig men sant:( Jaja. Tusen takk for god hjelp:) Jeg får gå i tenkeboksen nå
chikako Skrevet 4. mai 2011 #11 Skrevet 4. mai 2011 Bare hyggelig Den blå og rutete synes jeg bare blir finere og finere, jeg fikk lyst på den selv Men jeg har et annet problem, nemlig at de størrelsene de har den i blir alt for små! Det går an å få byttet ting man kjøper på nettet, men det er nesten ikke verdt det når man kjøper fra utlandet, det er dyrt å sende tilbake produktet om det ikke passer.
chikako Skrevet 4. mai 2011 #12 Skrevet 4. mai 2011 Du kan jo skrive noe sånt som dette til dem, så kan jeg godt hjelpe deg å oversette hvis du trenger det når du får svar. Emne: Regarding Bathing Beauty One Piece sizings Hi! I am a petite girl, and my body measurements do not match any of your sizes. My measurements are: Bust: 29 Waist: 26 Hips: 33 Would someone with my sizings be able to wear the size 6 or size 4 swimming suit? I really like the gingham swimming suit, but the smallest size currently availiable is size 6. Will you get any size 4 swimming suits with the gingham design in stock before summer? Best wishes (Navn)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #13 Skrevet 4. mai 2011 Du kan jo skrive noe sånt som dette til dem, så kan jeg godt hjelpe deg å oversette hvis du trenger det når du får svar. Emne: Regarding Bathing Beauty One Piece sizings Hi! I am a petite girl, and my body measurements do not match any of your sizes. My measurements are: Bust: 29 Waist: 26 Hips: 33 Would someone with my sizings be able to wear the size 6 or size 4 swimming suit? I really like the gingham swimming suit, but the smallest size currently availiable is size 6. Will you get any size 4 swimming suits with the gingham design in stock before summer? Best wishes (Navn) Nåh du er jo kjempe søt som hjelper meg og oversette og alt Nå ble jeg veldig glad Jeg sender den mailen i morgen :D Burde jeg hatt noe med hvor høy jeg er og at jeg har lang overkropp?? Du er forresten veldig flink i engelsk, var mange store ord der :D Tusen tusen takk :D
chikako Skrevet 4. mai 2011 #14 Skrevet 4. mai 2011 Nåh du er jo kjempe søt som hjelper meg og oversette og alt Nå ble jeg veldig glad Jeg sender den mailen i morgen :D Burde jeg hatt noe med hvor høy jeg er og at jeg har lang overkropp?? Du er forresten veldig flink i engelsk, var mange store ord der :D Tusen tusen takk :D Bare hyggelig Jeg er ganske brukbar i engelsk, men det kan godt hende at en som snakker det hadde funnet mye som ikke er veldig bra i den mailen - det viktigste er at det er forståelig. Ta gjerne med høyden din og, eller kanskje lengden på overkroppen? Hvis du vil skrive hvor lang du er fra hoftene til skulderene, kan du f.eks skrive: My upper body is (...) cm from my hips to my shoulders.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #15 Skrevet 4. mai 2011 Bare hyggelig Jeg er ganske brukbar i engelsk, men det kan godt hende at en som snakker det hadde funnet mye som ikke er veldig bra i den mailen - det viktigste er at det er forståelig. Ta gjerne med høyden din og, eller kanskje lengden på overkroppen? Hvis du vil skrive hvor lang du er fra hoftene til skulderene, kan du f.eks skrive: My upper body is (...) cm from my hips to my shoulders. Tusen tusen takk =) Jeg skal sende mailen i morgen.. blir spennende å se hva jeg får i svar:) Jeg fant en badedrakt til som var veldig fin på en av de sidene du tipsa meg med. http://www.unique-vintage.com/vintage-swimsuit-style-navy-with-white-polka-bathing-suit-p-8296.html?osCsid=8b6eca7999035473aea26a552e6ad987 På nærbilde av damen kan man se at hun har glemt og barbere seg under armene Men ellers var denne badedrakten veldig fin:) Men velger nok den røde som jeg har snakket om hele tiden vis jeg får svar at det er mulig i min størrelse:)
chikako Skrevet 4. mai 2011 #16 Skrevet 4. mai 2011 Gi et pip hvis du trenger hjelp med svaret du får da Kan tenke meg at du skjønner mye, men at det er litt avskrekkende å skrive på engelsk, det synes jeg nemlig det er fremdeles!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #17 Skrevet 4. mai 2011 Gi et pip hvis du trenger hjelp med svaret du får da Kan tenke meg at du skjønner mye, men at det er litt avskrekkende å skrive på engelsk, det synes jeg nemlig det er fremdeles! Tusen takk, det skal jeg gjøre :D Jeg forstår sånn halvparten av det jeg leser.. Men jeg fikk spesial undervisning på videregående for da var jeg fortsatt på barneskole nivå Jeg har nemlig adhd så språk faller ikke så naturlig for meg.. Så jeg er evig takknemlig for hjelpen jeg får:) Forresten så var det helt ekstremt mange fine både badedrakter og bikinier på den nettsiden jeg linka til i forrige svaret mitt:O tror ikke det er noen av de jeg ikke har lyst på jeg:O Hvorfor kan ikke de selges i norge til en mye billigere pris Men fortsatt er den røde en vinner hos meg :D
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #18 Skrevet 4. mai 2011 ts igjen:P Men hvem er forresten så heldig å ha så timeglass figur som disse badedrakt modellene :O Så heldig har ikke jeg vært iallefall.. Min kropp er ganske rett som en blyant:P Jaja lite og gjøre med:P he he
chikako Skrevet 4. mai 2011 #19 Skrevet 4. mai 2011 Tusen takk, det skal jeg gjøre :D Jeg forstår sånn halvparten av det jeg leser.. Men jeg fikk spesial undervisning på videregående for da var jeg fortsatt på barneskole nivå Jeg har nemlig adhd så språk faller ikke så naturlig for meg.. Så jeg er evig takknemlig for hjelpen jeg får:) Forresten så var det helt ekstremt mange fine både badedrakter og bikinier på den nettsiden jeg linka til i forrige svaret mitt:O tror ikke det er noen av de jeg ikke har lyst på jeg:O Hvorfor kan ikke de selges i norge til en mye billigere pris Men fortsatt er den røde en vinner hos meg :D Ja, de er fine Det selges noen badedrakter med sånt snitt i Norge, men de er mye dyrere! Jeg bor rett ved en butikk som har en del sånne klær, og der koster badedraktene godt over 1000 kroner! Bare hyggelig å kunne hjelpe til, språk er noe jeg får til. Jeg har dyskalkuli selv, så jeg vet hvor frustrerende det er å ikke forstå ting som mange andre synes er helt selvsagt. Du utrykker det veldig bra skriftlig på norsk
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #20 Skrevet 4. mai 2011 Ja, de er fine Det selges noen badedrakter med sånt snitt i Norge, men de er mye dyrere! Jeg bor rett ved en butikk som har en del sånne klær, og der koster badedraktene godt over 1000 kroner! Bare hyggelig å kunne hjelpe til, språk er noe jeg får til. Jeg har dyskalkuli selv, så jeg vet hvor frustrerende det er å ikke forstå ting som mange andre synes er helt selvsagt. Du utrykker det veldig bra skriftlig på norsk Tusen takk:P Åh så de selger sånt i norge altså?? Men over 1000 kr syns jeg blir for drøyt og bruke på noe som helst plagg.. Vi får se hvordan det blir med badedrakten jeg har sett meg ut nå Blir spennende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå