Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kusine som jeg står ganske nærme( trodde jeg). Vi har det siste året fått veldig god kontakt og pratet gjevnlig på telefon og jeg har besøkt henne flere ganger. Disse besøkene har gått som regel på hennes graviditet og hvordan hun har det. Jeg er selv gravid, men har valgt å ha fokus på henne da det har virket som om hun trengte det. Hun bor delvis i Sverige og for to uker siden tok jeg en kjøretur til henne med innredning til leiligheten hennes. Var der da i 3 dager for å passe på at hun kom vel inn. Etter hennes ønske. Hun viste utmerket at formen min ikke var på topp og kjøreturen tok vel 3 timer hver vei.

Etter at jeg har kommet hjem har jeg tilbudt meg å besøke henne, men har aldri passet henne, da hun enten skal sove eller ha egen tid. Ting skal da ha gått etter henne pipe. Selv er jeg midt i flytting sammen med kjæresten og har satt det litt side for å hjelpe henne. For noen dager siden sendte jeg henne meldingen og spurte hvordan hun hadde det. Da hadde fase 1 begynt. Siden hun er alene tilbydde jeg meg å kjøre henne til sykehuset uansett på døgnet for å hjelpe henne. Sa at hun skulle du ifra når neste fase kom. Det skulle hun gjøre, om hun følte for det. Det har hun ikke gjort. I sted fikk jeg melding om at hun fikk en jente i går. Ingen svar tilbake da jeg lurte på hvordan fødselen hadde gått. Har også tilbudt meg å være hos henne noen dager etter fødsel, men det gidder jeg ikke.

Trodde ikke det var for mye å si ifra til en som har hjulpet deg så mye og tilbudt hjelp og satt egne behov tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har en mening? Ulikt KG........

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor i kontrakten stod det at dersom du klør meg på ryggen, så skal jeg klø deg?

Du har forventninger til at hun skal tenke på samme måte som deg. Det gjør hun ikke.

Og hjelper du til bare fordi du forventer å få noe igjen?

Har du snakket med henne om disse forventningene?

Det er trasig å oppleve det slik som deg, jeg har gjort det selv mange ganger. Altfor mange ganger. Men verden er nå engang slik at jeg selv er ansvarlig for egne forventninger... Jeg har sluttet å være så til lags for alle.

Kanskje du heller skulle bruke energien din på deg og ditt?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i kontrakten stod det at dersom du klør meg på ryggen, så skal jeg klø deg?

Du har forventninger til at hun skal tenke på samme måte som deg. Det gjør hun ikke.

Og hjelper du til bare fordi du forventer å få noe igjen?

Har du snakket med henne om disse forventningene?

Det er trasig å oppleve det slik som deg, jeg har gjort det selv mange ganger. Altfor mange ganger. Men verden er nå engang slik at jeg selv er ansvarlig for egne forventninger... Jeg har sluttet å være så til lags for alle.

Kanskje du heller skulle bruke energien din på deg og ditt?

Eh, tror du misforsto spørsmålet hennes litt...

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det hadde vært for mye forlangt. Stor klem til deg! :klem:

Har vært i lignende situasjon mange ganger. Mannen min pleier å trøste meg ved å si at noen er givere, andre tar. Sånne som oss er givere, og har en autopilot om å bidra til andre. Dessverre må vi bare lære oss å akseptere at ikke alle andre har den tankegangen... Trist, men sant...

• Liker 1
Skrevet

Har ingenting med en kontrakt å gjøre. Poenget er at jeg trodde min hjelp betydde en del og at vi kom hverandre kanskje litt nærmere. Men når det viser seg (fra mitt ståpunkt) at jeg var grei og ha frem til fødselen. Det er det som gjør at jeg føler meg utnyttet.

For meg faller det naturlig å hjelpe de som trenger det. Men ikke når de skal si ifra "om de føler for det" når fødselen er i gang.

Skrevet

Dette menneske vil jeg kalle en vampyr, som suger energien ut av deg uten å gi noe tilbake. Sett foten ned og si NEI og konsentrer deg om deg selv og din egen graviditet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke forpliktet til å ta imot alt du driver å tilbyr hele tiden. Det er ikke sikkert hennes behov er det du tror. Og når du sliter så med din egen gravidform, hvorfor vil du da drive å kjøre denne lange turen på 2 timer hver vei? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler deg utnyttet, for å være ærlig.... Og hun har da sikkert andre nære venner, famile etc som hjelper henne og kanskje bor nærmere i forbindelse med fødsel. Da jeg fødte sto det ikke øverst på lista å svare på alle henvendelsene om hvordan det gikk....

• Liker 3
Skrevet

Dette menneske vil jeg kalle en vampyr, som suger energien ut av deg uten å gi noe tilbake. Sett foten ned og si NEI og konsentrer deg om deg selv og din egen graviditet.

Skal sies at hun har gått inn i en tro som blir kalt "hinduisme". De skal vist "dyrke seg selv"???

Jeg har ingen intensjoner om å være hos henne for å hjelpe fordi hun er alene. De dagene er forbi!

Jeg synes det er helt merkelig hvordan enkelte individer oppfører seg så fort de har fått det slik som de ønsker!

Nå skal jeg være like egoist (om mulig) som henne og konsentrere meg om min familie og det lille nurket som trenger meg.

Skrevet

Hun er ikke forpliktet til å ta imot alt du driver å tilbyr hele tiden. Det er ikke sikkert hennes behov er det du tror. Og når du sliter så med din egen gravidform, hvorfor vil du da drive å kjøre denne lange turen på 2 timer hver vei? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler deg utnyttet, for å være ærlig.... Og hun har da sikkert andre nære venner, famile etc som hjelper henne og kanskje bor nærmere i forbindelse med fødsel. Da jeg fødte sto det ikke øverst på lista å svare på alle henvendelsene om hvordan det gikk....

Hun har ingen andre i familien som vil eller kan hjelpe henne. Hun har spurt meg om jeg kan gjøre ditt eller datt eller om hun kan regne med meg. Derfor har jeg, som et familiemedlem sagt at jeg stiller opp. Barnefaren bor i Sverige og har ikke stilt opp.

Når det gjelder avstand så er hun i Oslo og fødte her. Jeg bor 15 min unna henne. Så det får ikke vært noen unnskyldning!

AnonymBruker
Skrevet

Hun har ingen andre i familien som vil eller kan hjelpe henne. Hun har spurt meg om jeg kan gjøre ditt eller datt eller om hun kan regne med meg. Derfor har jeg, som et familiemedlem sagt at jeg stiller opp. Barnefaren bor i Sverige og har ikke stilt opp.

Når det gjelder avstand så er hun i Oslo og fødte her. Jeg bor 15 min unna henne. Så det får ikke vært noen unnskyldning!

Det er du som sa du kjørte 3 timer for å hjelpe henne, om hun bor nærmere kan ikke andre vite det! Dessuten er det ikke noe automatikk at hun skal hoppe hver gang du vil hjelpe henne, besøke og informeres. Ok, hun vil være alene og ønsker ikke besøk. Det er da helt legitimt og ikke noe du skal sures og furte over. Og at du ikke står øverst på lista i forbindelse med fødsel, er det det du er sur for? Jeg kan bare ikke se at du har blitt utnyttet...

• Liker 2
Skrevet

Om du leser nøye har jeg skrevet at hun bor delvis i Sverige. Ergo, hun bor også i Norge. Jeg vet ikke med deg, men når et familiemedlem ringer å spør om jeg kan hjelpe henne fordi hun har 3 uker igjen til termin så sier ikke jeg at hun skal klare seg selv.

Om det er noen som har utmerket seg spesielt under min graviditet så kan garantere at jeg sender en melding om at fødselen er i gang eller at jeg er på vei til sykehuset.

Det er betydningsfult å få en slik beskjed!

Men det er kanskje hos meg.....

Skrevet

Skal sies at hun har gått inn i en tro som blir kalt "hinduisme". De skal vist "dyrke seg selv"???

Jeg har ingen intensjoner om å være hos henne for å hjelpe fordi hun er alene. De dagene er forbi!

Jeg synes det er helt merkelig hvordan enkelte individer oppfører seg så fort de har fått det slik som de ønsker!

Nå skal jeg være like egoist (om mulig) som henne og konsentrere meg om min familie og det lille nurket som trenger meg.

Bra!! Du vil få det mye bedre med deg selv nå fremover. Bare ikke få dårlig samvittighet når hun ringer og spør hvor du blir av! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Om du leser nøye har jeg skrevet at hun bor delvis i Sverige. Ergo, hun bor også i Norge. Jeg vet ikke med deg, men når et familiemedlem ringer å spør om jeg kan hjelpe henne fordi hun har 3 uker igjen til termin så sier ikke jeg at hun skal klare seg selv.

Om det er noen som har utmerket seg spesielt under min graviditet så kan garantere at jeg sender en melding om at fødselen er i gang eller at jeg er på vei til sykehuset.

Det er betydningsfult å få en slik beskjed!

Men det er kanskje hos meg.....

vel, jeg hadde gjerne hjulpet henne 3 uker før termin UTEN forventninger om snarlige motytelser i form om krav om fødselsinfo og besøk når JEG har lyst, men det er nå jeg da... Du er ikke utnytta, du er jo den som krever noe urimelig.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...