Holly Hobbie Skrevet 6. november 2003 #1 Skrevet 6. november 2003 Skulle ønske jeg kunne diskutere bryllup med min beste venninne...men hun vet ikke at jeg skal gifte meg ennå! Har alltid hatt på følelsen at hun ikke liker kjæresten min. De går ikke så godt overens, har kommet dårlig ut av det med hverandre fra første stund. Hun tror han er skikkelig sjefete overfor meg fordi hun har sett ham på sitt verste (dvs. han var sur på meg en gang pg.a en bagatell). Hun sier stadig til meg at den og den er singel nå, finn deg en nordmann(sier hun som har utenlandsk kjæreste selv), når skal du tilbake til Norge (har ennå ikke flyttet). Dumme meg har noen ganger beklaget meg til henne hvis jeg har hatt en krangel med kjæresten min, det angrer jeg på nå! hun har jo helt feil inntrykk av ham. Har alltid trodd at hun skulle være forloveren min. Men nå tør jeg ikke spørre...
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #2 Skrevet 6. november 2003 Hvis hun er din beste venn vil hun respektere din avgjørelse.
Holly Hobbie Skrevet 6. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2003 Men aller helst vil jeg jo at hun skal være min forlover og at hun skal "godkjenne" giftermålet! Gruer meg til å se reaksjonen hennes når jeg forteller at vi skal gifte oss. Hvis ikke hun allerede vet det. Mamma var dum nok til å si det til moren hennes (selv om hun har lovet å ikke si det videre - men det blir jo sikkert vanskelig for henne). Ikke lett...
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #4 Skrevet 6. november 2003 Syns helt klart at du skal ringe henne og invitere henne til lunch eller noe. Ta det derfra og fortell hva du ønsker deg, nemlig å gifte deg med hva-han-nå-heter og at du ønsker at hun skal være forloveren din. Ærlighet varer lengst...... :blunke:
hallingbrud Skrevet 6. november 2003 #5 Skrevet 6. november 2003 Siden hun har fått feil inntrykk av ham, så er hun sikkert bekymret for deg. Hvis hun har inntrykk av at han er hissig og bestemmer mye over deg, i tillegg til at dere skal flytte langt fra Norge (og henne), så er hun kanskje bekymret for hva som kommer til å skje når ingen kan "passe på deg" mer. Det ville sikkert hjulpet hvis du hadde snakket med henne og bedt henne om å bli skikkelig kjent med forloveden din.
Holly Hobbie Skrevet 6. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2003 Ser henne rett før jul tenker jeg...får manne meg opp
Holly Hobbie Skrevet 6. november 2003 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2003 Hallingbrud og Tex, takk for innspill. Jo, hun er nok bekymret. Ikke alvorlig bekymret, hun har jo ikke noe grunnlag for å tro at han er voldelig eller noe (jeg klappet til HAM en gang - ikke at jeg er noe stolt av det!). Men fordi kjæresten min ikke er spesielt begeistret for min venninne (fordi han synes hu er iskald mot ham) så er det ikke så lett å få dem til å bli godt kjent! Forrige gang de møttes begynte de å snakke om noe og min venninne snakket kort og var helt uenig med min kjæreste i alt han sa og var veldig påståelig. De er egentlig litt like på mange måter derfor har de det med å kræsje litt. Kanskje jeg bør la dem få lit tid på seg og ikke bry meg altfor mye med hva hun mener. Kjæresten min respekterer henne som min venninne og sier aldri noe stygt om henne så heldigvis trenger jeg ikke å tenke på det.
Gjest sexysadie Skrevet 6. november 2003 #9 Skrevet 6. november 2003 Tror du skal si d til henne hurtigst mulig, hvis ikke kan d bli skikkelig kræsj i vennskapet. D er ikke lett å ha en venninne hvis kjæreste man virkelig ikke kommer overens med, vet om alt d der....
Livva Skrevet 7. november 2003 #10 Skrevet 7. november 2003 Tex Hvis hun er din beste venn vil hun respektere din avgjørelse. _________________ Dette er jeg helt enig i Tex, at det skal være så vanskelig å respektere din avgjørelse. Jeg hadde gjort det selv. Er midt oppi en vanskelig situasjon selv. Sjønner ikke hva folk tenker med av og til. Jeg blir helt matt......
Holly Hobbie Skrevet 7. november 2003 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2003 Livva, vi er visst i en ganske like situasjon...selv om jeg ikke har spurt ennå, da (kan liksom ikke gjøre det over telefonen eller i en e-mail). Det som er med min venninne er ikke at hun har sagt noe direkte til meg, men jeg jeg forstår hvor hun vil med hintene sine. På meg virker det som hun mener at jeg fortjener noe "bedre" (hva nå enn det betyr - kjæresten min er gavmild, trofast, kjekk, intelligent, tjener bra etc). Men jeg tror ikke hun mener noe vondt. Kanskje vi kan få snakket ut skikkelig snart over et glass vin eller lunsj. Det er jo ikke sikkert hun har så mye imot ham som jeg tror.
Livva Skrevet 7. november 2003 #12 Skrevet 7. november 2003 Så lenge du vet at din mann er god og snill osv. og den rette for deg, hadde jeg blitt veldig overraska hvis ei venninne hadde fortalt meg at hun ikke likte ham uten en sann grunn. Jeg ville tolket det slik at hun er sjalu på deg. Kanskje hun liker ham selv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå