Gå til innhold

Krise! Min favoritt-foundation gjennom fire år går ut av markedet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier - dette føles som en "sminkekrise", for jeg er ekstremt kresen på fondation, både fargenyanse og konsistens. Dual Balance fra Shisheido (farge B 40) var helt perfekt! Ikke for tykk, ikke for tyktflytende, ikke for tørr, ikke for oljete, ikke for transparent og ikke for dekkende. Liker at en foundation smelter inn i huden, slik at det ser ut som om man ikke har det på, samtidig som du vet det er ganske stor forskjell på huden din med og uten foundation (har ikke helt jevn hudtone, kan bli litt rød i kinnene osv...)

Er 32, har begynt å få littegrann linjer og har normal til sensitiv hud. Blir ikke kjempebrun på sommeren, men lys gyldenbrun.

Er ute etter en foundation som ikke legger seg i de små linjene, som er lett og flytende å ta på, men som samtidig dekker det som trengs.

Har noen tips? Kanskje noen t.o.m kjenner til Shisheido sin, og vet hvordan denne er på huden, slik at de har et alternativt tips på lur?

Ut fra et par generelle tips i forum og i et blad, har jeg bl.a sett disse anbefalt:

- Kanebo Cream Finish

- Helena Rubinstein Color Clone

- En eller annen bra fra Laura Mercier

+ ble anbefalt en fra Lancome som heter noe med Miracle.

Har noen erfaring med disse? Med andre?

HJELP!!! Tar i mot alle innspill med stor interesse!

PS! Er ikke interessert i billige fra Vita eller mineralsminke i pudderform. Det fungerer ikke så bra på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ble dette kjent? Jeg kjøpte denne i USA forrige uke (i O 40) og fikk til og med med en hel haug med prøver på den slik at jeg skulle slippe å åpne flasken før jeg kom hjem... Fikk heller ikke noen indikasjon på at den skulle ut av markedet når jeg kjøpte den i en annen nyanse tidligere i vår.

YSL sin Teint Resist er ganske lik i konsistensen, ihvertfall etter min mening. Hvordan fargene er i forhold til din hudtone kan jeg ikke uttale meg om. :)

Skrevet

Jeg fikk greie på det igår, på parfymeriet der jeg vanligvis kjøper den. Ringte idag til det andre store parfymeriet på senteret, og sjefen kunne bekrefte det. De hadde allerede sendt sine Dual Balance-rester tilbake til Shisheido Norge (som igjen skal sende dem til Japan). Merkelig opplegg... Hvorfor kan de ikke bare selge ut restene til slike som deg og meg?

Mulig de bare skal ut av sortimentet i Norge??

Nå skal det sies at sjefen på sistnevnte parfymeri var UTROLIG hyggelig og service-minded. Han skulle ringe Shisheido i morgen tidlig. Om de har B 40 på lageret fortsatt, skulle han be om å få dem tilsendt til butikken. Jeg har sagt jeg gjerne kjøper 5 stk.

Kanskje jeg skulle se om den finnes i en amerikansk nettbutikk også?

Hm.

Takk for tips sånn ellers! :)

Skrevet

Du finner den helt sikkert på ebay?

Skrevet

De offisielle sidene sier vel som oftest ingenting, men plutselig en dag er ikke produktet å oppdrive. Kanebo Cream Finish har forresten forlengst lidd samme skjebne, i 2008 eller noe sånt.

Skrevet

Smalltalk:

Ja, merkelige greier. Men stemmer jo så klart, i og med at to store, anerkjente parfymerier sier det samme.

Og sjefen på siste parfymeriet skal uansett komme i kontakt med Shisheido Norge i morgen, deretter ringe meg opp igjen.

Jeg fikk en prøve på den nye fra Shisheido igår og har prøvd den to ganger allerede. Riktig farge, men HELT feil konsistens. Mye tykkere, seigere, vanskelig å smøre pent utover. Følte jeg tok murpuss på huden - i hvertfall på min hud. Likte den ikke i det hele tatt. Hjelper lite med lekker flaske...

Han supersjefen på parfymeriet jeg nevner, fortalte at han solgte enorme mengder av Lancome sin Teint Miracle. Skal prøve ut denne også.

Honesty:

Ja, oppdaget det med Kanebo Cream Finish nå i ettermiddag, jeg også. Må ha lest en eldre forum-tråd. Visstnok skal Kanebo Sensai Liquid Foundation ha tatt over for Cream Finish + være veldig bra. Skal få testet den...

Skrevet

Smalltalk - igjen:

Hey! Gikk inn på linken du la ved, og dette var jo en helt annen flaske enn den nye de hadde fått inn på Skin Tonic. Den flasken var nemlig høy og tynn... Mulig flaskene er forskjellige i USA og Norge. Eller mulig dette er en tredje type?

Må finne ut...

Skrevet

http://www.shiseido.no/#/makeup/shiseido-the-makeup/face/lifting-foundation

Er det denne du mener? Det er ihverttfall den eneste flasken på Shiseido sine sider som er ut til å være i nærheten av høy og tynn. Og det er ikke så rart at den ikke passer deg dersom du liker en som er litt flytende med middels dekkevne. Denne er tilpasset tørr hud og har full dekkevne, ergo så er den ganske tyktflytende.

Den andre fra Shiseido finnes i Norge den også. :)

Skrevet

Teint Miracle er min favoritt for tiden. Den dekker ikke så veldig mye, men gir veldig fin glød til huden. Jeg liker dette, fordi jeg har tørr hud som ikke takler mattende produkter. Kanebo Sensai Liquid er også bra, men mer matt, og mye mer dekkende.

Hvis du vil ha noe som varer lenge på huden, men er lett i konsistens, kan jeg anbefale YSL Teint Resist (som allerede nevnt) eller Diorskin Forever. Begge er tyntflytende og veldig behagelige på huden. :)

Skrevet

Som overskriften sier - dette føles som en "sminkekrise", for jeg er ekstremt kresen på fondation, både fargenyanse og konsistens. Dual Balance fra Shisheido (farge B 40) var helt perfekt! Ikke for tykk, ikke for tyktflytende, ikke for tørr, ikke for oljete, ikke for transparent og ikke for dekkende. Liker at en foundation smelter inn i huden, slik at det ser ut som om man ikke har det på, samtidig som du vet det er ganske stor forskjell på huden din med og uten foundation (har ikke helt jevn hudtone, kan bli litt rød i kinnene osv...)

Er 32, har begynt å få littegrann linjer og har normal til sensitiv hud. Blir ikke kjempebrun på sommeren, men lys gyldenbrun.

Er ute etter en foundation som ikke legger seg i de små linjene, som er lett og flytende å ta på, men som samtidig dekker det som trengs.

Har noen tips? Kanskje noen t.o.m kjenner til Shisheido sin, og vet hvordan denne er på huden, slik at de har et alternativt tips på lur?

Ut fra et par generelle tips i forum og i et blad, har jeg bl.a sett disse anbefalt:

- Kanebo Cream Finish

- Helena Rubinstein Color Clone

- En eller annen bra fra Laura Mercier

+ ble anbefalt en fra Lancome som heter noe med Miracle.

Har noen erfaring med disse? Med andre?

HJELP!!! Tar i mot alle innspill med stor interesse!

PS! Er ikke interessert i billige fra Vita eller mineralsminke i pudderform. Det fungerer ikke så bra på meg.

Denne brukte jeg for noen år siden, og husker jeg var veldig fornøyd med den til min blandingshud. Desverre var fargetonene for mørke på meg. (Har veldig lys hud med en kald undertone.)

Mitt siste kjøp på foundationfronten nå er Elizabeth Ardens Flawless Finish Mousse. Den "forsvinner inn" i huden og gir den glød, samtidig som den jevner ut hudtonen. Mener hun på parfymeriet sa den passet til alle hudtyper.

Lykke til i foundation jakten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...