Sulemu Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Kan man stole på storm.no, yr.no osv når det gjelder været for alanya i neste uke? Jeg drar til alanya på mandag og skal være i en uke, og jeg er altså så skuffet over værmeldingen. Ifølge yr.no er det meldt 3-4 dager med regn, storm.no er litt snillere. Men herlighet altså. Jeg vil jo sole meg og kose meg i varmen! Trodde mai skulle være rimelig trygt i alanya. Uten regn! :-(
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Når det kommer til været utenfor Norge stoler jeg absolutt ikke på norske værsider, så da sjekker jeg alltid Accuweather.
Vibi Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Hvis yr melder dårlig vær blir det som regel bra har jeg erfart Hvis du googler "alanya weather" får du opp masse værmeldinger, og de melder sol alle sammen. 1
SmallTalk Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Det er fortsatt litt for tidlig på våren til at Tyrkia er helt værstabilt, så er det ikke usannsynlig at det kan bli regn, vind og ganske kaldt. Mot slutten av Mai pleier det visst å hjelpe på.
Lizzee Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 Jeg var på Mallorca i påsken. Yr meldte grått vær, litt regn og temperatur på 15-17 grader. Og det stemte.
Sulemu Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2011 Yr har tatt feil i de siste dagene da har jeg funnet ut. Har ei venninne som er i alanya, og hun meldte om sol og 30 grader i skyggen, mens yr meldte 18 grader og regn, i dag :-P Jeg har trua!!! Været kan man jo ikke gjøre noe med uansett, men jeg må jo innrømme at en hel uke med regn hadde vært skikkelig nedtur. Men så uheldig kan jeg ikke tenke meg til at vi er.
Banan Skrevet 7. mai 2011 #8 Skrevet 7. mai 2011 Melder værmeldingene dårlig, ja da blir det nok dårlig også. Var i Alanya for en liten stund siden, og jeg var sikker på at det kom til å bli bedre enn hva værmeldingene sa, men det ble det ikke. Lurt å være forberedt på at det kan bli litt dårlig vær, slik at du ikke blir så alt for skukket om ikke været er helt på din side. En positiv ting du kan huske på, er at været er veldig skiftende. Selv om det regner veldig når du våkner, så kan det være blå himmel og sol en liten time senere
Micolina Skrevet 7. mai 2011 #9 Skrevet 7. mai 2011 (endret) Var i Antalya i påsken (ikke så langt unna Alanya), og da var været meldt så som så. Vi hadde sol, vi hadde overskya og vi hadde regn. Tror været i Tyrkia varierer veldig på denne tiden som SmallTalk sier. Men uansett, jeg opplevde ikke været kaldere enn at jeg trengte en bukse og genser . Norsk sommer med andre ord. Som Vibi sier, søk på "alanya weather" så kommer det mange værmelding sider opp, og se hva de sier. Hotellet har også ofte en værmeldingsplakat hengt opp i resepsjonen eller heisen. Endret 7. mai 2011 av Micolina
kirstiJ Skrevet 8. mai 2011 #10 Skrevet 8. mai 2011 Har en bekjent med leilighet i Alanya og ahn sier at fra midten av mai blir det me stabilt... Men, de norske værmeldingene melder som regel kaldere enn det er... Vi reiser 15. mai, satser hardt på sommer og sol, ellers blir jeg rååååskuffa! Vi pleier alltid å reise i fellesferien, men i år ble det vårferie, fordi jeg er gravid, og orker ikke 50 varme, som det var da vi reiste til Side for to år siden... Men, vil jo helst ha sol og over 25 grader...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå