Gjest cybergirl Skrevet 24. august 2011 #81 Skrevet 24. august 2011 Ingen tvil, jeg elsker sex og jeg elsker dollar.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #82 Skrevet 25. august 2011 Er det bare meg som synes 1 mill NOK skattefritt er litt lite? I dagens Norge er det faktisk ikke så veldig mye nyttig man får for 1 million... Men jeg hadde gjort det for den rette prisen
Blair Skrevet 25. august 2011 #83 Skrevet 25. august 2011 Er det bare meg som synes 1 mill NOK skattefritt er litt lite? I dagens Norge er det faktisk ikke så veldig mye nyttig man får for 1 million... Men jeg hadde gjort det for den rette prisen Vel, det er en grei sum til egenkapital på bolig, så for folk i etableringsfasen så er ikke en million lite.
Gjest "gjest" Skrevet 25. august 2011 #84 Skrevet 25. august 2011 Jeg hadde blitt gjeldsfri for en million kroner.
Obelix Skrevet 25. august 2011 Forfatter #85 Skrevet 25. august 2011 Hvorfor spør du? Jeg bare lurte jeg
Gjest Nedfall Skrevet 25. august 2011 #86 Skrevet 25. august 2011 For en milliard hadde jeg gjort det med en hest. Nei, æsj! Jeg setter integriteten min høyere. 1
Gjest Nedfall Skrevet 25. august 2011 #87 Skrevet 25. august 2011 Er det bare meg som synes 1 mill NOK skattefritt er litt lite? I dagens Norge er det faktisk ikke så veldig mye nyttig man får for 1 million... Men jeg hadde gjort det for den rette prisen Nedbetale litt gjeld skal man ikke kimse av. Når jeg tenker meg om: Jeg ville nok hatt forskuddsbetalt. Pengene inn på konto, og så tut og kjør.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #88 Skrevet 25. august 2011 Er det bare meg som synes 1 mill NOK skattefritt er litt lite? I dagens Norge er det faktisk ikke så veldig mye nyttig man får for 1 million... Men jeg hadde gjort det for den rette prisen Vel, det er tre gjennomsnittlige netto årslønner. Ikke ufattelig mye penger, men absolutt grei betaling for en halvtimes jobb.
K.A. Skrevet 25. august 2011 #89 Skrevet 25. august 2011 Nei, æsj! Jeg setter integriteten min høyere. Dette er en milliard: 1 000 000 000 Det er det dobbelte av dette: 500 000 000 Som igjen er fem hundre ganger så mye som dette: 1 000 000 For en milliard kunne jeg gjort hele slekta til millionærer, og knapt merket det selv. Integritet? Det synes jeg er en tåpelig grunn til å gi avkall på en milliard. Her gjelder det å ha prioriteringene i orden! 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #90 Skrevet 26. august 2011 Vel, det er en grei sum til egenkapital på bolig, så for folk i etableringsfasen så er ikke en million lite. Men så spørs det jo om man har egne inntekter nok til å betjene ett lån da. Noen har ikke det, og da får man ikke så veldig mye for en million. Jeg hadde blitt gjeldsfri for en million kroner. Fint for deg. Nedbetale litt gjeld skal man ikke kimse av. Når jeg tenker meg om: Jeg ville nok hatt forskuddsbetalt. Pengene inn på konto, og så tut og kjør. Nei absolutt ikke, men det spørs jo også hvilke verdier man sitter med fra før. Vel, det er tre gjennomsnittlige netto årslønner. Ikke ufattelig mye penger, men absolutt grei betaling for en halvtimes jobb. Joda det er absolutt godt betalt, det nekter jeg ikke på Men tanken bak ett slikt spørsmål er jo at det skal være life-changing (f eks, når det stilles av en engelskmann og er snakk om 1 mill. pund), og 1 mill NOK er ikke life-changing.
Gjest Rolf Sildeskinn Skrevet 26. august 2011 #91 Skrevet 26. august 2011 Men så spørs det jo om man har egne inntekter nok til å betjene ett lån da. Noen har ikke det, og da får man ikke så veldig mye for en million. OK. Ikke vits i å takke ja til 1 mill. hvis man er fattig, for så vil man ikke synes 1 mill. er mye... Ikke rart det er fattigdom i Norge.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #92 Skrevet 26. august 2011 OK. Ikke vits i å takke ja til 1 mill. hvis man er fattig, for så vil man ikke synes 1 mill. er mye... Ikke rart det er fattigdom i Norge. Tolk det som du vil. Poenget jeg prøver å få frem er at inflasjonen i Norge er såpass høy at man ikke får all verden for en million kroner. Kjenner også til flere som har vunnet rundt 1 million i lotto, pengene forsvant før de rakk å tenke seg om. Så kan du jo argumentere i vilden sky om mangel på økonomisk styring og diverse, men hvis du begynner å se på prisnivået her i landet så er det plutselig ikke så mye penger alikevel. Ja, man kan få en fin bolig til den prisen, men man skal tross alt ha råd til å bo der også. Da strekker plutselig ikke den millionen så langt, fordi alt gikk med i selve kjøpet. Uansett hvor gjeldfri man er, det koster å ha ett sted å bo.
K.A. Skrevet 26. august 2011 #93 Skrevet 26. august 2011 Kjenner også til flere som har vunnet rundt 1 million i lotto, Du kjenner til flere som har vunnet rundt 1 million i lotto? Hva er oddsene for det?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #94 Skrevet 26. august 2011 Jeg hadde blitt gjeldsfri for en million kroner. Me too! For en million hadde jeg sagt "kjør på" uansett kjønn!
Jannu Skrevet 26. august 2011 #95 Skrevet 26. august 2011 (endret) Du kjenner til flere som har vunnet rundt 1 million i lotto? Hva er oddsene for det? Ikke meg som skrev det i stad, men... Mora til en klassekamerat vant et par mill. Foreldra til en kompis av meg vant et par mill. Og et ektepar i slekta mi vant flere mill. Dette er selvsagt spredd over mange år, 15-20 år, men det er mulig ja. Og ja, hovedspørsmålet. For 1 million, ja da hadde jeg nok gjort det. Endret 26. august 2011 av Jannu 1
Blair Skrevet 26. august 2011 #96 Skrevet 26. august 2011 Men så spørs det jo om man har egne inntekter nok til å betjene ett lån da. Noen har ikke det, og da får man ikke så veldig mye for en million. Hmm, dette gir ingen mening. Flytter man litt vekk fra sentrumsnære områder, så kan man kjøpe seg et hus eller en leilighet for ca. en milion kroner. Da trenger du ikke ha penger til nedbetaling av lån, for da er det allerede kjøpt og betalt. Man trenger bare penger til livsopphold. Og kjøper man leilighet som er dyrere enn det så vil det uansett være billigere å betjene det enn og kaste pengene ut av vinduet på det leiemarkedet som er i dag. Poenget er at en million gir mulighet for lån, man trenger ikke låne over evne av den grunn. Uansett vil en million bidra til å gjøre livet til en person med forholdsvis normal inntekt enklere. Blir for dumt å si noe annet. At det er "life-changing" var det ikke jeg som sa, men at det bidrar til et enklere liv er jo bare tull å argumentere mot. Unntaket er for de som allerede er rike, og ikke merker stort fra eller til, men de er ikke relevante i denne sammenheng.
Jannu Skrevet 26. august 2011 #97 Skrevet 26. august 2011 Morsomt at en tråd om å ligge med noen for penger har klart å spore over til huslån og slikt syns jeg 1
Gjest cybergirl Skrevet 26. august 2011 #98 Skrevet 26. august 2011 Mora til en klassekamerat vant et par mill. Foreldra til en kompis av meg vant et par mill. Og et ektepar i slekta mi vant flere mill. De er nok fra Verdalen da 1
Gjest Nedfall Skrevet 26. august 2011 #99 Skrevet 26. august 2011 Morsomt at en tråd om å ligge med noen for penger har klart å spore over til huslån og slikt syns jeg Ja! Nå syns jeg det ble litt tørt her..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå