Gå til innhold

Hvorfor spiser de på lavkarbo mørk sjokolade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor velger de mørk sjokolade overfor melkesjokolade? Det er da ikke stor forskjell i karbohydratinnhold..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mindre er det uansett og skal man først spise sjokolade så hvorfor ikke holde seg til et sunnere alternativ.

Jeg spise mørk mest pga smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

De mørke sjokoladene har ofte lavere GI. På helsekosten får man også kjøpt mørk sjokolade som er veldig lav i karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man spiser gjerne under halvparten i mengde også siden mørk sjokolade er så mektig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke tåler melk(kumelk) pga laktosen eller melkeproteinene, og da velger man naturlig nok mørk sjokolade. Dessuten er mørk sjokolade sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De mørke sjokoladene har ofte lavere GI. På helsekosten får man også kjøpt mørk sjokolade som er veldig lav i karbo.

Vet du hvor mye dette koster? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av de lavkarberne som ikke gjør det, jeg spiser kun sukkerfri sjokolade. Allikevel, hvis jeg skulle bakt en kake så ville jeg brukt mørk sjokolade fordi det allikevel som oftest er mindre karbohydrater og lavere GI.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor mye dette koster? :)

Den mørke sjokoladen fra sukkerfritt som har 2 gram karber pr 100 gram koster rundt 23 kr for 75 gram. Kjøper den på Ultra, helsekost og Rema 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den mørke sjokoladen fra sukkerfritt som har 2 gram karber pr 100 gram koster rundt 23 kr for 75 gram. Kjøper den på Ultra, helsekost og Rema 1000.

Tusen takk for svar! :D Hva heter den, og smaker den ikke søtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :D Hva heter den, og smaker den ikke søtt?

Den heter bare "mørk sjokolade". Du får den også i melkesjokolade (7 karber pr 100 gram), samt hasselnøtter m.m. Synes alle disse smaker veldig godt jeg da. Her kan du se hvordan de ser ut, det finnes mange varianter. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Den heter bare "mørk sjokolade". Du får den også i melkesjokolade (7 karber pr 100 gram), samt hasselnøtter m.m. Synes alle disse smaker veldig godt jeg da. Her kan du se hvordan de ser ut, det finnes mange varianter. :)

Her står det da 50 gram karbs per 100 gram, hvorav 43 gram er sukkeralkoholer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det da 50 gram karbs per 100 gram, hvorav 43 gram er sukkeralkoholer?

Man trekker fra sukkeralkoholene siden de nedbrytes i liten grad til sukker i fordøyelsessystemet. Det er derfor en del får problemer med magen, da det går rett ut igjen. Ergo er det ikke å anbefale å spise for mye av slikt.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er mange som ikke tåler melk(kumelk) pga laktosen eller melkeproteinene, og da velger man naturlig nok mørk sjokolade.

..og i mørk sjokolade er det ikke melk??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...