Gjest bertine(ikke pålogget) Skrevet 6. november 2003 #1 Del Skrevet 6. november 2003 nå har jeg bestillt fotograf, men har ett lite problem... vi skal gifte oss i krika kl 1600, og skal til fotografen kl 1700. fotografen sa det ville nok ta 1,5 time å ta alle bildene. det betyr at gjestene må vente fra kl 1700 til 1830! hva skal jeg finne på for de imens? greit nok at vi kan servere noe lett fingermat og cider, men er ikke 1,5 time lenge å vente? middagen blir da servert ca kl 1900, og jeg tenkte jeg skulle invitere noen til kaffe også.. men viss det begynner så seint blir jo kaffen i 2100 tiden... hjelp!? hvordan skal jeg organisere dette? har ikke lyst å ta bildene før kirken!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #2 Del Skrevet 6. november 2003 Sånn er det for alle gjester i alle bryllup, tviler på at noen vil se på det som et problem. Har ikke hørt om noen som ikke har det sånn med unntak av ett brudepar som skal ta bildene før vielsen. Ikke et alternativ for meg, vi skal ha vielse kl 13 og middag kl 16.30. I mellomtiden serveres det fingermat og velkomstdrink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #3 Del Skrevet 6. november 2003 Hva med å ta fotografering før vielsen da? Vi gjorde det og da kan man dra rett til middagsselskapet etter vielsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 6. november 2003 #4 Del Skrevet 6. november 2003 Vi skal holde selskapet i festlokalene til norges musikkhistoriske museum på Ringve. Der vokste jeg opp og familien min har sterk tilknytning dit. Mens brudeparet blir fotografert, kan gjestene derfor få omvisning (av min forlover, som er guide der). Dermed går tida fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 6. november 2003 #5 Del Skrevet 6. november 2003 Vi skal holde selskapet i festlokalene til norges musikkhistoriske museum på Ringve. Der vokste jeg opp og familien min har sterk tilknytning dit. Mens brudeparet blir fotografert' date=' kan gjestene derfor få omvisning (av min forlover, som er guide der). Dermed går tida fort...[/quote'] Åh, Ringve! Der er det vakkert! *elske Ringve* Heldige du! :-) Det blir sikkert veldig fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 6. november 2003 #6 Del Skrevet 6. november 2003 Vet det blir fint. Har forresten vært guide der sjøl også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 6. november 2003 #7 Del Skrevet 6. november 2003 Vi giftet oss kl. 14.00 og dro fra kirken ca 14.45 for å ta bilder og kom til lokalet ca 16.20. Middagen startet vi kl. 16.30, en halvtime før tiden, men fordi vi hadde koldtbord passet det utmerket. Kaffe serverte vi ca kl. 21.00, synes ikke det er forseint. Jeg har vært i bryllup hvor kaffe og kaker ikke har vært servert før 23.00, det derimot har vært forseint synes jeg. Mens brudeparet blir fotografert' date=' kan gjestene derfor få omvisning (av min forlover, som er guide der). [/quote'] Skal dere ikke ha med forloverne på bildene..?? Bare nysjerrig jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 6. november 2003 #8 Del Skrevet 6. november 2003 Vi skal enten busse alle gjestene som ikke har bil (halvparten kommer til Norge med fly) ned på Henie Onstad kunstsenter for kaffe/kakebit og omvisning mens vi er hos fotografen, eller ta dem direkte til Bjørnsgard. Der skal de få en omvisning og velkomstdrink samt litt musikk mens de venter på oss. Vielse er klokken 3 og middagen blir 18.00-18.30. Vi vil gjøre det slik fordi det kommer mange fra utlandet og da har de sikkert ikke så mye å finne på (bortsett fra å gå tilbake til hotellet) mellom vielsen og middag. Da slipper de å ta taxi hit og dit. Vi skal også ta alle som ikke har bil med i buss til Bjørnsgard uansett om det blir stopp på Henie Onstad eller ikke. Hadde nok ikke bekymret meg så veldig hvis flesteparten av gjestene bodde like ved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 6. november 2003 #9 Del Skrevet 6. november 2003 De som bo i nærheten drar gjerne hjem en tur. Selv syns jeg denne ventetida er håpløs i bryllup, med mindre du kjenner veldig mange av gjestene. Derfor drar vi til fotograf før vielsen for å slippe denne dø-tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 6. november 2003 #10 Del Skrevet 6. november 2003 De kommer til etter at omvisningen er ferdig (tar 45-50 minutter). Med litt frukt og aperitiff blir dermed ventetida litt kortere for gjestene, samtidig som vi rekker å få med forloverne på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 6. november 2003 #11 Del Skrevet 6. november 2003 Som regel går tida ganske fort mellom vielsen og middagen synes jeg. Dersom dere har litt fingermat og god drikke tror jeg ikke gjestene vil syynes tida er et problem. Har imidlertid vært i bryllup hvor det har vært lagt fram bilder fra utdrikningslagene etc. slik at gjestene kan titte på disse, og noen steder har gavene også vært pakket når vielsen er ferdig, og da er det kjempekoselig å se litt på dette synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zmurfette - uinnlogget Skrevet 6. november 2003 #12 Del Skrevet 6. november 2003 Synes selv ventetiden mellom vielse og fest i de bryllupene jeg har vært i kan bli lang og kjedelig. (Var senest i bryllup til fetteren min hvor det ikke skjedde noe på tre timer mellom vielsen og festen. De giftet seg i Fredrikstad og vi bor i Oslo - endte med at jeg satt på kafé og drakk kakao i tre timer med foreldrene mine. Var litt kjedelig og la igjen en del av feststemningen min der, ja...) For å unngå dette i vårt bryllup skal vi vise film for gjestene mens vi er hos fotografen - skal filme de som kommer og presentere de slik at alle har mulighet til å få med seg hvem som er hvem før festen starter. Har allerede begynt å filme folk på fest uten å fortelle hva vi skal bruke det til. Tipper det blir en del som synes det er både flaut og morsomt når de ser at filmen faktisk skulle brukes til noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 6. november 2003 #13 Del Skrevet 6. november 2003 Det var ingen dum idé Ingeborg! Takk for at du stilte min nysjerrighet.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #14 Del Skrevet 6. november 2003 For meg hadde det vært helt uaktuelt å ha fotograferingen før vielsen. Sitte og se på bildene og vite at man egentlig ikke var gift, og ikke minst ødelegge hele overraskelsesprosedyren...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 6. november 2003 #15 Del Skrevet 6. november 2003 middagen blir da servert ca kl 1900' date=' og jeg tenkte jeg skulle invitere noen til kaffe også.. men viss det begynner så seint blir jo kaffen i 2100 tiden... [/quote'] En annen ting... Hvis middagen blir servert 1900 er det vel ikke mulig å ha kaffe så tidlig som 2100??? Eller skal dere ikke ha forret, dessert, sanger etc? De fleste middager i bryllup varer vel i alle fall tre timer eller mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 6. november 2003 #16 Del Skrevet 6. november 2003 Hos oss blir det en ventetid på ca to timer, men i utgangspunktet har vi ikke planer om å lage noe annet opplegg for gjestene enn å servere litt fingermat og drikke i festlokalet. Kan tenke svigers har andre planer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 6. november 2003 #17 Del Skrevet 6. november 2003 Kjøp inn mange eksemplarer med Yazie, det er ingen andre ting som kan få tiden tiden til å gå fortere. Jeg fikk hus...... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå