Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal søke studenthybel ved høyskolen jeg skal begynne på til høsten, men lurer på noe med søknaden.

Jeg har allerede vært student ved høyskolen i fjor høst, men sluttet etter et halvt år. Skal nå begynne på et nytt studium ved samme høyskole.

I søknaden til studenhyblene under diverse, skal du krysse av en liten boks om du er frks. handicappet, har allergier osv. Så står det også en boks med Tidligere student her.

Så, går jeg under kategorien tidligere student? Jeg skjønner ikke helt hva de mener, og er redd for å gjøre noe feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sendt en mail til studenthyblene å spurt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært dum nok til å utsette søkinga såpass lenge at fristen

straks går ut, så tror ikke jeg rekker å sende mail...

Er bare så usikker på om de mener studenter som allerede går på høyskolen, eller om de mener folk som har vært studenter der før..altså kan gjelde de som har vært student der en måned for fem år siden liksom..

Gjest Armule
Skrevet

Hadde de spurt etter om du er student NÅ, så hadde det vært en egen boks for "student". I og med at boksen heter "tidligere student" så gjelder for de som har studert tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Da får jeg vel bare krysse ut den boksen da, er jo tidligere student.

Synes bare det var en veldig merkelig ting å spørre om og skjønner heller ikke hvorfor de gjør det, for jeg blir jo "ny" student nå..

Gjest Armule
Skrevet

Muligens fordi førsteårsstudenter ofte har førsterett på hyblene. Men jeg aner ikke, det er bare en mulighet.

AnonymBruker
Skrevet

Men nå blir jeg jo førsteårsstudent igjen..

Det har vært to opptak. Ett tidligere i år som gjaldt for de som allerede er studenter, og har hybel hos samskipnaden. + De som er studenter ved høyskolen og skal fortsette som studenter der.

Det opptaket jeg søker på nå, er for de som er nye og de som søkte for sent på det tidligere opptaket.

Så, skjønner ikke. Men jaja, skal slutte å mase nå :sjenert:

Gjest Armule
Skrevet

Jeg mente heller førsteårsstudent som de som kommer rett fra videregående! Du er jo på førsteårsstudent i forhold til studiet, men ikke i forhold til resten av studiehistorien din.

• Liker 1
Gjest Armule
Skrevet

om du fortsatt er usikker, så ville jeg ringt eller oppsøkt dem.

Skrevet

Du er ikkje ny student sjølv om du skal byrje på nytt studium. Så du stiller i gruppe med dei som allereie er studentar, og skal hake av for "Tidlegare student", som du jo er.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...