*Lillian* Skrevet 6. november 2003 #41 Skrevet 6. november 2003 :oops: Tusen takk, Merete!! Det var veldig koselig sagt!! :oops: NÅ ble jeg glad, nå!! :D :D Lillian
Linemor Skrevet 6. november 2003 #42 Skrevet 6. november 2003 Frodighet forbinder jeg med kropp. tror ikke jeg tenker så mye på væremåten da, men det er sikkert noen jeg ikke ville kalle frodige, selvom kroppen er det.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #43 Skrevet 6. november 2003 :oops: Tusen takk' date= Merete!! Det var veldig koselig sagt!! :oops: NÅ ble jeg glad, nå!! :D :D Hehe, du er kosejenta du. Jeg mener jo ikke å rakke ned på frodige kvinner. Tror kanskje jeg har mindre selvtillit jeg enn mange frodige kvinner. Spesielt nå etter tre fødsler og noen kilo høyre. Kjenner en del frodige og virkelig flotte jenter, som virkelig setter sin lit i å se bra ut med den kroppen man har. Skulle ønske det var meg.
Gjest lmari Skrevet 6. november 2003 #44 Skrevet 6. november 2003 Jeg er frodig. Og feit. Og overvektig. Og selvfølgelig vil jeg heller være frodig enn feit. Men jeg må innrømme at noen ganger synes jeg det er kjipt å lese om folk som er "frodige". Særlig ukebladene skriver om "den frodige damen" og mener damer som veier mer enn gjennomsnittet - da handler det om kropp og ikke personlighet. Synes en del har en tendens til å bruke frodig for å beskrive damer som veier for mye på en positiv måte. Altså en slags omskrivning av "denne dama er ganske tjukk, men hun ser ikke så verst ut likevel". .. Kunne ønske man kunne skrive at folk var pene, søte, vakre eller sånt i steden, jeg. For tjukke folk kan også være pene. Og søte. Synes i hvert fall jeg. Og det finnes da så mange andre positivt ladede ord enn akkurat frodig, gjør det ikke det da? Fordi for meg så er frodig nå blitt negativt, faktisk...
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #45 Skrevet 6. november 2003 .. Kunne ønske man kunne skrive at folk var pene, søte, vakre eller sånt i steden, jeg. For tjukke folk kan også være pene. Og søte. Synes i hvert fall jeg. Og det finnes da så mange andre positivt ladede ord enn akkurat frodig, gjør det ikke det da? Fordi for meg så er frodig nå blitt negativt, faktisk... Men om man er stor eller frodig betyr det jo ikke at man ikke er pen eller søt. Det samme er det at tynne ikke behøver å ha et vakkert utseende. Det er jo i hovedsak om hva som er frodig og når man ser på tråden så defineres det i hovedsak vekt og utstråling. Det har ofte vært snakk i barndommen spesielt om at noen er stygge osv, men vi voksne mennesker ser vi på personer uansett vektstørrelse som stygge? Er det ikke heller hvordan folk er og kler seg som skaper mennesket.
Gjest lmari Skrevet 6. november 2003 #46 Skrevet 6. november 2003 Men om man er stor eller frodig betyr det jo ikke at man ikke er pen eller søt. Det samme er det at tynne ikke behøver å ha et vakkert utseende. Selvfølgelig ikke! Men jeg oppfatter at frodig ofte blir brukt når vekt og utstråling samkoordinerer - altså at begge er høye. Og da kan man jo bruke andre ord, kan man ikke det da? For som sagt - nå er frodig blitt negativt ladet for meg. Føler at det bare er en omskrivning for feit, liksom... Vanskelig å forklare, kanskje.
Gjest sexysadie Skrevet 6. november 2003 #47 Skrevet 6. november 2003 I disse dager hvor vi alle skal se ut som tenåringsgutter med pupper er d nok litt tabu å ha en kroppsfasong som kan betegnes som frodig ja... Personlig så synes jeg d er flottere å ha noen kilo for mye på kroppen enn for lite hvis du er kvinne.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #48 Skrevet 6. november 2003 Personlig så synes jeg d er flottere å ha noen kilo for mye på kroppen enn for lite hvis du er kvinne. Enig! En kvinne med former og har noen kilo ekstra er faktisk veldig flott. Det er så synd motebransjen viser beinrangel som modeller for sine klær, som igjen skaper hysteri i forhold til sin egen kropp.
*Lillian* Skrevet 6. november 2003 #49 Skrevet 6. november 2003 Veeel.......Alt med måte sier nå jeg da.... (sier jeg som har altfor mye på kroppen selv - kanskje derfor jeg sier det ) Jeg synes det er penere med ei som har litt for mye enn litt for lite, det skal jeg være enig i. MEN det peneste er nå likevel ei med kvinnelige hofter og former men som ikke har overflødig fett ellers, da Lillian
Gjest Vanessa Skrevet 7. november 2003 #50 Skrevet 7. november 2003 En tykk kvinne uten former som går i utvasket hvit t-shorte og treningsbukse hele dagen og ikke ser seg i speilet før hun går ut' date=' er vel ikke frodig. Håper jeg ikke tråkker noen på tærne her nå, men jeg synes faktisk frodige og tykke kvinner som kler seg ordentlig og har evnen til å omgås er virkelig noen flotte kvinner som jeg respekterer høyt.[/quote']
jordbær Skrevet 7. november 2003 #51 Skrevet 7. november 2003 Veeel.......Alt med måte sier nå jeg da.... (sier jeg som har altfor mye på kroppen selv - kanskje derfor jeg sier det ) Jeg synes det er penere med ei som har litt for mye enn litt for lite, det skal jeg være enig i. MEN det peneste er nå likevel ei med kvinnelige hofter og former men som ikke har overflødig fett ellers, da Lillian Du ekke feit du da, *Lillian*! Tror du er min betegnelse på frodig. Positivt ment selvfølgelig! Personlig liker jeg damer med runde former. Mer feminint enn en tynn hengslete kropp uten former! Selv er jeg vel.. overvektig.. Men jeg har timeglasskropp fortsatt da .. (bank i bordet)
*Lillian* Skrevet 7. november 2003 #52 Skrevet 7. november 2003 Du ekke feit du da, *Lillian*! Tror du er min betegnelse på frodig. Positivt ment selvfølgelig! Thank U! :oops: Sånn helt litt på viddene her, jeg ser på meg selv som større enn deg, Jordbær - du er høyere enn meg og derfor er jeg adskillig rundere enn deg! *spore tråden tilbake* Jeg har iallfall etter denne tråden funnet ut at jeg skal ta det som et kompliment om noen kaller meg frodig. For jeg mener, jeg vet jo at jeg er godt over normalen! Og hvis da folk kaller meg frodig istedenfor feit så er det mer positivt ladet! *humre* Lillian
Gjest Embla s Skrevet 7. november 2003 #53 Skrevet 7. november 2003 Det er vel litt søkt å snakke om hva som er penest? Noen syns tynne kvinner er mer atraktivt, andre syns store kvinner er det peneste. De aller fleste er vel enige i at en vakker personlighet er det aller, aller fineste?! :D
*Lillian* Skrevet 7. november 2003 #54 Skrevet 7. november 2003 Selvfølgelig Embla - men her var det vel egentlig i utgangspunktet snakk om hva folk legger i ordet frodig! Lillian
Gjest Embla s Skrevet 7. november 2003 #55 Skrevet 7. november 2003 Selvfølgelig Embla - men her var det vel egentlig i utgangspunktet snakk om hva folk legger i ordet frodig! Lillian ja, og da skjønner jeg ikke hvorfor vi skal begynne å diskutere om det er penest med frodige damer eller tynne damer
la Flaca Skrevet 7. november 2003 #56 Skrevet 7. november 2003 Frodig, korpulent, tykkfallen eller kraftig om ei dame er for meg ensbetydende med FEIT. "Frodig" kommer jo fra planteriket, og en blomst/ plante som vokser frodig er positivt. Nar det blir brukt om en kvinne uttrykker det at hun har litt "mer kropp" enn gjennomsnittet. (ikke noe direkte kompliment). Det å "ha former" derimot, vil de fleste oppfatte som positivt. At man bruker uttrykket om personlighet er ukjent for meg.
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #57 Skrevet 7. november 2003 Enig der La Flaca, men i den senere tid har ordet frodig blitt et utrykk for en dame med bl.a former, sjarm og en flott utstråling. Og jeg mener fortsatt at frodig er et veldig positivt ladet ord. Og som mange beskriver det er en frodig kvinne noe flott.
Gjest Embla s Skrevet 7. november 2003 #58 Skrevet 7. november 2003 Man kan jo også si at noen har en frodig humor (da tenker jeg på litt sånn "du skal høre mye"/"rorbua"- humor) eller en frodig klesstil (flagrende gevanter med masse farger) eller et frodig temperamang (litt sydlandsk?) :D
jordbær Skrevet 8. november 2003 #59 Skrevet 8. november 2003 frodig a2 (besl med frau og fråde, eg 'svulmende') 1 grøderik, blomstrende, fruktbar, kraftig en f- bygd / f- vegetasjon 2 sunn; yppig f-e jenter, former 3 livlig ha en f- fantasi / f-e tegninger, skildringer . Embla s: Problemet med å nevne hva man syns er pent og ikke, var? Hva betydningen av ordet er for hver enkelt, har vel ganske mye med hva personer syns om hva som er pent og ikke. En som ikke liker "feite" personer, vil jo ikke synes frodig er positivt ladet.
Gundel Gaukeley Skrevet 9. november 2003 #60 Skrevet 9. november 2003 Der sa du det Jordbær!!! En frodig kvinne kan altså beskrives på følgende måte: Sunn, yppig, livlig, fruktbar og blomstrende!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå