Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #1 Skrevet 6. november 2003 Hva legger du i ordet frodig?? At kvinnen har en frodig kropp eller at kvinnen har en frodig sjarme og utstråling? :D :D Leste her om dagen i et ukeblad at to venninder hadde hatt en diskusjon om akkurat dette. Den ene mente at frodighet var kroppslig mens den andre mente det gikk på væremåte. Når jeg snakker om en frodig kvinne tenker jeg i hovedsak på kroppen. Synes faktisk det er utrolig flott med en frodig kvinne.
Gjest care Skrevet 6. november 2003 #2 Skrevet 6. november 2003 Jeg tenker også på kroppen... :blunke:
LilleMy Skrevet 6. november 2003 #3 Skrevet 6. november 2003 Med frodig tenker jeg i hovedsak kropp, men det er ikke fritt for at jeg tillegger personligheten på vedkommende også før jeg bruker ett slikt ord. Når jeg tenker etter bruker jeg ikke det ordet i det hele tatt...... Liker folk å bli kalt frodig, da?!
aline Skrevet 6. november 2003 #5 Skrevet 6. november 2003 Tenker også kropp når jeg snakker om frodig. Og ser ikke noe negativt i å være frodig, hadde ikke tatt meg nær av det selv tror jeg.
Suzy Skrevet 6. november 2003 #6 Skrevet 6. november 2003 Tenker kropp med en gang og anser vel meg sjøl for å være litt frodig... Ergo syns jeg det er veldig flott
Gjest care Skrevet 6. november 2003 #7 Skrevet 6. november 2003 Liker folk å bli kalt frodig, da?! Et godt spørsmål! Tror ikke det.
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #8 Skrevet 6. november 2003 Et godt spørsmål! Tror ikke det. Tror dere ikke at ordet frodig er mye bedre enn tykk eller feit da? En stor person er uansett ikke tynn og jeg regner med at denne personen vet det selv og heller foretrekker frodig framfor noe annet. Med frodig tenker jeg i hovedsak kropp, men det er ikke fritt for at jeg tillegger personligheten på vedkommende også før jeg bruker ett slikt ord. Det gjør også jeg. En frodig person med en utstråling er jo flott da.
Silfen Skrevet 6. november 2003 #9 Skrevet 6. november 2003 Ser ingenting galt ed å bruke ordet frodig. PErsonlig syns jeg det er veldig positivt ladet!
Nilma Skrevet 6. november 2003 #10 Skrevet 6. november 2003 Et godt spørsmål! Tror ikke det. Har ingenting i mot det. Synes det er verre med begrepet "kraftig". Vel er det mye av meg, men noen muskelsvulmende russisk kulestøter er jeg ikke Tenker kropp med en gang og anser vel meg sjøl for å være litt frodig... Ergo syns jeg det er veldig flott Nettopp!
Gjest care Skrevet 6. november 2003 #11 Skrevet 6. november 2003 Tror dere ikke at ordet frodig er mye bedre enn tykk eller feit da? . Jeg personlig tror at alle vet og skjønner at når man benevner noen som frodig så er det en fin måte å si det på at man er fet eller tykk. Eller er det slik at frodig betyr at man ikke er fet, bare kraftig kroppsbygning. Hva betyr egentlig frodig?
aline Skrevet 6. november 2003 #12 Skrevet 6. november 2003 Tror dere ikke at ordet frodig er mye bedre enn tykk eller feit da? En stor person er uansett ikke tynn og jeg regner med at denne personen vet det selv og heller foretrekker frodig framfor noe annet. En person som er frodig er jo så absolutt ikke nødvendigvis tykk eller feit da!!! Trenger ikke være stor engang for å være frodig i mine øyne. Men en frodig person er ikke liten og nett, men det veit en jo stort sett om da. Når jeg snakker om frodig, tenker jeg på ei med litt "yppige", freske former, gjerne runde lår og spretne pupper om du skjønner. Frodig i ordboka skriver det slik; Sunn; yppige f-e jenter, former. Og det er slik jeg også tenker på bruken av ordet. Ville derfor ikke hatt problemer med å bli kalt frodig selv, dersom det ikke ble sagt på en bevisst stygg måte da.
Silfen Skrevet 6. november 2003 #13 Skrevet 6. november 2003 Og jeg syns da det er mye finere å være frodig enn skinn og bein, men tynn regnes ikke som et skjellsord fordet!
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #14 Skrevet 6. november 2003 Jeg personlig tror at alle vet og skjønner at når man benevner noen som frodig så er det en fin måte å si det på at man er fet eller tykk. Eller er det slik at frodig betyr at man ikke er fet, bare kraftig kroppsbygning. Hva betyr egentlig frodig? Skjønner hva du mener, men uansett så vet jo alle om en person er tynn eller tykk, og jeg mener da at frodig er et mye finere ord en f.eks feit. Kanskje frodig er enn mellomting av tynn og fet?? Det har vel med øye som ser.
aline Skrevet 6. november 2003 #15 Skrevet 6. november 2003 :o :o Kanskje jeg skal bli sur dersom jeg blir sett på som frodig da? siden man da fra mange tydeligvis er feit??? :o Marilyn Monroe var frodig spør du meg!! Hun var adskillig større over hofta en over livet, og tok igjen litt størrelse i en yppig byste. I mine øyne var hun frodig, men ville dere sett på henne som feit eller stor??
Suzy Skrevet 6. november 2003 #16 Skrevet 6. november 2003 En person som er frodig er jo så absolutt ikke nødvendigvis tykk eller feit da!!! Trenger ikke være stor engang for å være frodig i mine øyne. Men en frodig person er ikke liten og nett, men det veit en jo stort sett om da. Når jeg snakker om frodig, tenker jeg på ei med litt "yppige", freske former, gjerne runde lår og spretne pupper om du skjønner. Frodig i ordboka skriver det slik; Sunn; yppige f-e jenter, former. Og det er slik jeg også tenker på bruken av ordet. Ville derfor ikke hatt problemer med å bli kalt frodig selv, dersom det ikke ble sagt på en bevisst stygg måte da. JA! Det er ikke å være feit - det er å være en Rubens kvinne, timeglassformet, fyldig på de rette stedene, myk, ferm... whatever.. Og jeg liker å være sånn
Arketypen Skrevet 6. november 2003 #17 Skrevet 6. november 2003 Et frodig mennske sier vel noe om væremåte. Ei frodig dame sier noe om hun er litt rund. ...eller... Nå ble jeg uenig med meg selv... Tror konteksten er avgjørende.
chimp Skrevet 6. november 2003 #18 Skrevet 6. november 2003 Tenker på en m Marilyn Monroes kropp, gjerne flammerødt, tykt hår m fall, stor rød, leende munn, generøs og inkluderende, har ganske stor utringning og bruker ettersittende skjørt og kjoler og høye hæler..... ANER IKKE!!! hvor jeg har det fra........... :o
Suzy Skrevet 6. november 2003 #19 Skrevet 6. november 2003 Tenker på en m Marilyn Monroes kropp, gjerne flammerødt, tykt hår m fall, stor rød, leende munn, generøs og inkluderende, har ganske stor utringning og bruker ettersittende skjørt og kjoler og høye hæler..... ANER IKKE!!! hvor jeg har det fra........... :o Ja - der har du frodig! Helt enig med deg!
Silfen Skrevet 6. november 2003 #20 Skrevet 6. november 2003 Ja, dere har skjønt det Suzy og Aline! Frodig har ingenting med feit å gjøre, men med at man er litt over gjennomsnittet av dagens såkalte perfekte kvinne, at man har runde, duvende former, fødehofter og en kropp som de fleste samfunn utenom vårt har æret siden dagens begynnelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå