AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Bruker dere det? eller er det bare enda en ting man egentlig ikke trenger?
Gjest Leonidene Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Bruker det ein gang i blant. Det har hjulpet på både lukt og når maskina vaska litt dårligere enn vanlig.
Spent... Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Hei, dette trenger du ikke å kjøpe. I følge bruksnvisningen til vår oppvaskmaskin holder det å rense filteret, kjøre en oppvask (uten tallerken o.l), med med litt såpe på høy temperatur.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Det er sikkert bare tull på en måte, men samtidig så gjorde det min maskin bra ren altså! Men det er jo viktig å uansett tømme filteret og sånn. Men man kunne sikkert bare ha kjørt maskina på høyest mulig temperatur, og så brukt vanlig oppvaskemiddel + litt salmiakk
TN-># Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Usikker på hvilket rensemiddel det er snakk om her, men regner med at det er de pakkene som koster rundt 60-70 for 3stk. Forskjellen på disse og mange andre rengjøringprodukter er vel at de "dyre" posene inneholder et stoff som blir etsende ved kontakt med vann. Effekten ved å benytte seg av normale rengjøringsmiddel som Zalo og Salmi er jeg ikke bekjent med, da såvidt jeg husker begge disse kun fettoppløsende? Årsaken til at man ønsker å eventuelt benytte seg av "oppvaskmaskinrens"(maskinrens), er vel også på det grunnlaget at det er sagt at den også skal rense opp avløpsrørene til maskinen. Også lukter det jo så godt i etterkant.
FantasDick Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Aner ikke om det er "nødvendig", men jeg synes både oppvaskmaskinen og vaskemaskinen blir rene og pene etter et program på tom maskin (med vaskemiddel).
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Da jeg flyttet til Danmark, ble det plutselig klart for meg hvorfor man skal rense maskinen.. Her er det fullt av kalk i vannet, og den blir gjengrodd innvendig hvis den ikke renses. I Norge har jeg aldri tenkt på det før engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå