Gå til innhold

[mag]

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest DaYdReAm

jeg har lest noen mag blader, og er veldig interessert i å lese de inleggene som hun sexspaltisten har skrevet!(husker ikke hva hun heter) jeg synes hun skriver så bra,skildrer på en veldig humoristisk måte, jeg kunne faktisk tenke meg å bli noe lignende. men så oppdaget jeg i dag at det ser ikke ut som om mag har noe nettsted,jeg tenkte jeg skulle kontakte dem via mail. er det noen der ute som vet hvilke utdanning som kreves for å bli en slik spaltist? vanlig journalist utdanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Kontakt mag vel? Hvis du virkelig har lyst til dette. De fleste som skriver i sexspalter har nok sexolog utdanning også. Vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ha en utdannelse som på en eller annen måte kvalifiserer (enten journalist eller sexolog) eller kjenne noen som jobber i et slik magasin og som kan lure deg inn bakveien. Tror neppe det holder å kontakte dem å bare si "hei, jeg har lyst å bli spaltist i bladet deres".

Men for all del, den som ikke våger....!!! Foreslår at du sender dem noen prøver på svar du ville ha gitt. Ta for deg noen vanlige spørsmål i MAG og skriv i vei. Husk hva slags målgruppe du skriver til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter seffern kategorisk for noensinne å ha åpnet et fjortis-jenteblad :oops: , men ikke faen om de som skriver der har noen sexolog-utdanning ...

Har du virkelig lyst til å skrive for mag? Kall meg prippen, men jeg er ikke så sikker på hva jeg synes om et blad med faktisk lesergruppe på 12- 18 år som er sexfiksert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Jeg nekter seffern kategorisk for noensinne å ha åpnet et fjortis-jenteblad  :oops: , men ikke faen om de som skriver der har noen sexolog-utdanning ...

Har du virkelig lyst til å skrive for mag? Kall meg prippen, men jeg er ikke så sikker på hva jeg synes om et blad med faktisk lesergruppe på 12- 18 år som er sexfiksert ...

Jeg har med hånda på hjertet ikke lest mag, og skjønner nå at jeg uttalte meg på svært sviktende grunnlag. Men, man burde være sexolog for å skrive sånne spalter. Sånn som "spør Sandra" i Romantikk da jeg var fjortis, hun må hatt minst ti-årig utdannelse, minst :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaYdReAm

hehe...jeg mente ikke å bli sex spaltist i selve mag nei...men noe lignende et annet sted? jeg tror ikke hun har sexologutdanning, for det er ikke sånn "spør åsa" spalte, men hun her i mag skriver om egne sexerfaringer, selfølgelig uten ekte navn og slikt, men jeg synes hun skriver så bra, veldig humoristisk og selvironisk! alt jeg vet er at hun kaller seg "sexspaltist"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har med hånda på hjertet ikke lest mag, og skjønner nå at jeg uttalte meg på svært sviktende grunnlag. Men, man burde være sexolog for å skrive sånne spalter. Sånn som "spør Sandra" i Romantikk da jeg var fjortis, hun må hatt minst ti-årig utdannelse, minst

Etter det jeg vet, er "Sandra" en nå nesten pensjonert mann som bor i Trondheim og er spaltist for Adresseavisen, der han går under navnet "Kassandra". Men utdanning har han sikkert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...jeg mente ikke å bli sex spaltist i selve mag nei...men noe lignende et annet sted? jeg tror ikke hun har sexologutdanning, for det er ikke sånn "spør åsa" spalte, men hun her i mag skriver om egne sexerfaringer, selfølgelig uten ekte navn og slikt, men jeg synes hun skriver så bra, veldig humoristisk og selvironisk! alt jeg vet er at hun kaller seg "sexspaltist"...

Noe a la Sex in the City-Carrie md andre ord...

Da er det vel skriveevnen, fantasien og erfaringsgrunnlaget som teller... Hadde skrevet noe og sendt det til bladene jeg ville jobbe for, for deretter å ringe/møte opp for å høre hva de mente om det..

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Etter det jeg vet, er "Sandra" en nå nesten pensjonert mann som bor i Trondheim og er spaltist for Adresseavisen, der han går under navnet "Kassandra". Men utdanning har han sikkert! :)

:o JA ja, kom ikke som noe stort sjokk, egentlig... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...