dettakænvi Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Jeg var hos frisøren i dag og skulle stripe håret så det ble ganske likt etterveksten. Men det ble ganske flekkete og de flekkene var mørkere! og lillaskjær i de!! Jeg har opprinnelig halvblondt hår!! Finnes det noen måte jeg kan få stripene til å bli svakere uten å dra til frisør? Noen shampoo eller kurer?? Har dere opplevd dette?? Plis:(
karolinn Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Dette skal jo ikke skje når man er til frisør, er jo en grunn til at man velger profesjonelle. Dra tilbake å klag
dettakænvi Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2011 Dette skal jo ikke skje når man er til frisør, er jo en grunn til at man velger profesjonelle. Dra tilbake å klag Greia er jo at hun aldri hadde opplevd dette før, jeg har hatt noe dritt i håret som hun ikke visste om......
Lulilelu Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Greia er jo at hun aldri hadde opplevd dette før, jeg har hatt noe dritt i håret som hun ikke visste om...... At du har hatt noe i håret på forhånd ikke ha noe å si. Håret blir jo vasket før farging. Det der er helt og holdent frisøren sin feil så bare dra tilbake og klag.
smiiiley Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er frisør og syns det hørtes rart ut. Hatt noe dritt i håret,..? Hmmm, hva kan det være liksom. Skal mye til at fargen reagerer på produkter. Hvilken farge skulle du stripe det egentlig? Lysere? Mørkere? Litt lettere og svare deg når jeg vet litt mer om hvilke resultat som var ønsket
dettakænvi Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er frisør og syns det hørtes rart ut. Hatt noe dritt i håret,..? Hmmm, hva kan det være liksom. Skal mye til at fargen reagerer på produkter. Hvilken farge skulle du stripe det egentlig? Lysere? Mørkere? Litt lettere og svare deg når jeg vet litt mer om hvilke resultat som var ønsket Åh, takk for at du vil hjelpe! Jeg har helbleka håret skjønner du, med polsk farge.. Det hun gjorde var å finne en litt mørkere blond farge som var tilegna helbleka hår som skulle passe bedre med etterveksten min. Har ganste lyst hår fra før! Hun var egentlig redd for at håret ikke ville ta til fargen siden det var slitt, men i stedet tok det alt for mye farge og ble etter en vask, litt lilla...
smiiiley Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Åh, takk for at du vil hjelpe! Jeg har helbleka håret skjønner du, med polsk farge.. Det hun gjorde var å finne en litt mørkere blond farge som var tilegna helbleka hår som skulle passe bedre med etterveksten min. Har ganste lyst hår fra før! Hun var egentlig redd for at håret ikke ville ta til fargen siden det var slitt, men i stedet tok det alt for mye farge og ble etter en vask, litt lilla... Det som er med bleka hår, er at man ikke alltid vet hvordan det tar farge. Ofte så tar det mer farge enn man forventer. Hvis hun i tillegg har brukt en farge med kalde pigmenter i, så skjønner jeg godt at det har fått lilla skjær. Kalde farger suger seg inn i bleka hår. Så hvis frisøren ikke har så mye erfaring med å farge bleka hår, så er det fort gjort å gå på en smell. Gå tilbake å spør om hun kan ta en helt mild rens på det som er litt lilla. Dette vil fjerne det kalde i fargen. Men da vil du mest sannsynlig sitte igjen med en farge som er litt varm. Husk at hun må bruke en rens, IKKE avfarging. En trøst er at kalde farger ikke sitter godt i håret. Kan godt være at etter en ukes tid vil det forsvinne av seg selv. men du nevnte at du hadde flekker? de er jo ikke så lette å gjøre noe med da...Må evnt bli å legge noen helt tynne lyse striper over for å prøve å jevne ut.
dettakænvi Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2011 Det som er med bleka hår, er at man ikke alltid vet hvordan det tar farge. Ofte så tar det mer farge enn man forventer. Hvis hun i tillegg har brukt en farge med kalde pigmenter i, så skjønner jeg godt at det har fått lilla skjær. Kalde farger suger seg inn i bleka hår. Så hvis frisøren ikke har så mye erfaring med å farge bleka hår, så er det fort gjort å gå på en smell. Gå tilbake å spør om hun kan ta en helt mild rens på det som er litt lilla. Dette vil fjerne det kalde i fargen. Men da vil du mest sannsynlig sitte igjen med en farge som er litt varm. Husk at hun må bruke en rens, IKKE avfarging. En trøst er at kalde farger ikke sitter godt i håret. Kan godt være at etter en ukes tid vil det forsvinne av seg selv. men du nevnte at du hadde flekker? de er jo ikke så lette å gjøre noe med da...Må evnt bli å legge noen helt tynne lyse striper over for å prøve å jevne ut. Håper egentlig det går ut av seg selv.. Sliter rens veldig på håret? Har ganske ødelagt hår fra før skjønner du.. Er det dyrt? Men går det ut litt etter hver vask? Finnes det en shampoo som kan hjelpe?
smiiiley Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 Håper egentlig det går ut av seg selv.. Sliter rens veldig på håret? Har ganske ødelagt hår fra før skjønner du.. Er det dyrt? Men går det ut litt etter hver vask? Finnes det en shampoo som kan hjelpe? Som regel forsvinner kalde toner i bleka hår av seg selv ganske fort. Hvor mørke er stripene? Jo lysere de er jo fortere vil det kalde slippe. En rens sliter lite på håret, men avfarging sliter en del. Men viktig å si at du ikke vil ha avfarging, men en lett rens. Jeg mener jo at det er noe du skulle fått som reklamasjon. Du har krav på å reklamere når fargen ikke ble som den skulle. Spesielt når frisøren heller ikke kunne skjønne hva som hadde skjedd, så er det iallefall reklamasjon. Nå vet jeg ikke hvor strenge de du var hos er på dette, men hos oss er det en selvfølge at om en farge blir misslykket, så retter vi opp igjen gratis. Jeg vil tro at fargen vil forsvinne litt etter litt ved vasking. Litt vanskelig å si siden jeg ikke vet hvor mørkt det er og hvor lilla det er. Men trenger kanskje ikke å bruke fargebevarende shampo eller shampo med lilla pigmenter i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå