AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Ble inspirert av Jehovas vitner tråden. Har alltid intressert meg litt for smiths venner. For meg virker det som Smiths venner er mer omtalt i media, og også sett på som strengere enn JV. Lurer derfor på, ser du på smiths venner som farlige? Hvordan ville det vært for en vanlig person, vokst opp i vanlig familie å gå inn i smiths venner? Er det i det hele tatt noen her i landet som gjør det? Jeg kjenner ingen smiths venner, men kjenner flere som kjenner, og de sier alltid at de er verdens hyggeligste folk, rolige og veldig utadvente (hverfall når det kommer til å hilse og små snakke). Når jeg leser på hjemmesiden virker også alt veldig positivt. De må jo ikke gå med skjørt? Og det er visst også helt frivillig å få barn? De sier også at de ikke har noe problem med at folk velger å melde seg ut av menigheten. Så, om det er noen avhoppere her? Hva var det du opplevde som negativt? Skjønner selvsagt at de er konservative for oss som er vokst opp på vanlig måte, men det virker som mye er blitt bedre etter denne "oppvåkningen" på starten av 90-tallet. De er visstnok også ganske rike. Er det sånn at medlemmer MÅ gi penger? Leste et sted at en hadde sagt at 10% av lønnen måtte gå til meningheten, det er jo sykt, eller hvertfall må det være frivillig. Ja, vil gjerne høre hva noen har å si om SV
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Religion er kvalmt. Religion som i tillegg prøver å loppe deg for penger er enda kvalmere. Jeg skjønner ikke at folk kan være så dum å gå på noe sånt... 2
sofiemyr Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Religion er kvalmt. Religion som i tillegg prøver å loppe deg for penger er enda kvalmere. Jeg skjønner ikke at folk kan være så dum å gå på noe sånt... Ja, egne meninger er noe skikkelig tull! Verden ble garantert et bedre sted hvis alle bare kunne mene det samme som DEG 1
trudelu Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har møtt mange Jehovas Vitner, og har hatt innmari dårlig erfaring med disse. Blant annet blitt stemplet som "dårlig omgang" uten å ha gjort noen ting... Har også møtt noen Smiths venner, og disse virker mye mere normale, og mye mindre hjernevasket (enn de jeg har møtt av JV, selvfølgelig er ikke alle sånn). Tror ikke det er så ille, på folkemunne virker det også som de har bedre rykte synes jeg 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 Barnehagen jentungen går i er startet i regi av Smiths venner. Selv er jeg ikke religiøs. Jeg opplever dem som fantastiske mennesker, og at de har et samhold innen menigheten man sjeldent finner andre steder. Grunnen til at det virker som om mange holder seg litt utenfor er at de rett og slett har så mye på programmet innen menigheten at det finnes liten tid til annet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 Ja, egne meninger er noe skikkelig tull! Verden ble garantert et bedre sted hvis alle bare kunne mene det samme som DEG Så du synes det er greit når mennesker bruker religion som unnskyldning for å svindle godtroende mennesker for penger?
sofiemyr Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 (endret) Så du synes det er greit når mennesker bruker religion som unnskyldning for å svindle godtroende mennesker for penger? Alldeles, alldeles ikke - men svaret mitt var til et generelt utbrudd om at religion er "kvalmt". Er en stor fan av Genesis og "Jesus he knows me" "God will take good care of you, just do as I say don't do as I do" Kjenner ikke til hvordan Smiths finansierer sine imponerende eiendommer, jeg er selv JV Endret 9. mai 2011 av sofiemyr
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #10 Skrevet 1. juni 2011 Kjenner mange som er Smiths venner, og de er virkelig utrolig snille, som det ble sagt ovenfor her. Det finnes nok en del myter om dem fra tidligere år, som fks at de går med skjørt. Det stemmer at for 20-30 år siden gikk alle jentene med skjørt, uansett vær og vind, men ingen av de jeg kjenner der gjør det nå. Angående donering av penger; Jeg tror de ser på menigheten som sin familie, og at pengene de donerer kommer dem til gode. Jeg kan selvfølgelig ikke vite noe sikkert her, men slik jeg har hørt mine venner snakke om menigheten sin, tror jeg rett og slett at de ser på den og dens medlemmer som sin familie. Om noen velger å donere 10% av lønnen sin til et trossamfunn bestående av venner og familie, ser jeg ikke noe problem i det. Så for å svare på spørsmålet; Jeg ser absolutt ikke på Smiths venner som farlige, jeg ser heller på dem som noen av de snilleste menneskene jeg har møtt her i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 Ja, egne meninger er noe skikkelig tull! Verden ble garantert et bedre sted hvis alle bare kunne mene det samme som DEG Religion er ikke egne meninger. Religion er ferdigskrevne etiske regler og livssyn tilhengerne er opplært til å ta for god fisk. Finner du en person som er så heldig å ha fått en religionsnøytral oppdragelse og dermed er gitt et utgangspunkt for personlig og uavhengig refleksjon, kan jeg love deg at vedkommende verken er kristen eller medlem av Smiths Venner. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #12 Skrevet 1. juni 2011 I oppveksten var en av mine beste venninner medlem av Smiths Venner. Nydelig jente på alle måter og jeg ble også tatt varmt imot av hennes store familie. Vi diskuterte ikke så mye religion, men det jeg husker er at hun var veldig dårlig på å ta imot skryt og bli fremhevet, samt at de ikke så på vanlig TV. Hun giftet seg tidlig og vi har mistet kontakten, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #13 Skrevet 1. juni 2011 Ja, egne meninger er noe skikkelig tull! Verden ble garantert et bedre sted hvis alle bare kunne mene det samme som DEG Det er ikke til å komme utenom at noen meninger er mindre rasjonell enn andre. Og enkelte av dem, som å ta smiths venner seriøst, er direkte idiotisk. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2011 #14 Skrevet 1. juni 2011 Kjenner ikke til hvordan Smiths finansierer sine imponerende eiendommer, jeg er selv JV Du trenger ikke å være atomfysiker for å skjønne det. Det er naive medlemmer som sender inn penger. Du bidrar vel også til noen imponerende eiendommer for de som sitter i toppen av Jehovas Vitner... Våkne opp menneske!!! 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #15 Skrevet 9. mai 2014 Jeg ser ikke akkurat på de som farlige, men veldig ekskluderende - et folk som kun holder seg til sine egne. Gjerne de som de har vokst opp med. Er en gjeng med Smiths venner på skolen min (vgs) som er skikkelige rasshøl. De går i forskjellige klasser, men henger kun med hverandre. De er typisk de mest bråkete i klassen, og tar aldri med seg søpla si, søler og griser utover det hele i lunsjen og lar det ligge. Litt sånn bortskjemt drittunge.mentalitet. Tror nok ikke det er like streng moral eller oppdragelse nå som det var for f.eks. 20 år siden, for de oppfører seg som "gjennomsnittlige" ungdommer, men ikke spesielt hyggelige. Tror ikke de har noen kleskode lengre. Anonymous poster hash: ec215...6c8
Testosteron Skrevet 9. mai 2014 #16 Skrevet 9. mai 2014 Religion er kvalmt. Religion som i tillegg prøver å loppe deg for penger er enda kvalmere. Det er bedre at religiøse finansierer virksomheten sin selv enn at staten gjør det
Testosteron Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 Finner du en person som er så heldig å ha fått en religionsnøytral oppdragelse Det finnes ingen nøytral oppdragelse
Gjest Achlys Skrevet 9. mai 2014 #18 Skrevet 9. mai 2014 Å herre. Satt å lurte på hvem denne Smith var... Nå er det på tide å legge seg ja.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #19 Skrevet 9. mai 2014 Jeg gikk på skolen med en haug søsken som var smiths venner, en i klassen min. De var bare hyggelige, for all del. Men der måtte jentene gå i skjørt, ha langt oppsatt hår og ingen sminke. Dette er ca 10-15 år siden. Anonymous poster hash: 257ca...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå