Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er singel og går gjerne ut på byen 2-3 ganger i uken, mens flere av mine venninner er godt gift og har barn. Vi lever i utgangspunktet helt forskjellige liv, men noen ganger får disse venninnene mine "fri" fra mann og barn og skal være med ut. Da begynner problemene:

For det første virker det som om de skal ha enerett på å flørte med enhver mann som er i nærheten. Det gjelder både såkalte innpåslitne idioter, mine mannlige venner og menn som jeg har et godt øye til. Prøver jeg å si i fra, får jeg bare beskjed om at jeg bør kunne unne dem litt flørting i og med at de ikke går ut så mye.

Det andre problemet er at de nærmest forventer at jeg skal "ta meg av dem" når de får litt for mye å drikke, når de krangler med bartenderen og dørvakten, når de mister veskene sine etc. etc.

Jeg begynner å bli skikkelig trøtt på dem hele gjengen og nekter snart å gå ut med dem. Hva er det som skjer med disse gifte venninnene mine? De har jo helt mistet all "takt & tone" på byen!! Jeg skjemmes nesten av å ha dem med ut når de ikke kan oppføre seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppriktig talt..

Har du pratet med dem om dette? Hva du føler og tenker....

Hvis ikke får du bare leve med det..

Skrevet

Skjønner deg litt, men dette må du enten bare akseptere eller slutte å gå ut med dem.

Skrevet

Ja hvorfor skal gifte damer absolutt ta igjen alt den ene gangen i året de kommer fri fra mann og barn og skal ut på byen?

Skrevet
Ja hvorfor skal gifte damer absolutt ta igjen alt den ene gangen i året de kommer fri fra mann og barn og skal ut på byen?

Syns det er et godt spørsmål og håper en eller annen dasker meg rundt om jeg skulle begynne å oppføre meg slik på byen om noen år.. huff a meg...

Men ærlig talt - si fra til dem! :-?

Skrevet

Hmm, tror ikke man kan generalisere dette. Må være spesielt i din omgangskrets. Det kjedeligste jeg vet, er å gå ut sammen med single venninner. De er liksom for desperate. Det blir for mye mas rundt dette med å finne seg en partner. Så jeg foretrekker å gå ut sammen med venninner som er fast etablert. :blunke: :oops: Men dette er jo først og fremst personavhengig, jeg vet jo det :wink:

Skrevet
Hmm' date=' tror ikke man kan generalisere dette. Må være spesielt i din omgangskrets. Det kjedeligste jeg vet, er å gå ut sammen med single venninner. De er liksom for desperate. Det blir for mye mas rundt dette med å finne seg en partner. Så jeg foretrekker å gå ut sammen med venninner som er fast etablert. :blunke: :oops: Men dette er jo først og fremst personavhengig, jeg vet jo det :wink:[/quote']

Helt enig med Care!

Gjest Embla s
Skrevet

Hm, så problemet er hva da? At du egentlig er for kul og "ut-på-byn-vant" i forhold til dine etablerte, treige, veskemistende veninner? (det å miste vesken sin - er det et problem man utvikler hvis man går lite på byen?

Hvorfor gidder du henge sammen med veninner du ikke trives med?

Skrevet

Hvem har gitt deg rollen som barnepike? La disse venninnene dine flørte med idioter, drita full og veskeløse. Greit nok at vi skal passe på hverandre når vi går ut, men de tar ikke ansvar så lenge du flyr rundt og leker hønemor.

Skrevet

Eller vent... kanskje du skal bære over med disse venninnene. Jeg har kanskje en tendens til å være litt sånn selv :oops:

Går ikke så ofte ut lengre (pga. barn) og blir vel kanskje litt vel gira når jeg en sjelden gang blir med ut - men det er bare fordi jeg synes det er så inmari gøy! :P

Gjest sexysadie
Skrevet

Første bud: Ikke lek barnepike neste gang d bekker over for dem; la dem klare seg selv. De er jo voksne mennesker og burde klare å håndtere en kveld ute på byen.

Gjest Venninna
Skrevet

Jeg har det litt som Gin her men på en annen måte. Er 32 og en av de få i gjengen som er singel.

Går ut en, maks 2 ganger i uka og hver gang jeg er sammen med noen av de, blir det utrolig slitsomt.

Da er vi innom 10 steder. De søker spenning og skjønner ikke at det er noe man må skape selv. De har så store forventniger til byturen og har glemt at man må stå for moroa selv.

Jeg derimot har ikke noe jeg skulle ha sagt. Jeg kan jo gå ut når jeg vil?

Dette ble enda værre når en av mine beste venninner ble singel. Da var det ikke bare spenningen men søte gutter hun var ute etter. Da hadde jeg heller ikke noe jeg skulle ha sagt for jeg kunne jo flørte ubegrenset.

Kanskje det er noe galt med meg men jeg er helt avslappet uansett hvor jeg er. Har aldri hatt noe tro på å møte mannen i mitt liv på byen.

Jeg går ut for å ha det gøy, kvalitetstid med venninner.

Har faktisk begynnt å slutte å gå ut med noen av dem. Blir alltid nedtur.

Har gudsjelov flere venner der noen ikke er sånn og velger heller å gå ut med dem. Litt trist er det men det er bedre å møte noen under andre omstendigheter.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hm' date=' så problemet er hva da? At du egentlig er for kul og "ut-på-byn-vant" i forhold til dine etablerte, treige, veskemistende veninner? (det å miste vesken sin - er det et problem man utvikler hvis man går lite på byen?[/quote']

:ler:

la Flaca

Gjest Anonymous
Skrevet

Slutt å gå ut med dem, ELLER si i fra i klartekst da vel! Er det egentlig noe verre enn det? :-?

Skrevet
Det kjedeligste jeg vet' date=' er å gå ut sammen med single venninner. De er liksom for desperate. Det blir for mye mas rundt dette med å finne seg en partner. Så jeg foretrekker å gå ut sammen med venninner som er fast etablert. :blunke: :oops: Men dette er jo først og fremst personavhengig, jeg vet jo det :wink:[/quote']

Amen!

Skrevet

For en merkelig oppførsel.....Høres for meg ut som fjortis-mentalitet, men du sier jo de er gifte så.......Er rett som d er på byen m mine single venninner jeg, men d kunne ikke falle meg inn å drikke meg så dritings at jeg skulle finne på oppføre meg så dustete. Ingen av de gifte/samboende jeg vanker m oppfører seg heller på den måten....bortsett fra en i familien min som jeg er skikkelig flau over da........

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med BlueBird og Venninna.

Skikkelig pes å ha med gifte venninner på byen pga. høyt forventningsnivå DEN ENE gangen de blir med ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...