Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja det lurer jeg på. Har fått vedlegg i winmail.dat, men det går ikke ann å åpne det. For beskjed om at jeg ikke har det rett programmet. Hva er programmet og hvordan får jeg tak i det?

Jeg har så lite peiling på data. :flau:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar dette er epost fra en bedrift?

winmail.dat er metainformasjon som bare gir mening om du selv er koblet opp på en Exchange-server, og når du nå tydeligvis ikke bruker Exchange kan du bare ignorere filen.

Skrevet

Hvis en e-post har et vedlegg som heter winmail.dat, betyr det at ditt e-postprogram ikke forstår hvordan det skal tolke dataene i e-posten. Dette skjer fordi Microsoft har funnet på sin egen standard for e-post, og den er det ikke alle programmer som takler.

Vanligvis inneholder winmail.dat bare en ekstra kopi av teksten i e-posten, men da i et annet format (RTF) som støtter skrifttyper og farger og denslags. Da kan du bare ignorere hele winmail.dat.

Hvis du derimot forventet å se et vedlegg i e-posten, er det litt verre. Vedlegg i sånne e-poster har en tendens til å ligge inni winmail.dat, og ikke for seg selv slik de skal.

Hvis du kan få avsender til å fjerne avkrysningen for "rikt tekstformat" og sende mailen på nytt, vil problemet være løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...