AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Hei! Jeg trives dårlig i Norge, og ønsker å flytte til utlandet. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal klare å finansiere bolig. Jeg er ganske kresen når det kommer til leiligheter og bolig, og tar ikke det første og dårligste.. Jeg har mulighet for å få litt hjelp fra foreldre, men dette vil ikke rekke til alt. Jeg tenker på å ta alle fag som privatist, så å jobbe vil jeg nok knapt ha tid til, eller hva? Ellers lurer jeg på det sosiale. Hvordan skal jeg knytte sosiale nettverk når jeg ikke går på vanlig skole, eller ikke har en jobb? Det blir jo ikke så veldig lett å komme i kontakt med andre da... Jeg tenker på å flytte til et land hvor språk ikke er et problem. Er litt bekymret for det sosiale.... Er sosial og glad i mennesker, men tar selvfølgelig ikke kontakt med helt tilfeldige her og der.. Litt vanskelig dette.
feuerstein Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Så lenge du formelt er mindreårig er det komplisert å bo i utlandet, borte fra foreldre eller ansvarlig verge. Du skriver at du trives dårlig i Norge, men har du egentlig erfaring med å bo andre steder enn i nærheten av/sammen med foreldrene dine? Norge er mye rart, som en mellomting mellom det hjemlige og utlandet kan du prøve å flytte til Bergen?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Her skal du få et tips fra en som flyttet hjemmefra som 16-åring og flyttet til utlandet som 17-åring. Vent 2-3 år til du kan ta og studere et år i utlandet. Det er mange fordeler å vente et par år i forhold til å dra nå. Men, velger du likevel å dra til utlandet skal du selvfølgelig jobbe for å finansiere dette. Jeg tror du kommer til å angre på om du drar nå i forhold til om du venter et par år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå