Gå til innhold

Hud og hår før bryllupet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om dere kommende bruder gjør noe annet enn det dere gjorde før bryllupet nærmet seg når det gjelder hud og hår. Hva evt gjør dere for å "bli klar" til bryllupsdagen?

Ansiktsmasker? Hårkurer? osv...

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

En uke før bryllupet skal jeg til frisøren min for og ta noe behandling. Skal også ta diverse skjønnhetspleier på en skjønnhetsalong for og sørge for dette. Vill i hvertfall tatt en sånn time hos frisøren en uke før, Det gjør godt for håret:)Jeg kurer også håret ukentlig så det holder seg fint.

Skrevet

Jeg hadde planlagt noen ansiktsbehandlinger og et par frisørturer, for kuring og farge, og en manikyr, men siden frisøren avbestillte meg i går fordi hun heller ville på ferie, så går alt det ut, og jeg må belage meg på å gjøre alt selv.

De andre frisørene her jeg bor har enten sommerstengt, eller fullt, så jeg må sminke meg selv, og får ha løst hår, i steden for oppsett. Slør går ut, siden det ikke kan festes i løst hår.....

Skrevet

Har fått voksing og fotmassasje til den store dagen av min samboer. Det tar jeg nok en uke før bryllupet. I tillegg skal jeg sette på negler. Til den store dagen er det en dame som setter opp hår og legger sminken. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg hadde planlagt noen ansiktsbehandlinger og et par frisørturer, for kuring og farge, og en manikyr, men siden frisøren avbestillte meg i går fordi hun heller ville på ferie, så går alt det ut, og jeg må belage meg på å gjøre alt selv.

De andre frisørene her jeg bor har enten sommerstengt, eller fullt, så jeg må sminke meg selv, og får ha løst hår, i steden for oppsett. Slør går ut, siden det ikke kan festes i løst hår.....

Sy på en kam, så sitter det godt det. Jeg skal selv ha løst hår, og slør. hvor i landet bor du hen da?

Skrevet

Jeg har blitt flink med rens og fuktighet (og en god øyekrem da, så jeg slipper flere "fine linjer" rundt øynene) og skal holde det sånn det neste året så jeg er klar for nærbilder om ett års tid.

Regner med det blir noen runder med ansiktsbehandling i månedene før.

På selve dagen, blir det høyst sannsynlig en venninne som sminker meg og setter opp håret... skal ikke ha noe avanser frisyre, så det går sikkert bra.

Extensions har jeg allerede kjøpt og de skal definitivt brukes da.

Skrevet

Jeg skal ha spakveld med forloveren min kvelden før, og skal til frisøren et par uker før det. Blir farging og stuss i forbindelse med prøvetime.

Ellers må jeg bli flinkere med hårkur og prøve litt ansiktsmasker.

Skrevet

Sy på en kam, så sitter det godt det. Jeg skal selv ha løst hår, og slør. hvor i landet bor du hen da?

Jeg vet ikke om det vil gå, sånn rent praktisk, men vi får prøve oss litt frem.

Er vel mest skuffet over at når jeg gifter meg så blir det ikke slik jeg helst ville hatt det, med fullt oppsett og pynt i håret, tiara og slør, men mer enkelt, og det er for sent å bytte kjole nå..... (jeg har en stor kjole, masse slep og "greier" og selv om jeg synes lang løst hår er fint, så hadde det passet bedre med enklere kjole når håret blir så enkelt.....)

Bor i en liten by på østlandet.......

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sjekke opp frilance makeupartist? Mange av de fikser også hår :) Er flere som reiser rundt omkring, du må nok betale for reisen i tillegg til sminke og hår da, men det er et alternativ om du ikke vil gjøre det selv :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg vet ikke om det vil gå, sånn rent praktisk, men vi får prøve oss litt frem.

Er vel mest skuffet over at når jeg gifter meg så blir det ikke slik jeg helst ville hatt det, med fullt oppsett og pynt i håret, tiara og slør, men mer enkelt, og det er for sent å bytte kjole nå..... (jeg har en stor kjole, masse slep og "greier" og selv om jeg synes lang løst hår er fint, så hadde det passet bedre med enklere kjole når håret blir så enkelt.....)

Bor i en liten by på østlandet.......

Bor du langt ifra østfold? Hvis ikke kunne jeg sikkert ha hjulpet deg, men jeg er ingen frisør, men har hjulpet ei venninde før, og det gikk fint.

Skrevet

Har alltid hatt litt kviser og urenheter, men aldri så mye at det var aktuelt å oppsøke ordentlig hjelp, egentlig. Forskjellige vanlige renser har ikke hjulpet så mye, men fikk høre at slike problemer ofte kommer innenfra heller enn utenfra, f.eks. ved sinkmangel, og at hudpleieprodukter ikke hjelper for alle. Jeg begynte å ta sinktilskudd et par uker før bryllupet, og de hjalp litt. Fortsatte etter bryllupet, og det fortsatte å hjelpe mer, så noen uker etter bryllupet hadde jeg færre urenheter enn jeg har hatt de siste ti årene, tror jeg. :P Utenom det tok jeg en hårkur noen uker før bryllupet, og så hadde jeg to venninner til å hjelpe meg med hår og sminke på selve bryllupsdagen.

Gjest Serena
Skrevet

Folk må da få lov til å ta seg ferie.

Skrevet

Folk må da få lov til å ta seg ferie.

Absolutt! Men det jeg syntes var rart er at fruktninjas frisør finner utav bare noen måneder før avtalen at hun (han?) vil heller ha ferie enn å holde avtalen om brudepynt, og i tilegg ikke setter opp en vikar da?

Jeg har bestillt dette selv, og fikk beskjed om at jeg måtte bestille dette i god tid, slik at listene ikke ble fultegnet. Om Fruktninja i tilegg bor på et litt mindre sted så er det færre frisører å velge i, mens det gjerne kan være 2-3 bryllup i kirkene som sogner til...

I mine øyne har frisøren tabbet seg ut, og selv om det ikke er pålagt med noe kompensasjon (en gratis klipp eller ligende) så burde de gjøre det, for å unngå en misfornøyd kunde og dårlig omtale, med tanke på at dette var en avtale som ble gjordt for lenge siden (et år?) og muntlig bekreftet i etterkant. muntlig avtale gjelder jo like mye som skriftlig og her har frisøren brutt en avtale.... (om jeg husker innholdet i den andre tråden riktig...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...