Gå til innhold

Skal du ha kaffegjester?

Skal du ha kaffegjester?  

1 stemme

1. 1. Skal du ha kaffegjester?

• ja
      19
    • nei
      32
    • har ikke bestemt oss ennå
      2

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi håper at 75 mennesker kan komme til bryllupet - alle kommer til å bli invitert til å være med oss hele dagen/kvelden. Mao vi kommer ikke til å ha noen kaffegjester.

Skrevet

Vi hadde ikke kaffegjester og det er jeg kjempeglad for. For det første er det kjedelig å komme som gjest midt i selskap som har hatt det morro under middagen og er godt i gang og for det andre blir det så "oppstykka" hvis du skjønner. Så må du /bør presentere de nye gjestene.

Nei takk- alt eller ingen ting!

Skrevet

Vi skal ha kaffegjester, og ganske mange også. Vi ber bare foreldre, søsken, forlovere og besteforeldre til maten. Resten av tanter og onkler og venner blir bedt til kaffe, kaker og bryllupsfest.

Skrevet
....Med en kuvertpris på 435' date='- pr. pers uten drikke, sier det seg selv at det hadde blitt en schwinhøy sluttsum om vi skulle tatt med alle på middag. :o[/quote']

Vi betaler 800 pr. person (med drikke) og skal ha 70 til middag.

Skrevet

Hos oss kommer alle på middag og kaker.

Skal ha 55 gjester.

Ikke noe alkohol, siden 11 av gjestene er barn, og 2 av gjestene har alkoholproblemer.

:D :D

Gjest majaskalgifteseg
Skrevet

Vi blir forhåpentligvis 92 til middag og kaffe og fest hvis alle kommer. Pga lange avstander får alle middag. Baren etterpå tror jeg også er fri så lenge det er drikke.

Er veldig spent på hvor mange som kommer jeg da.. siden det er lange avstander for folk å reise.

Betaler 750 kuverten og det er med mat og drikke til middagen (og leie av lokale, koking og servering av mat, oppdekking og rydding). Tror vi har fått en fordelaktig pris :) Har med kaker selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er VELDIG usikker på dette, men har heldigvis litt tid på meg enda. Slekta mi er kjempestor; spredt over hele landet og mange av dem kjenner jeg ikke så godt. Men jeg syns jo jeg må be dem da....Så vi skal be alle tanter,onkler og søskenbarn uansett !

Jeg har tenkt noe sånt:

-Alle de som kommer langveis ifra ber vi til middag - det er jo kjipt å reise langt for å komme til kaffe....Mesteparten av mine tanter/onkler/søskenbarn må reise halve landet

-Nærmeste familie til middag pluss tanter & onkler (med evt små barn) noen av mine faddere som jeg setter utrolig stor pris på, noen få nære venner.

-Til kaffe og fest: Venner, kolleger, gammeltanter/gammelonkler, søskenbarna, venner av familiene våre og andre folk vi setter stor pris på.

Har ikke tall på gjestene enda, men ca 150 stykker blir invitert alt i alt. Men hele slekta mi kommer nok ikke,så vi blir vel rett over 100 tenker jeg.

Hovedretten ligger allerede godt bevart i vår egen fryser (selvskutt elgsteik) og resten av maten får vi nok en god pris på...da min kjære selv er kokk. Innkjøpspriser på maten og kolleger som hjelper til for en billig penge. Til kaffen pleier familiene å samsnakkes om kakene, og svigerfar har lovt å sponse all drikke...Hurraaaa...fri bar !!!

De som ikke kommer til middag skal få en god pris på 3 retters på en fin restaurant (hvor min kjære jobber) Så kan jo de bli bedre kjent allerede da, og komme i feststemning !!

Lotte22

Skrevet

Da vi skal ha "bare" 50 gjester, stående buffèt til den fantastiske pris av 130,- PER kuvert...så har vi ALLE til alt ja! (haha...det var god norsk ja! not!! :ler: )

Kjenner jeg får magesår og der som verre er ved å høre kuvert priser på over 400,- (..... skal SI hoteller tar seg betalt ja.....nuvel, det var vel litt åff tåpikk da.... :lol: )

Med det sagt : jeg har vært i bryllup der stemningen var MILDT sagt høy etter at middag var fortært og endel vinflasker var konsumert.......og da kom kaffegjestene.

Uff......det ble litt "rar" stemning. Og jeg syntes nesten synd på kaffegjestene som igjen følte at DE ødela eller avbrøt et hyggelig lag......

Men, jeg forstår jo at de som HAR et budsjett å gå etter MÅ "dele" gjestene!!!!

Skrevet

Vi hadde alle 65 til full pakke. Og stemningen var meget høy etter middagen!!! :sjarmor:

Et tips (som jeg har nevnt tidligere) er å invitere kun familie/forlovere til middag. Så kan alle "kaffegjester" dra hjem til noen som bor i nærheten av kirken eller lokalet, der det blir servert gryterett og vin/øl. Og med samlet avreise til festlokalet.

I det bryllupet hvor dette ble gjort, hadde det vært svært vellykket. Det var invitert en hel haug med venner. Brudeparet hadde stått for mat/drikke i "venteperioden". Alle ble godt kjent før de ankom bryllupslokalene, og stemningen var svært høy også blant "kaffegjestene".

Men da er det jo viktig at middagen er ferdig til kaffegjestene kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...