F!owerpower Skrevet 3. mai 2011 #1 Del Skrevet 3. mai 2011 Hei! Jeg begynte på loette i starten av desember ifjor, men småblødde hele tiden(greit nok i starten..) og fikk et forferdelig sinne og en oversvømmelse av depresjon. Da ting i tilegg ikke er helt ok fra før av her og der, hjalp dette virkelig lite. Jeg var skikkelig nedfor. Den følelsen mange av oss får når vi får mensen hadde jeg i fire måneder, og det var het jævlig, gikk utover alt og alle. Tilslutt måtte jeg bare slutte og jeg snakket med helesøster, og hun nevnte da at cerazette kunne være en løsning, siden den bare inneholdt gestagen og ikke gestagen+østrogen. Har jo lest endel rundtom, men likevel føler jeg mange av trådene er så gamle og slikt så jeg tenke og ta det opp her. Håper jo at jeg funker på denne minipillen da å bruke kondom ikke passet oss så godt, har vel endt om men en del hoppe av i svingen metoder, desverre. Har noen av dere god/dårlig erfaring med Cerazette, evnt når sluttet dere og småblå, sluttet å få mensen helt(om dere gjorde dette), og evnt om dere endret noe i humøret. Er humøret som ble rammet mest hos meg når jeg gikk på Loette. Håper på litt svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
F!owerpower Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 3. mai 2011 Forresten så har jeg vært uten hormonell prevensjon i ca, tja en måned eller en og en halv nå? Har hvertfall hatt normal mens en gang, eller normal og normal, den varte i to dager men... greit nok .. Så jeg fikk resepten på cerazette idag, men litt usikker enda igrunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 3. mai 2011 #3 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg ble gravid på cerazette, hadde ingen bivirkninger uten om graviditeten, og likte egentlig pillen ganske godt fordi jeg regerer veldig på annen hormonprevensjon, som loette (som jeg brukte før cerazette)hvor jeg blødde mye og ble veldig ustabil i humøret. Etter cerazette fikk jeg yasmine, noe som egentlig fungerte ganske greit, hadde hvertfall stabile blødninger og ikke veldig mye humørsvigninger. Cerazette ga meg "normalt" humør og stabile blødninger, men jeg ble desverre gravid på den, enda jeg ikke hadde slurvet med pillene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariel84 Skrevet 3. mai 2011 #4 Del Skrevet 3. mai 2011 Alle jeg vet av som har blitt gravide mens de har gått på prevansjon har brukt Cerazette. Jeg ble også fortalt at det var vanlig med uregelmessige blødninger og det kan jeg skrive under på. Første gang jeg blødde etter start hadde jeg mens en liten uke så fikk jeg mens etter 3 uker igjen. Da tenkte jeg at dette funka finfint, men 1 uker etterpå, fortsatt med mens hadde jeg skifta mening. Så ga blødningen seg, i en uke, før jeg begynte å blø igjen. Da slutta jeg og blødde vel uregelmessig, ofte og mye i måneder framover. Jeg er altfor glad i sex til å bruke Cerazette så den ble skrota. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
F!owerpower Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 5. mai 2011 Ble du gravid?? Oi... nå ble jeg skeptisk her.. hva gjorde du? Jeg kan jo ikke gå på noen piller jeg kan bli gravid på... ?? Syntest de hørest så ok ut med tanke på bivirkningene. Mariel84, hva bruker du nå når du ikke bruker cerazette? Kondom funker liksom ikke helt for oss.. :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2011 #6 Del Skrevet 5. mai 2011 Cerazette funker på meg og tar vekk brorparten av symptomene på PMS, og jeg er en av de som sliter tungt. De er svært følsomme for tid, om du tar dem to timer for seint. Så får du enten blødning eller barn om ni mnd. Hvis du er nøye på å ta dem samme tid hver dag så bør det gå bra. Noen bruker lang tid på å "justere" seg ifm blødning og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ida Skrevet 5. mai 2011 #7 Del Skrevet 5. mai 2011 Hva men å prøve p-plaster eller p-ring? Jeg har reagert på alt av piller jeg har prøvd(diane, yasmine, loette).. Idag bruker jeg p-ring, og det er helt fantastisk. Setter alarm på telefonen hver 21 dag, da må man ta ut ringen. Deretter er man ringfri en uke, så 21 dager med ring. Helt fantastisk. Eneste jeg har merket av bivirkninger med ring er endret sexlyst. Har ikke like lyst på sex som før, men det går fint Brukte plaster over en periode på 1 år, og det funket helt fantatisk det og! MYYYYYE bedre enn piller! Men nå sommerstid synes jeg prevensjon som ikke vises er best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spent... Skrevet 5. mai 2011 #8 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei, jeg gikk på Cerazette i ca. 2 år, og det fungerte fint. Ble ikke gravid på dem, men etter jeg sluttet med dem *s* Jeg tror de som blir gravid av å bruke Cerazette ikke er nøye med å ta de til samme tid hver dag, det er det du skal når du går på minipillen Du kan jo bare prøve de og gi dem 2-3 mnd, og se hvordan det fungerer! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CocoPiaf Skrevet 5. mai 2011 #9 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg gikk på Cerazette i litt over 2 år, og de fungerte helt fint! Ble aldri gravid, og ingen merkelse til symptomer. Blødde litt de første månedene, men så tok det slutt! lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
F!owerpower Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 7. mai 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Kjekt og høre andres meninger og erfaringer! P-plaster og dette har jeg vært innom, men jeg tenke at det ikke ville funke på meg fordi jeg ikke tålte p-pille, men ser jo nå at det er veldig forskjellig.. Jeg skal prøve og gi cerazette en sjangse, så viss jeg merker noe så kan jeg jo prøve ring eller plaster, noe andre som har erfaring med dette? Men når det gjelder slingrings(hvafornnoe?).. altså, der trodde jeg det var tolv timer med cerazette, og 3 med .feks condulag, og 12 for annen vanlig kominasjonspille?.. Er jo skummelt når helsesøster sier jeg kan ta de sånn som p-piller, men så er det liksom ikke sånn.. Noen som vet?? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
F!owerpower Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 7. mai 2011 Det eneste som kan være litt creepy, er jo at man ikke får mensen på dem, eller de fleste hvertfall.. og da vet man ikke om man er gravid, også plutselig er man mange uker på vei? er jo ikke alle som merker graviditets symptomer... :-/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå