AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #21 Skrevet 4. mai 2011 Du må nesten avgjøre hva som er mest skadelig: -Få i deg noe kunstig v.s -overspise sukker og bli hengende over ramma.
baltazar Skrevet 4. mai 2011 #22 Skrevet 4. mai 2011 Det de lenge har vært engstlige for er søtningsstoffet "aspartam" Den europeiske myndighet for næringsmiddeltrygghet (EFSA)har tidligere, basert på tilgjengelig vitenskapelige materiale, konkludert med at aspartam verken er gentoksisk eller kreftfremkallende. Ekspertene konkluderte i likhet med EFSA at inntak av aspartam er trygt, og konkluderer slik: - Lite eller ingen data beviser at aspartam påvirker appetitten, sultfølelsen eller matinntaket. Det er ingen grunn til å forandre mening omkring dette. Om du får i deg 20 poser med sukkerfri vingummier hver dag, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg....dodraugen blir nok også glad 2
Mubba Skrevet 4. mai 2011 #23 Skrevet 4. mai 2011 Sukkerfritt godteri ER ille for magen. Å herreminn hatt... Har du lyst på en tornado i magen så er det bare å fyre løs på godteriet. Jeg spiste mye sukkerfritt godteri før, ofte søtet med maltitol og problemet er at man aldri vet hvor mye man tåler før det er for mye og magen tar helt av, bokstavelig talt! Jeg hadde også smerter i magen i 2 dager en gang, trodde magen skulle sprekke og ja, det kommer ut også. Fytti grisen.
Muffin Skrevet 4. mai 2011 #24 Skrevet 4. mai 2011 Okei folkens, da virker det jo som om det eneste farlige med sukkerfritt godteri er at man ikke vet hva kunstig søtning gjør med kroppen etter lengre tid, forstår jeg rett? Det har ingenting med kalorier å gjøre, mer med suget jeg får og den manglende kontrollen som gjør at jeg får et særdeles usunt forhold til mat. -for å si det sånn, jeg skal ikke ned i vekt på min måte og da må jeg unngå disse sugene. Som sagt, er mye av det sukkerfrie godteriet søtet med sukkeralkoholer, som maltitol, xylitol, sorbitol osv. Disse stoffene finnes i naturen, og det er ingenting kunstig eller skadelig med de Men ja... lakserende virkning 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå