AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg skal lage sjokoladekake i langpanne til bursdagsselskap i barnehage. Jeg skal bruke en slik langpanne med tilhørende lokk som kan settes direkte på når kaken er ferdiglaget. Bruker den typen langpanne pga at det er mye lettere å frakte kaken da. Men lurte på noe: Pleier dere andre å fjerne bakepapiret under kaken etter at den er ferdigstekt når dere tar med kaker i denne typen former? Jeg bare lurer på om det da er lett for at kaken går i stykker viss jeg prøver på å fjerne bakepairet og så skal ha kaken tilbake i formen etterpå? Noen som vet? Ønsker at det skal se litt delikat ut, men aner ikke hva som er vanlig å gjøre? har aldri gjort dette før.... Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Del Skrevet 3. mai 2011 Trenger du bakepapir? Det fungerer da like greit å smøre formen. Har aldri brukt bakepapir til kaker i langpannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #3 Del Skrevet 3. mai 2011 Trenger du bakepapir? Det fungerer da like greit å smøre formen. Har aldri brukt bakepapir til kaker i langpannen. Hva er best å smøre langpannen med da? Formfett, margarin eller smør ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Del Skrevet 3. mai 2011 Vil tro at smør er best å smøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mai 2011 #5 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Hvis du bruker bakepapir og vil fjerne det før du tar kaken med deg så pleier jeg å gjøre dette på følgende måte: Du trenger to (2) stk kjølerister. Sett langpannen på den ene risten og legg den andre risten oppå (med de små "føttene" opp). Snu hele stasen. Da ligger kaken på den ene risten, med bakepapiret opp. Bakepapiret fjernes og kakeformen settes på plass over kaken igjen. Legg den kjøleristen som nå ikke har kake på seg oppå kakeformen (den ligger nå med bunnen opp). Snu hele "stasen" en gan til og ta bort kjøleristen. Kaken er nå tilbake i formen, uten bakepapir - oj ! Det hørtes kanskje mye mer komplisert ut enn det er.... ? Endret 3. mai 2011 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #6 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor du må ha den andre kjøleristen under formen? Formen har jo bunn selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mai 2011 #7 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg skjønner ikke hvorfor du må ha den andre kjøleristen under formen? Formen har jo bunn selv.. Det er nok bare en vane jeg har lagt meg til for å få snudd varme langpanner på en mest mulig hensiktsmessig måte (siden jeg bare har to hender ). For meg blir det enklere å ta tak i begge kjøleristene enn å forsøke å holde en kjølerist på plass mens jeg snur en langpanne av str. 30 x 40 cm Ikke mer komplisert enn det Rart hvordan man tenker at andre også må synes den løsningen man velger selv er den mest praktiske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #8 Del Skrevet 3. mai 2011 Det er nok bare en vane jeg har lagt meg til for å få snudd varme langpanner på en mest mulig hensiktsmessig måte (siden jeg bare har to hender ). For meg blir det enklere å ta tak i begge kjøleristene enn å forsøke å holde en kjølerist på plass mens jeg snur en langpanne av str. 30 x 40 cm Ikke mer komplisert enn det Rart hvordan man tenker at andre også må synes den løsningen man velger selv er den mest praktiske Jeg tenkte ikke på at du gjorde det mens den var varm. Da er det jo noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå