AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Til alle dere som selger ting på finn.no,er er noen oppfordringer som det hadde vært greit om folk kunne følge! Når du selger ting på nettet må du regne med at folk spør om du kan sende varen,er du ikke intressert i dette så opplys om det i annonensen din! Når varen er solgt,så enten slett annonsen eller fjern bildet så folk vet at den er solgt! Utrolig irriterenes med selgere som har fått solgt varen for mange uker siden men ikke fjernet/endret annonsen! Det var dagens irritasjonsmoment 6
Gjest Spinell Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Enig med ovennevnte! Pluss: Hvis du skal selge bunad, brudekjole og andre dyre klesplagg: nevn plaggets omtrentlige størrelse, samt hvor høy du er. Bilder snus slik at de ikke ligger på siden. Har mobilen din dårlig kamera; ta bilde med noe annet. Skal du selge tallerkner og kopper: lær deg at det ikke staves service, men servise! 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Og skal du selge sko: skriv skostørrelsen i overskriften! 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Og skal du selge sko: skriv skostørrelsen i overskriften! Ja helt enog med deg!
Sweetpea25 Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Enig med det folk har skrevet, men litt off topic: Er det vanlig å kjøpe brukte sko? (med mindre det er bryllupssko som er brukt 1 gang og sånn da:)
Gjest Spinell Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Er det vanlig å kjøpe brukte sko? (med mindre det er bryllupssko som er brukt 1 gang og sånn da:) Jeg ville i alle fall ikke kjøpt sko som er mye brukt! Har inntrykk av at de som selger sko, legger ut ting som er lite brukt, som f.eks bryllupssko eller sko som ble kjøpt for store/små.
appelsinjuice Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Vil gjerne tilføye en oppfordring til kjøpere på finn: Dersom selger skriver at gjenstanden må sendes i posten, ikke spør om du kan få komme å hente den! Hilsen forhenværende selger som ble lei av å sitte på en benk i 45 min. og vente på "kjøpere" som enten aldri kom, eller som ikke hadde med seg avtalt kjøpesum (og sannsynligvis forventet at du skulle gå med på å selge gjenstanden billigere siden du alt hadde kastet bort den bedre delen av en ettermiddag på å vente) 4
Nique Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 Også en liten oppfordring til kjøpere på finn, om du gjør en avtale med selger om å komme og hente, så ha ihvertfall anstendighet nok til å gi beskjed hvis du ikke kommer likevel. Ihvertfall når det er noe som skal gies bort mot henting, og jeg sa til de 10 andre som ringte rett etter deg, at varen var gitt bort ) 1
Tralla la Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Også en liten oppfordring til kjøpere på finn, om du gjør en avtale med selger om å komme og hente, så ha ihvertfall anstendighet nok til å gi beskjed hvis du ikke kommer likevel. Ihvertfall når det er noe som skal gies bort mot henting, og jeg sa til de 10 andre som ringte rett etter deg, at varen var gitt bort ) Ååååååååååh det er så irriterende! Og det skjer hver gang! Hva er det med folk? Enten jeg gir bort ting gratis eller selger noe, er det visst utrolig vanskelig å komme på avtalt tid. En gang ga jeg bort akvariefisk, og hentet dem opp av vannet og over i pose et kvarter før mannen skulle komme og hente. Han sendte masse SMSer og sa han blir forsinket, men forsikret meg om at han var rett rundt hjørnet. Dukket han opp? Nei. Og fiskene døde.
Pingting Skrevet 4. mai 2011 #11 Skrevet 4. mai 2011 Og husk: bildekvalitet kan faktisk ha litt å si. (mest humoristisk i dette tilfellet, men det kan faktisk være utrolig irriterende når det er en ting, gjerne en dyr ting, man har lyst på) 1
Niennas Skrevet 4. mai 2011 #12 Skrevet 4. mai 2011 Og husk: bildekvalitet kan faktisk ha litt å si. (mest humoristisk i dette tilfellet, men det kan faktisk være utrolig irriterende når det er en ting, gjerne en dyr ting, man har lyst på) Hahaha! Samme med sko som med brudekjoler: Skriv størrelser i overskriften! Ellers har jeg vært veldig heldig med finn.no, skjønner jeg. Aldri hatt noe problemer som enten kjøper eller selger.
Gjest Spinell Skrevet 4. mai 2011 #13 Skrevet 4. mai 2011 Og husk: bildekvalitet kan faktisk ha litt å si. (mest humoristisk i dette tilfellet, men det kan faktisk være utrolig irriterende når det er en ting, gjerne en dyr ting, man har lyst på) Forunderlig hvor mange det er som ikke kjenner til makrofunksjonen som finnes på selv de enkleste kameraer.
Christiane_W Skrevet 4. mai 2011 #14 Skrevet 4. mai 2011 Når jeg selger noe på finn.no bruker jeg en del tid på å lage gode annonser, både med informativ tekst og mange/gode bilder. Det overrasker meg hvor mange som slurver med dette og sikkert får mange unødvendige henvendelser som kunne vært ungått om de brukte 5 minutter ekstra på annonsen (selv om jeg får en del tullete henvendelser til tross for både informativ tekst og bilder). Bilder som det det linker til øverst sier jo ingenting og jeg skjønner ikke vitsen med å legge det ut en gang. Sjekk forøvrig Facebook gruppen "For oss som fascineres av bildene på finn.no" for flere "blinkskudd"! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #15 Skrevet 4. mai 2011 helt enig med det TS skriver! Er sååå lei av selgere som har barnevogn til salgs men som ikke sender i posten! At selgeren ikke vil sende er selvsagt helt greit,men hadde vært veldig fint om dette sto opplyst i annonsen. Må jo være like irriterenes for selgeren som sikkert får masse hendvendelser om folk som vil ha varen tilsendt,når dette er noe ikke selgeren ikke gidder. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #16 Skrevet 5. mai 2011 Men grunnen til at selgere setter så høye priser er jo fordi det alltid er en tulling som betaler den høye prisen likevel. Eksempel: En vogn som selges til 5000kr i nettbutikk innkludert hardbag,regntrekk,moms og frakt,selges til 7000kr på finn.no + frakt. Kontaktet selgeren bare på gøy for å høre om han hadde vognen forsatt,men nei den var blitt solgt! Da er det en som har betalt 2000kr MER for en brukt vogn enn hva den koster helt ny! Hadde litt flere folk sjekket hva varen koster ny før du kjøper noe på finn.no så hadde selgerene blitt presset til å selge varene billigere for å få solgt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå