Bayla Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Har dere hatt eller vært i konfirmasjoner der de har ulike leker, som : stol-leken, sekkeløp eller lignende? I såfall hvilke leker hadde dere?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 i min familie har det alltid vert vanlig med noen form for underholdning/aktivitet når det har vert konfirmasjon.. En konfirmasjon er nå som alle vet ganske kjedelig til tider, og det blir en del venting for gjestene.. Vi har brukt å arrangere bordtenniskonkuranse og har ordret til, sånne buer som du skal skyte baller gjennom med en slegge (kommer ikke på hva det heter), hehe.. har også hatt baller og diverse uteleker for de minste, sånn det er noe å finne og for at de små skal klare å holde ut en hel dag.. Sekke-løp og diverse andre leker er no noe som kan være gøy for både store og små! Prøv! :D 1
Gjest Spinell Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Har aldri vært i konfirmasjoner der det har vært organiserte leker. Noen ganger har det vært litt ekstra for barna, men det har som regel vært enkle og lite støyende greier a'la ringspill, tegnesaker, lego osv, avhengig av barnas alder. I alle fall ikke leker der faren for å ødelegge pentøyet er stor. Som regel har foreldrene til de minste barna tatt ansvar for å ta med noe for å aktivisere sine egne barn.
Bayla Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2011 Før i tiden hadde vi alltid en liten fotballkamp som barn og voksne var med på eller evnt crokket. Men nå har det forsvunnet ut av tradisjonen, og de fleste sitter bare der og venter på kakene, Veldig kjedelig.. Så nå skal eg ha klar noen leker til den store dagen, så blir det sikkert mye lått å løye. Hørtes veldig gøy ut å ha bordtenniskonkuranse.
lykkeknotten Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 I en konfirmasjon jeg skal i nå, skal det arrangeres en quiz med spørsmål om konfirmanten. Gjestene deles opp i grupper og den gruppen med flest riktig svar vinner (selvsagt). Det er jo litt moro 2
Gjest Ingrid Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Jeg har også hørt om en lek/quiz, der alle er ot alle. Spørsmålene er også her om konfirmanten, men svarene er i alfabetisk rekkefølge. Feks spm 1: Hva het konfirmantens første dukke. Svar: Alma. spm 2: hva er konfirmantens yndlings sport? Svar: basket. Det er da første mann til å rope svaret ut som får et poeng. Når en kommer til vanskelige bokstaver som C, X og Z, kan spm være: hvilken bokstav er vi kommet til nå? Gjestene skal få vite at svarene er i alfabetisk rekkefølge. Veldig morsomt!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #9 Skrevet 8. mai 2013 Herregud nei. Familien min har ingen problemer med å skravle men alle har store problemer med organiserte selskapsleker. Ingen tilstøtende familier har virket interessert i sånt heller. Anonym poster: 80e7d5a9955a440bda767a9f4aef29fe 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Jeg er vant med leker når det konfirmeres i min familie. Sist gang var det lillebror sin tur og da hadde vi noen forskjellige. Den ene leken gikk ut på at tre stykken konkurerte mot hverandre om å få kjeksen først i munnen. Man la kjeksen i pannen, så måtte man jobbe den ned til munnen ved å lage griamser o.l, Det var ikke lov å bruke hender eller føtter, de satt på en stol. Her var alle med uansett alder. Den andre leken jeg husker var en blunke lek. To rader med stoler, hvor setene på stolen pekte innover mot hverandre. Bak alle stolene stod guttene og på alle setene utenatt ett satt jentene. Alle guttene måtte stå med hendene bak ryggen. Den gutten som hadde tom stol, skulle så blunke til ei av jentene for å få ho til å sette seg foran han som blunket. Gutten som står bak stolen til jenta som blir blunket til må følge godt med, om han ser at en annen blunker til jenta kan å holde ho fast. Så må gutten med tom stol blunke t ei ny ei. Slik fortsetter det...... Dårlig til å forklare. Anonym poster: eee606aa762a94cf337ee24b337df602
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #11 Skrevet 9. mai 2013 En konfirmasjon jeg var i en gang hadde en quiz som omhandlet sykling da konfirmanten var over snittet interessert i dette. Sanger er også relativt vanlig (selv om jeg personlig synes det er kjedelig å synge). Jeg har også vært i en annen konfirmasjon der det var en quiz som jeg mener å huske var rimelig standard (konfirmanten her hadde vel ikke noen spesielle interesser). Anonym poster: 721d8aeed92a651f5cf51b832d70048f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #12 Skrevet 9. mai 2013 Jeg var i en konfirmasjon nylig, der de hadde en slags quiz som omhandlet gjestene. Eks: hvem er surest av Pål og Kjell? Hvem er rikest av Mari og Anna? Så etter at alle hadde svart (vi trodde jo det var seriøse spørsmål med fasitsvar!) så skulle de som spørsmålene gjaldt komme frem å konkurrere, og utfallet av konkurransen var det som ble svaret på quizen. Feks måtte Pål og Kjell se hvem som kunne spise en sitronbåt raskest, den som vant var surest! Så skulle Mari og Anna tømme lommer og vesker, den som hadde flest penger (mynter/sedler) på seg, den var rikest osv. Ganske morsomt Anonym poster: 0288d0fdadf94569bb13c0549a5e95df
Gjest Lypcha Skrevet 9. mai 2013 #13 Skrevet 9. mai 2013 Aldri vært bort i leker i en konfirmasjon. Vi pleier heller ikke å invitere barn (bortsett fra søster/bror av konfirmanten) i konfirmasjonen. Så de voksne som er der klarer fint å sitte å ta det med ro mens de prater med andre gjester.
snøfrisk Skrevet 9. mai 2013 #14 Skrevet 9. mai 2013 I vår slekt har det vært leker i alle konfirmasjonene (7 stk) til nå! Da deles vi inn i 2 lag - Høner og Haner, og må finne på et "kamprop". Så er det konkurranser! - Trillebårløp, der en må sitte opp i trillebåra med en høne/hane, også må en annen trille de frem og tilbake. - Luftgevær/dart/vannballongkasting - Tautrekking - Strategikonkurranser (gå mot og komme seg forbi hverandre på en tynn stokk, komme seg opp på en hest uten sal/tøyler/andre hjelpemidler enn hverandre, etc) - Frisbeekasting (en spesiell "langdistanse" stabil frisbee) - Hinderløyper med pingpongball og hårføner - Eggeløp - Spikerslagkonkurranse - Segway-hinderløype og mye mer, det har variert fra år til år! Alt skjer i bunad, selvfølgelig, haha. Vi har heldigvis hatt 7 år med strålende vær på konfirmasjonsdagen!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2013 #15 Skrevet 9. mai 2013 En konfirmasjon med leker.. Trodde det bare var i barnebursdag. Anonym poster: b58d3d8b265c1a8f683b48adab4dbef2 1
altflyter Skrevet 9. mai 2013 #16 Skrevet 9. mai 2013 Min familie har aldri hatt leker, men det er jo mye morsomt man kan gjøre.. en jeg liker godt er: man deles i 3-4 lag (Alt ettersom hvor mange gjester det er) Så er det en som står med en liste og sier: Jeg vil ha et rødt slips, og den første som løper fram og leverer det, gir laget sitt et poeng. Andre ting man kan spørre om er: En damesko i str 38, en fliseklemme, en sort sokk, en dressjakke, noe rødt, en leppestift, en slipsnål osv... Laget med flest poeng, vinner Hvis du vil ta den enda lenger kan dere gjøre det sånn at folk må gjøre noe (synge en sang, fortelle en vits eller noe slikt) for å få tilbake tingene sine etterpå, men det er viktig å huske at ikke alle syntes det er kjekt å eksponere seg på den måten, så dere bør ha en mulighet som gjør at de som ikke vil stå alene, slipper... Kanskje at hele laget må synge en sang, eller en fra laget må gjøre noe... Ble kanskje litt rotete forklart, men håper du skjønte tegningen
Avalon Skrevet 9. mai 2013 #17 Skrevet 9. mai 2013 Aldri hatt leker. Ganske mange år siden jeg og søskene ble konfirmert, men... Vi har en ganske liten familie, så sekkeløp osv med besteforldre og gamle grandtanter i en alder av 80+ hadde bare endt opp med lårhalsbrudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå