Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går rundt og grubler litt for meg selv, og lurer på hvor mye jeg skal la andres fordommer styre livet mitt.

Jeg er i slutten av tyveårene, og tankene på familie har meldt seg. Jeg er godt utdannet, og i fast jobb.

Men så er det der vi skiller oss ut fra resten da...

Samboern er en del eldre enn meg, i en alder der en del andre er godt i gang med sitt andre barnekull. Ingen av oss har barn. For min del skiller jeg meg nok litt ut fra massen i forhold til trosretning (paganist).

Så tankene melder seg. Hvis jeg skal følge andres fordommer ender jeg opp med valgene:

a) Ikke få barn

b) Flytte fra min samboer gjennom mange år, pakke ned min tro og håpe at jeg finner en annen å få barn med

Ok, b) er egentlig ingen løsning for meg.

Vi har hus og romslig økonomi, så det er bare mine egne bekymringer som står i veien. Jeg har også med meg mye bagasje, så jeg vet så alt for godt hva et barn aldri skal måtte gå gjennom.

Så, hva gjør en egentlig?

Tanker og råd taes imot...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går rundt og grubler litt for meg selv, og lurer på hvor mye jeg skal la andres fordommer styre livet mitt.

Jeg er i slutten av tyveårene, og tankene på familie har meldt seg. Jeg er godt utdannet, og i fast jobb.

Men så er det der vi skiller oss ut fra resten da...

Samboern er en del eldre enn meg, i en alder der en del andre er godt i gang med sitt andre barnekull. Ingen av oss har barn. For min del skiller jeg meg nok litt ut fra massen i forhold til trosretning (paganist).

Så tankene melder seg. Hvis jeg skal følge andres fordommer ender jeg opp med valgene:

a) Ikke få barn

b) Flytte fra min samboer gjennom mange år, pakke ned min tro og håpe at jeg finner en annen å få barn med

Ok, b) er egentlig ingen løsning for meg.