AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #41 Skrevet 4. mai 2011 Jeg tørr ikke en gang å kjøpe sko til meg selv på nettet uten at jeg har prøvd de IRL. Aldri om jeg hadde kjøpt til unger. Størrelsen er en ting, men de skal faktisk sitte godt på foten også.
SummerJoy Skrevet 4. mai 2011 #42 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Er det ikkje dumt å kjøpe på nettet, mtp prøving? Ikkje meint som kritisering, kun eit spørsmål... Eg har nemlig lurt på å kjøpe sko på nett, men tykkjer det verkar så vanskeleg å finne rett str? Skjønner at du spør om det. Begynte med at jeg tok en sjangse og kjøpte vintersko fra dette merket, og de passet veldig bra på foten til ungen. Det var i den minste størrelsen også for det var hennes første sko. Så etter det har jeg bare økt størrelsen etterhvert som hun har vokst. F.eks så var vinterskoene hun hadde i vinter i str 22 litt knappe nå, så da kjøpte jeg vårsko i str 23 nå og de var helt fin + littegranne å vokse i som man skal ha. Og når jeg kjøper fra det samme merket så vet jeg at de passer foten hennes i forhold til bredde og slike ting også. Hun har litt høy vrist så da er f.eks sko fra ecco uaktuelt. Og skulle skoen være totalt feil (noe som ikke har skjedd da men) så er det faktisk ikke værre enn å retunere skoen og få pengene tilbake/evt slippe å betale. En handel er ikke avsluttet før kunden er fornøyd - også på nett Endret 4. mai 2011 av SummerJoy
Gjest imli Skrevet 4. mai 2011 #43 Skrevet 4. mai 2011 Prøv de i butikk først og bestill akkurat samme skoen på nett etterpå Ah.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #44 Skrevet 4. mai 2011 Jeg synes det er ganske uklart hva du mener. Hvorfor kan ikke unger gå i gummistøvler? Hva skal de gå med om sommeren når det regner, f.eks.? Jeg er utdannet spesialpedagog og jobber med barn daglig, har lang erfaring med uteliv og barn i vekst og utvikling. Nei, cherrox er ikke det samme som støvler, de har mer støtte for ankel og har tykkere såle-dessuten er de lett foret. Hvis det regner om sommeren bruker vi en bomullsokk i cheroxene,her hvor vi bor blir ikke det for varmt. Støvler har tynnere såler og ikke samme støtte, spesiellt ved 2 årsalder er de store å ha på kombinert med at de gir lite støtte, resultatet av dette er at de snubler og det hemmer bevegeligheten.
Harlekin Skrevet 4. mai 2011 #45 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Jeg er utdannet spesialpedagog og jobber med barn daglig, har lang erfaring med uteliv og barn i vekst og utvikling. Nei, cherrox er ikke det samme som støvler, de har mer støtte for ankel og har tykkere såle-dessuten er de lett foret. Hvis det regner om sommeren bruker vi en bomullsokk i cheroxene,her hvor vi bor blir ikke det for varmt. Støvler har tynnere såler og ikke samme støtte, spesiellt ved 2 årsalder er de store å ha på kombinert med at de gir lite støtte, resultatet av dette er at de snubler og det hemmer bevegeligheten. Du er uansett ikke skospesialist, er du det? Jeg har aldri lest noe om at det er skadelig for unger å bruke støvler. Vel, her hvor jeg bor hadde det definitivt blitt for varmt. Jeg tror ikke det skader å bruke vanlige gummistøvler de dagene det regner. Endret 4. mai 2011 av Harlekin 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #46 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er utdannet spesialpedagog og jobber med barn daglig, har lang erfaring med uteliv og barn i vekst og utvikling. Nei, cherrox er ikke det samme som støvler, de har mer støtte for ankel og har tykkere såle-dessuten er de lett foret. Hvis det regner om sommeren bruker vi en bomullsokk i cheroxene,her hvor vi bor blir ikke det for varmt. Støvler har tynnere såler og ikke samme støtte, spesiellt ved 2 årsalder er de store å ha på kombinert med at de gir lite støtte, resultatet av dette er at de snubler og det hemmer bevegeligheten. .Må nesten observere det selv for og forstå det, men jeg som jobber med det daglig i mye ustabilt vær ( for å si det mildt)ser at barna har det bedre med cheroxer enn tynne klamme støvler, i og med at cheroxer har lett for blir de ikke så klamme på bena:)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #47 Skrevet 4. mai 2011 Du er uansett ikke skospesialist, er du det? Jeg har aldri lest noe om at det er skadelig for unger å bruke støvler. Vel, her hvor jeg bor hadde det definitivt blitt for varmt. Jeg tror ikke det skader å bruke vanlige gummistøvler de dagene det regner. Neida, men det hemmer bevegeligheten for våre aller yngste:) Hallo, jeg ser dette daglig..er ikke for å være kjip jeg forteller dette:)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #48 Skrevet 4. mai 2011 http://www.123hjemmeside.no/skoschei/16274799 De her har jeg veldig god erfaring med:) kan brukes om vinter kombinert med ull og sommer kombinert med bomull:)
SummerJoy Skrevet 4. mai 2011 #49 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er utdannet spesialpedagog og jobber med barn daglig, har lang erfaring med uteliv og barn i vekst og utvikling. Nei, cherrox er ikke det samme som støvler, de har mer støtte for ankel og har tykkere såle-dessuten er de lett foret. Hvis det regner om sommeren bruker vi en bomullsokk i cheroxene,her hvor vi bor blir ikke det for varmt. Støvler har tynnere såler og ikke samme støtte, spesiellt ved 2 årsalder er de store å ha på kombinert med at de gir lite støtte, resultatet av dette er at de snubler og det hemmer bevegeligheten. Og hva hjelper det? Verken cherox eller støvler puster. Det er hovedproblemet med denne typen fottøy. Men det er det beste skotøyet for å holde barnet tørt. Cherrox i slapsevær, og støvler i regnvær. Cherrox gir da ikke noe bedre støtte enn støvler, det er akkurat samme greia. Min jente på 2 har forøvrig ingen problemer med å løpe i støvler.
Bellamy Skrevet 4. mai 2011 #50 Skrevet 4. mai 2011 Husk at cherrox er et trademark, termostøvler vil være den riktige betegnelsen! Med mindre det er snakk om den ordentlige cherroxen Selgere skal være opplært i å undersøke at barnesko passer perfekt til barnet som skal ha den. Det er alltid lurt å høre med ekspertisen før dere kjøper sko. Har ofte hendt meg at foreldre først har funnet en størrelse de tror passer, og så finner jeg ut at de må ned tre størrelser..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #51 Skrevet 4. mai 2011 Og hva hjelper det? Verken cherox eller støvler puster. Det er hovedproblemet med denne typen fottøy. Men det er det beste skotøyet for å holde barnet tørt. Cherrox i slapsevær, og støvler i regnvær. Cherrox gir da ikke noe bedre støtte enn støvler, det er akkurat samme greia. Min jente på 2 har forøvrig ingen problemer med å løpe i støvler. Jo, jeg ser daglig at det gir mer støtte, hvis du ser linken over kan enkelte typer cherroxer brettes ned...og det uten og ødelegge dem.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #52 Skrevet 4. mai 2011 Husk at cherrox er et trademark, termostøvler vil være den riktige betegnelsen! Med mindre det er snakk om den ordentlige cherroxen Bra! Jeg blir gal av at alle snakker om cherrox når de egentlig mener støvler med fór... Samme med Uggs. De fra DinSko er IKKE Uggs!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #53 Skrevet 4. mai 2011 Har ikke tall på hvor mange støvler som har gått opp i limingen, ødelagte etter bare noen mns bruk, hvor mange unyttige typer som lages- "støvler med skaft" "støvler med snøring helt oppe"-de er alt for vide og ubehgaelige. Cheroxene står der ennå..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #54 Skrevet 4. mai 2011 Har ikke tall på hvor mange støvler som har gått opp i limingen, ødelagte etter bare noen mns bruk, hvor mange unyttige typer som lages- "støvler med skaft" "støvler med snøring helt oppe"-de er alt for vide og ubehgaelige. Cheroxene står der ennå.. Selv om de er slitesterke betyr ikke at de er bra for føttene å gå i....
Gjest imli Skrevet 4. mai 2011 #55 Skrevet 4. mai 2011 Har ikke tall på hvor mange støvler som har gått opp i limingen, ødelagte etter bare noen mns bruk, hvor mange unyttige typer som lages- "støvler med skaft" "støvler med snøring helt oppe"-de er alt for vide og ubehgaelige. Cheroxene står der ennå.. Igjen - kva for støvlar er det du snakkar om når du skriv om støvlar? Er det gummistøvlar, eller mange ulike typer støvlar? Sida du framleis meiner at cherox ikkje er ein støvel?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #57 Skrevet 4. mai 2011 http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article344772.ece Anbefales på det varmeste, bruker de vinter, vår og sommer. God støtte, de varer lenge og har feste slik at de ikke sklir og detter så fort.
SummerJoy Skrevet 4. mai 2011 #58 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Har ikke tall på hvor mange støvler som har gått opp i limingen, ødelagte etter bare noen mns bruk, hvor mange unyttige typer som lages- "støvler med skaft" "støvler med snøring helt oppe"-de er alt for vide og ubehgaelige. Cheroxene står der ennå.. Når det gjelder barneføtter så vokser de da såpass fort at de sjeldent bruker samme skoparet i flere måneder i strekk uansett. "Cherrox" er stivere derfor tåler de mer (og stivt er ikke nødvendigvis bra) Husk at cherrox er et trademark, termostøvler vil være den riktige betegnelsen! Med mindre det er snakk om den ordentlige cherroxen Det er sant. Men er så mange som bruker betegnelsen cherrox på alle støvler med for at det er lett å bare følge strømmen angående det så vet folk hva man snakker om.. Endret 4. mai 2011 av SummerJoy
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #59 Skrevet 4. mai 2011 Igjen - kva for støvlar er det du snakkar om når du skriv om støvlar? Er det gummistøvlar, eller mange ulike typer støvlar? Sida du framleis meiner at cherox ikkje er ein støvel? Rosa, nr 4- også andre farger. Mine har de 2 sesonger,like hel og gode sommer som vinter. Ingen som har klaget så langt og jeg har mange mange barn:)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #60 Skrevet 4. mai 2011 Rosa, nr 4- også andre farger. Mine har de 2 sesonger,like hel og gode sommer som vinter. Ingen som har klaget så langt og jeg har mange mange barn:) Sorry, linken fulgte ikke med-klikk deg inn over her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå