Gjest yojo Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Har en snart to år gammel tispe som jeg har pleid å ha løs i hagen, men nå den siste uken har hun begynt å stikke av! Hun kommer heller ikke når jeg kaller på henne. Hva har skjedd, og hva kan jeg gjøre for å komme tilbake til der vi var? Håper noen kan hjelpe meg!
Gjest Maneater? Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 (endret) . Endret 31. mai 2020 av Maneater?
Gjest yojo Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Det er alternativet...? Har veldig lyst til at hun kan være løs i hagen altså...
Sugerøret Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 løpetid? Da ville jeg ikke ha bindt henne ute uten tilsyn...
Gjest yojo Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 løpetid? Da ville jeg ikke ha bindt henne ute uten tilsyn... Det er mulig den er like rundt hjørnet, kan det være det?
Sugerøret Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 jeg vet ikke jeg ,men du burde holde rede på når hun har løpetid og når neste kommer ,sån cirka.. noen raser har 2 løpetider i året,andre 1 osv.
Gjest yojo Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Vet at hun snart skal ha, hun har to ganger i året
Sugerøret Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Vet at hun snart skal ha, hun har to ganger i året da må du ha kontroll + det er båndtvang nå. Ikke morro med blandingsvalper .....
S@va Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Det er mulig den er like rundt hjørnet, kan det være det? Det var da mi tispe begynte å bli vanskelig mht til dette. Dessuten er hun i tenåringsperioden og begynner å bli voksen og prøver å løsrive seg. Bedrer seg nok etter hvert
Gjest yojo Skrevet 3. mai 2011 #11 Skrevet 3. mai 2011 Får holde henne i langline i hagen til hun er ferdig med løpetiden, så får vi se da. Synes hun er enklere i forhold til å være "tenåring" i år enn hun var i fjor. Da var hun mer vill og gal, da MÅTTE hun være i bånd hele tiden
Gjest Illiya Skrevet 22. mai 2011 #15 Skrevet 22. mai 2011 Får holde henne i langline i hagen til hun er ferdig med løpetiden, så får vi se da. Synes hun er enklere i forhold til å være "tenåring" i år enn hun var i fjor. Da var hun mer vill og gal, da MÅTTE hun være i bånd hele tiden Skummelt å ha henne i langline i hagen mens hun har løpetid! Plutselig kommer det en hannhund som vet hva han vil, også er hun parret. I verste fall med en mye større hannhund! Så ikke la henne være ute uten at du er sammen med henne. Og langline, det kan være for langt til å forhindre parring selv om du er ute.
Gjest yojo Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 Ingen sauer, men løpetiden skal hun ha snart....
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. mai 2011 #17 Skrevet 22. mai 2011 Det er helt normalt at tispene stikker av under løpetiden. Deres instinkt er at de skal bli parret under løpetiden så da løper de for å finne en hanne. Det er utrolig synd hvis den skulle blitt tjuvparret fordi du lar den går løs i hagen. Det er helt vel og bra at tispa kan gå løs i hagen ellers, men under løpetiden bør du ikke la henne stå ute alene uten oppsyn (ikke en gang i bånd).
Gjest yojo Skrevet 22. mai 2011 #18 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har aldri skrevet i tråden at hun er løs når hun har løpetid. Hun har den heller ikke nå, men det er ikke så lenge til hun skal ha den.
Drømmer om 2 Skrevet 22. mai 2011 #19 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har aldri skrevet i tråden at hun er løs når hun har løpetid. Hun har den heller ikke nå, men det er ikke så lenge til hun skal ha den. Men har du gjerde rundt hagen da??hvis ikke så kan du jo investere i det? evt bare kjøpe kompostgjerder og blomsterpinner? det har vi,og det fungerer bra!! men han har sneket seg ut ett par ganger alikevel,så pass evt på og feste gjerdet GODT til pinnene.. Ville vel også,jobbet mye med innkalling osv en peiode fremover,så om uhellet skulle være ute,så kan du rope henne tilbake ... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå