Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Hei! I løpet av hele vinteren har jeg vært plaget med at hodebunnen har flasset og det har vært flere røde områder. Det klør litt etter et par dager etter at jeg har dusjet. Håret blir veldig fort fettete, så om jeg ikke har dusjet etter 2 dager, ser det ille ut! I tillegg har jeg i mange år vært plaget med flass rundt nesen. Og huden er rød der, men skjuler det med foundation. Men det verken klør eller svir. Lurer på om det kan være seboreisk eksem? Og må man til lege for å få hjelp mot det? Blir litt mye styr hvis jeg må til legen. Min mor tror det kan være seboreisk eksem. Håper noen har et godt råd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Det kan jo hende du bare har tørr hodbund, ettersom dette oppstod om vinteren. Uansett er det sikkert lurt å høre med lege.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Det kan jo hende du bare har tørr hodbund, ettersom dette oppstod om vinteren. Uansett er det sikkert lurt å høre med lege. Hei! Glemte å si at jeg tidligere så lenge jeg kan huske, har vært plaget med flass og litt kløe i hodebunnen. Men det har gått over etter en uke eller to. Men denne gangen går det ikke over Har brukt denne shampooen: http://vichy-products-singapore.com/vichy-decors-shampoo Den skal hjelpe mot flass. Men denne runden hjalp det ikke
Tonus Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Synes du skal ta deg en tur til legen og få h*n til å se på det. Om det for eksempel er psoriasis så kan det med tiden bli verre av flassjampoo, og det er ikke noe du vil, ettersom det da kan spre seg til andre steder på kroppen eller til leddene i kroppen. Det finnes heller ingen definitiv kur som kurerer dette, så det kan være lurt å holde det i sjakk.
mocci Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Det er godt mulig at det kan være seborreisk eksem. Jeg har denne eksemen selv, ikke i hodebunnen men i ansiktet. Foreslår at du tar kontakt med lege, en vanlig flass sjampo vil ikke hjelpe hvis du har eksem.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Takk for svar dere Må nok bare ta meg en tur til legen da.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Om det er seborreisk eksem du har, så høres du ikke så veldig hardt rammet ut. Jeg har hatt det siden jeg var liten, så har vært igjennom reseptprosessen igjennom flere leger. De gjør sjeldent noe spessielt med det med mindre du er ekstremt rammet av det. Man flasser forsåvidt ikke på "vanlig" måte heller. Blir ofte store flak som man må rive av huden. Min anbefalling er å kjøpe fungoral på apoteket. Bruk den med en vanlig shampo hver gang du vasker håret i et par-tre uker før du trapper ned til 1gang pr uke som vedlikeholdsbehandling. Ellers har jeg merket ørlite forbedring av å ikke bruke som som inneholder sls ol. Jeg ville gjort dette og se om det forsvinner før jeg hadde gått til legen. De legene jeg har gått til, har aldri villet skrive ut resept på noe annet til meg, før de hadde forsikret seg om at fungoral ikke funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå