Gå til innhold

Ang. prøving

Rannva

Anbefalte innlegg

Vi skal bli prøvere!! :hoppe:

Begge har tenkt på det lenge uten å nevne det for den andre. I dag bestemte vi oss for å hoppe i det. Jeg skal ta de pillene jeg har igjen (varer ca ut året) og så er det prøving for fulle seil. Har det ikke travelt, men kommer nok til å være ganske ivrige tenker jeg. En liten del av meg ønsker full klaff med en gang, en annen del håper på noen måneders prøving først... Krysser fingrene for at vi får det til før eller siden.

Lurer på om andre forteller om prøvingen til de rundt seg? Vi har blitt enige om å ikke si noe før vi evt er blitt gravide. Er dere "åpent prøvere"?

Hilsen Tiny i lykkerus :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende da!

Vi er prøvere i første periode. Skal ha mensen (eller helst ikke) i løpet av de nærneste dagene nå. Det er ingen som vet at vi prøver. Kanskje derfor behovet for slike forum som dette er stort (for min del ihvertfall).

På www.snartgravid.com er det mange flere prøver enn her inne. Det er greit å kunne spørre om alt man lurer på, samt lufte tanker ol med andre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi sluttet på p-pillen i mars 2002, og det har fremdeles ikke skjedd noe.

Tror det tok nesten 1 år til syklusen min kom i normalt "gjenge" igjen, så ting kan ta tid.

Håper du er oppmerksom på dette slik at du ikke blir skuffet dersom dere ikke blir gravide med en gang!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan ta lang tid før man får det til, men er det ingen som tenker på at det er kjipt for barnet å være født i feil halvdel av året dvs etter sommeren? De fleste av mine venninner er født mellom januar og mai, og det har vært utrolig kjedelig for de få som ikke fyllte år før etter sommeren. Dette gjelder både når det gjelder mopedlappen, å kunne kjøpe øl, å kunne ta lappen på bil, kjøpe sprit og dra på byen og andre steder med aldersgrenser. De har mange ganger blitt separert fra gjengen pga at de ikke hadde lov til det vi kunne. Det er ikke mange måneder det er snakk om, men de er lange har jeg fått høre. Og i tillegg merkes det stor forskjell første skoleåret. Bare så man har det i tankene.. Det er selvfølgelig ikke noe å bekymre seg noe stort for. Dersom det passer dårlig er det ikke verdt brydderiet, men man kan jo overveie det. Det har hvertfall man samboer og jeg gjort. Vi satser på barn enten neste januar eller juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FLOTT da! :D

Der kan du se, som regel er situasjonen greiere enn man tror. Syns dere gjør klokt i å holde nyheten litt tilbake. Tror kanskje presset blir større på en om alle går og "venter"...

Lykke til med prøvingen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta lang tid før man får det til' date=' men er det ingen som tenker på at det er kjipt for barnet å være født i feil halvdel av året dvs etter sommeren?[/quote']

Jeg tenkte på det i begynnelsen, men når man har prøvd så lenge som meg (over 2 år) spiller det ingen rolle lenger... Poenget er nå å bli gravid - uansett tid på året! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er nå å bli gravid - uansett tid på året! :roll:

Ja jøsses! Men jeg blir litt optimistisk når jeg leser at noen planlegger så til de grader, og faktisk blir gravide med én gang. Vi har ikke begynt å prøve enda, men jeg er sjeleglad om jeg i det hele tatt BLIR gravid. Det er jo ingen selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta lang tid før man får det til, men er det ingen som tenker på at det er kjipt for barnet å være født i feil halvdel av året dvs etter sommeren? De fleste av mine venninner er født mellom januar og mai, og det har vært utrolig kjedelig for de få som ikke fyllte år før etter sommeren.
:sjokk:

Hadde det bare vært å bestille en baby med leveringsdato når man måtte ønske det så hadde det jo vært fint.

Det er selvfølgelig ikke noe å bekymre seg noe stort for. Dersom det passer dårlig er det ikke verdt brydderiet, men man kan jo overveie det. Det har hvertfall man samboer og jeg gjort. Vi satser på barn enten neste januar eller juni.
:klaske:

Hva skal du gjøre hvis det ikke klaffer med det samme når dere begynner å prøve? Slutte å prøve mellom oktober og mars, for da blir barnet født på "feil" side av året?? Jeg tror kanskje du bør planlegge litt mer, for tenk om barnet blir født i feil stjernetegn!!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny

Jeg og min mann er nå i 2 pp og vi har 'nesten' holdt det hemmelig. Det vil si at svært mange av våre nærmeste venner er i samme situasjon så noen venner vet om dette. Men de aller fleste vet ikke om at vi prøver. :wink:

Men nå er vi relativt nygifte ( juni 2003) så det er jo veldig mange som spør om vi ikke skal ha barn snart. Vet at mange bare venter på at det skal skje, og det skaper litt forventningspress :roll: ....Men bryr meg egentlig ikke så mye om det.

Lykke til med prøvingen Tiny :D

Angående å planlegge når barnet skal bli født anser jeg som lite viktig! Som andre nevner her så tror jeg ikke det er så lett å planlegge slike ting og er man så heldige å bli gravid og i tillegg får et velskapt barn, holder det i massevis for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig med Zianta over!

Kunne man bare bestille barna hadde det jo ikke vært noe problem!

Dette er typiske utsagn fra folk som ikke har prøvd å få barn og som ikke vet at det kan ta lang tid/ikke alltid er så lett.

På samme måten som en venninne av meg sa "når jeg blir gravid skal jeg trene hele svangerskapet" - gjett hvem som fikk bekkenløsning i 3. måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ingen som tenker på at det er kjipt for barnet å være født i feil halvdel av året dvs etter sommeren?.

:o :hår: :o

jeg er selv født sent på året (i oktober), var av de minste i klassen da vi begynte på skolen - men ærlig talt, har aldri hatt vansker av den grunn :roll:

Lå aldri etter de andre det første året selv om jeg var kanskje 6mnd yngre enn noen (kunne faktisk være motsatt).

Det var forøvrig stas å være blandt de første som feiret bursdag i nytt skoleår. De som var født på sommeren fikk feks ikke feiret på skolen som oss andre, dessuten vanskeligere med selskap hjemme da mange ofte var bortreist på sommeren (så til dere somplanlegger så grundig: unngå at barna har bursdag i feriene :hoho: )

Aldri merket jeg at jeg alltid var "for liten" i forhold til andre på min alder... men det henger kanskje i at jeg hadde en stor venneflokk der vi var spredt i alder, da aksperterer man jo aldersforskjellene. Det var kunlt når noen fikk lappen feks, så kunne vi sitte på osv.

Andre ganger kan det jo faktisk "lønne seg" å være yngst, feks ved barnebilletter ol :ler:

Etterhvert som man blir eldre, kan det jo også være en fordel å ha bursdag sent på året - senere 50 enn de andre i årskullet :ler:

nei vet du hva, slike ting er unødvendig å planlegge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jeg som planlegger

Ja faktisk så har jeg tenkt til å kutte ut prøvingen i de periodene det ikke passer å bli gravid, men det er det flere grunner til. Jeg har litt å gå på da. Må ikke treffe nøyaktig på riktig måned. Og blir jeg ikke gravid får jeg bare prøve igjen i samme mønster året etter, jeg har ikke hastverk.

Jeg har full forsåelse når dere sier at det egentlig ikke spiller noen rolle. Det gjør ikke det, men det går jo an å prøve! Hvertfall for oss som det passer for.

Jeg forstår iallefall dere som har prøvd lenge. Da må man jo bare å prøve non-stop til det klaffer... :lol:

Jeg har aldri prøvd før, så jeg vet at jeg uttaler meg om ting jeg ikke har god peiling på. Jeg lurte bare på om det var noe som flere tenkte på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar.

Vi skal prøve til det klaffer, helt uten å ta hensyn til at vårt eventuelle barn kanskje ikke blir den første i klassen som kan kjøpe øl!! Så onde vi er. :ler:

Er selvfølgelig fullt klar over at det kan ta lang tid, men det å bestemme seg for å prøve er en stor sak for oss. Vi er helt utfor begge to nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var "hemmelige prøvere" i den tiden vi prøvde (2 måneder). Ville ikke si noe så tidlig, det var liksom litt privat syns vi...

Jeg har forøvrig termin julaften.... Så jeg har planlagt feil jeg da, burde ikke hatt sex samtidig som EL før en måned senere skjønner jeg... Men når man er yr i mars/april, så... :ler::sjarmor:

Nei - ærlig talt - jeg er selv desemberbarn. Og ja - det er et problem to ganger i livet. Når man fyller 18 og når man fyller 20. Og man er den siste som kommer inn på utestedene. Kan love at det oppveies når man fyller 30. Ett år etter de med mest panikk. :ler::ler::ler: Blir sikkert fint når man fyller 40 og 50 også - om man er av typen som ikke liker å bli eldre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ei venninne med bursdag 23 desember og ei som har 25 desember. Det er kjekt for alle som kjenner dem, men de er ikke 100% fornøyde selv. De får nesten alltid kombinerte jul og bursdag gaver. Det positive er jo at de som oftest får få store og dyre gaver istedet for mange kjipe. Selv har jeg bursdag i januar, men som barn kunne jeg godt ha tenkt meg sånn ca mai eller etter sommeren. Da var det alltid så mye jeg ønsket meg. I januar ønsket jeg sjelden meg noe fordi jeg allerede hadde fått mye til jul. Jeg tror ikke det går an å planlegge slikt egentlig. Må være vanskelig å treffe akkurat slik at alle parter blir fornøyde.

Du får jo hvertfall en helt UNIK julegave da!!

Gratulerer med graviditeten og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å planlegge når på året babyen skal bli født er jo bare tull.

Datteren min skulle egentlig bli født i månedskiftet januar/februar. Men det ble prematur fødsel før Jul. Det viktigste er vel at man får et barn, og at alt går bra?

Nå prøver vi igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Det med når barn blir født på året er mindre viktig når man ønsker seg barn mener jeg. For meg spiller det ingen rolle, jeg vil bare gjerne bli gravid..... Og da er det det samme om barnet blir født i januar eller November altså.

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Vi prøver faktisk å planlegge litt når barnet blir født, i og med at vi har bestemt oss for å vente med å begynne å prøve til sånn slutten av mars, sånn at det ikke er så stor sjanse for at barnet blir født rett før jul. Jeg har flere venner som har bursdag i desember, og de er ikke så fornøyd. Dessuten vil jo barnet bare være 5 1/2 år når det begynner på skolen, og DET syns jeg er fryktelig tidlig. Men når vi først begynner å prøve så fortsetter vi til det klaffer. Så hvis det tar 9 mnd eller noe så blir det likevel et høstbarn...

Vi prøver å legge alt til rette før prøvingen da, jeg har sluttet på pillen nå, og håper syklusene mine er fine og regelmessige til vi begynner. Og begge tar tilskudd av vitaminer og mineraler som skal kunne virke positivt. Nesten alle jeg kjenner har blitt gravide innen 4-5 mnd, så det er ingen grunn til å se så mørkt på det. Det er faktisk ikke så mange som sliter veldig med å få barn, selv om gruppen nå er økende pga høy alder på prøverne. Nei, kan ikke folk få tenke positivt da? Og planlegge som de vil? Så kan vi ta sorgene når resultatene uteblir etter mange månder med prøving, noe de fleste sannsynligvis slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...