Gå til innhold

Katten min leker aldri...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt som en 8 mnd gammel. Hun pleide å leke før, men nå så virker hun uinteressert i alle lekene. Jeg kaster ballen og hun springer såvidt bort til den, rører den litt med poten og rusler videre. Har laget mange forskjellige leker, noen av de leker hun med men det varer i kanskje et halvt minutt før hun mister interessen. Enten går hun og legger seg,ellers så mjauer hun om å bli sluppet ut.

Lurer på om jeg har skjemt henne bort for mye,siden jeg koser uendelig med henne og hun er blitt skikkelig lat.

Noen tips til hvordan jeg kan få henne mer 'aktiv' når hun er inne? Prøver å leke med henne når hun har sovet ut,så hun er ikke for trøtt til å leke iallefall...har også prøvd å leke med henne utendørs men hun virker bare uinteressert.

:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke dette er så unormalt, egentlig.. Mine katter sluttet også litt etter litt og leke. Og veslegutten på ett år leker aldri lenger inne. Men tar jeg med noen leker ut er han i hundre :)

Var visst ikke mye til hjelp, dessverre..

Skrevet

Er ikke alle som liker å leke. Ene pusen min lekte til han var over 20 år gammel, mens en annen nekter å leke.

Skrevet

9-åringen min leker sjelden, men han har en humle han kan finne på å leke seg litt med. Den eneste leika han bryr seg om. Han på et år derimot, han leker med det meste, og får av og til fart i gamlefar.

Et lite tips, minsten min elsker såpebobler :jepp: Han ble litt forvirra første gangen, men så fant han ut at boblene kunne sprekkes. Nå elsker han det, og mjauer stort når jeg finner fram såpeboblene fra skapet :rodmer:

Skrevet

Et lite tips, minsten min elsker såpebobler :jepp: Han ble litt forvirra første gangen, men så fant han ut at boblene kunne sprekkes. Nå elsker han det, og mjauer stort når jeg finner fram såpeboblene fra skapet :rodmer:

Så herlig :rodmer:

Det skal jeg prøve med mine to :jepp:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvis hun går ute så tipper jeg hun får trimmet jaktinstinktene sine i tilstrekkelig grad der :)

Og, som alt nevnt av flere andre, det er egentlig ganske stor individuel variasjon på hvor lekne katter er :)

Et "triks" som stort sett alltid virker er å ta tykt gavebånd, dra det over en saks slik at det blir krøllete, og så trekke det sakte under en rye :)

Min eldste, min funksjonshemmede smukkas, kommer ruslende med en myk dusk i munnen mens han roper "maao'!" til meg (og prøver å fange blikket mitt, noe som ikke er så lett siden han ikke har allverdens syn tilbake). :rodmer: Beskjeden hans er krysallklar; "Jeg vil jage denne dusken. Vær så snill og lek med meg" :rodmer:

Skrevet

Katten min på 2 år blir aldri så leken som når jeg tar fram laserpenna! Da spøler han rundt i hundre, og storkoser seg. :rodmer::-)

Ellers er han ganske uinteressert i å leke, bortsett fra med tråder som man trekker bortover gulvet. Morsomst er det når jeg trekker tråden en plass han ikke lengre ser den, da spurter han etter for å se hvor det ble av den!

Skrevet

Så herlig :rodmer:

Det skal jeg prøve med mine to :jepp:

Fortell hvordan de likte såpeboblene når du har prøvd :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg kikket ut fra verandaen og der satt katten utenfor på plenen og kikket på meg og mjauet. De andre 'kattevenninnene' hennes var tydeligvis borte så hun ville vel ha meg med ut for å leke. :fnise: Gikk ut og tok med meg et lite snøre, endte opp at vi lekte en del og hun sprang og rullet seg i gresset og koste seg.

Er vel at hun er vant med å være ute nå at hun tydeligvis foretrekker å leke ute enn inne.

Søte katten :rodmer:

Skrevet

Prøv Catnip:) Du kan kjøpe det på flaske og dryppe det på lekene.

AnonymBruker
Skrevet

Kattefrøkna vår er 2 1/2 år og leker fremdeles, det var faktisk en lettelse nå når våren kom og været ble finere slik at hun kan springe det meste av seg utendørs. Om vinteren er hun også ute, men i kortere perioder, og kan da bli helt propell her inne.

Vår katt liker det meste av leker som kan fanges ihvertfall, både levende og ikke-levende :) Du kan jo prøve cat-nip som noen foreslo over her et sted :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror alle katter er forskjellige. De to jeg har nå er ikke så veldig lekne av seg, men det spørs litt på hvilken tid av døgnet. De er utekatter og er stort sett ute hver natt og sover inne på dagen, derfor er de mest lekne på kvelden før de skal ut eller på morgenen etter at de kommer inn, prøv å lek med katten din på disse tidspunktene?

Jeg mener å tro det er nokså naturlig at voksne katter ikke virker så aktive på oss mennesker. I tillegg til at de sover mer enn oss fra før av, så har de også klin motsatt døgnrytme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...