Gå til innhold

Boliglån uten fast jobb

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden i et vikariat med "gode muligheter for forlengelse", men arbeidsgiver kan per i dag ikke love noe når kontrakten min går ut. Har gått slik ganske lenge nå og har lyst å kjøpe meg leilighet.

Tjener 375.000 i året, har ingen annen gjeld og drøyt 100.000 i egenkapital (BSU). Det bør da være mulig for meg å betjene et lån på rundt 800.000 på egenhånd? Er egentlig ganske vettskremt ved tanken på å sette meg i gjeld til oppover ørene, men det er jo enda mer håpløst å stå utenfor boligmarkedet.

Spørsmålene mine er: Hvor rigide er bankene på at en må ha fast jobb? Er det noen som har erfaring med førstehjemslån? Og sist, men ikke minst - tar jeg meg vann til langt over huet om jeg gjør dette? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bankene er ikke så rigide på fast jobb!

Hadde ikke problemer med å få huslån da jeg jobbet via Manpower som vikar! Ta med deg de papirer som trengs, lingningsutskrift samt lønnsslipper for 2mnd tilbake og undersøk lånemulighetene i flere banker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke problemer med å få boliglån med studielån og frilansjournalist-inntekt som grunnlag, vi. Søk du, du har mye bedre utgangspunkt enn vi hadde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

For 1 år siden var jeg vikar (er det fortsatt) og sambo var lærling (har nå fast jobb) Vi fikk lån på 1,7 mill uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dra til banken og spør om hvordan mulighetene er. Ta med lønsslipper, selvangivelse etc. Det er den beste måten å finne ut av dette på.

Både jeg og samboeren min hadde usikre jobber da vi søkte om lån og fikk. Men vi hadde nesten halve kjøpesummen i egenkapital.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...