Gjest frk NN Skrevet 5. november 2003 #1 Skrevet 5. november 2003 Jeg er for tiden i et vikariat med "gode muligheter for forlengelse", men arbeidsgiver kan per i dag ikke love noe når kontrakten min går ut. Har gått slik ganske lenge nå og har lyst å kjøpe meg leilighet. Tjener 375.000 i året, har ingen annen gjeld og drøyt 100.000 i egenkapital (BSU). Det bør da være mulig for meg å betjene et lån på rundt 800.000 på egenhånd? Er egentlig ganske vettskremt ved tanken på å sette meg i gjeld til oppover ørene, men det er jo enda mer håpløst å stå utenfor boligmarkedet. Spørsmålene mine er: Hvor rigide er bankene på at en må ha fast jobb? Er det noen som har erfaring med førstehjemslån? Og sist, men ikke minst - tar jeg meg vann til langt over huet om jeg gjør dette? :-?
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #2 Skrevet 6. november 2003 Hvor rigide er bankene på at en må ha fast jobb? 100%
bizzy Skrevet 6. november 2003 #3 Skrevet 6. november 2003 Bankene er ikke så rigide på fast jobb! Hadde ikke problemer med å få huslån da jeg jobbet via Manpower som vikar! Ta med deg de papirer som trengs, lingningsutskrift samt lønnsslipper for 2mnd tilbake og undersøk lånemulighetene i flere banker. Lykke til!
Ingeborg Skrevet 6. november 2003 #4 Skrevet 6. november 2003 Hadde ikke problemer med å få boliglån med studielån og frilansjournalist-inntekt som grunnlag, vi. Søk du, du har mye bedre utgangspunkt enn vi hadde!
Gjest Mrs. Potter Skrevet 7. november 2003 #5 Skrevet 7. november 2003 For 1 år siden var jeg vikar (er det fortsatt) og sambo var lærling (har nå fast jobb) Vi fikk lån på 1,7 mill uten problemer.
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2003 #6 Skrevet 8. november 2003 Dra til banken og spør om hvordan mulighetene er. Ta med lønsslipper, selvangivelse etc. Det er den beste måten å finne ut av dette på. Både jeg og samboeren min hadde usikre jobber da vi søkte om lån og fikk. Men vi hadde nesten halve kjøpesummen i egenkapital. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå