Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer langt hjemmefra men skal være hjemme i sommer. Søkte på alle mulige utlyste stillinger i tillegg til div. som ikke var utlyste, blant annet på stedet jeg har jobbet på før. Men jeg fikk meg altså ikke sommerjobb! (og dette er i en kommune som klager over at ungdommen er så lat og ikke gidder å få seg sommerjobb... :sjenert: )

Jaja, det er vel ikke så mye dere kan hjelpe meg med i grunn, skriver mest for å få klaget litt :P Men kanskje dere har noen tips til hvordan jeg kan få tjent meg noen småslanter? Har jo husleie å betale og stipend + lån får vi ikke i juni og juli. Har sparepenger men hadde jo lyst til å skaffe meg litt mer og slippe å bruke av dem mtp. husleia.

Men det er så vanskelig, iom. at jeg kommer fra et lite sted og ting er så begrenset. Det eneste jeg umiddelbart tenker at jeg kan lage og selge er nettsider, da jeg er meget kompetent innen webutvikling. Samtidig er det litt dårlig marked for det vil jeg tro, og litt vanskelig å skaffe seg et rykte innen bransjen på så kort tid. Også faller jeg nok litt imellom - de store, godt betalende firmaene vil velge webutviklere som er profesjonelle og med mer erfaring og kunnskap, og enkeltpersoner som ønsker mindre produkter vil velge de som kan gjøre det gratis/kjempebillig.

Finnes det noen andre måter, egentlig? Føler nesten for å gå fra dør til dør i nabolaget og høre om de trenger hjelp til noe, men vet ikke om det er passende for en person i 20-åra (er liksom mer sjarmerende når det er barn) :P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å finne deg en jobb der du studerer?

Skrevet

Har du søkt på face2face? De utlyser masse sommerjobber for ungdom. Det er promotørfirma, så du skal selge. Reiser rundt i Norge eller er stasjonert ett sted. Man kan tjene godt hvis man er flink, de har fast lønn + provisjon.

Ellers er det jo telefonsalg osv. Dette er jobber som jeg tror er ganske enkle å få.

Jeg anbefaler deg å møte opp personlig, evt ringe. Det er noen ganger mer effektivt.

Ta en runde!

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel beholde bolig på studiested. Sier som AB her at da kan du prøve å skaffe jobb på studiestedet. Blir selvfølgelig ikke det samme som å være på hjemstedet, men her må du velge.

Skrevet

Kunne du forsøkt deg på sykehjem eller lignende? Du sier du har søkt på "alt", men jeg vet ikke hva det innebærer for deg. Etter det jeg har erfart trenger de nesten alltid ringevikarer, i det minste:)

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd vikarbyråer?

Skrevet

Om du ikke allerede har prøvd det, så kontakt et sykehjem. De har nesten alltid behov for vikarer.

Jeg kontaktet mitt lokale sykehjem da jeg var desperat og arbeidsløs, og fikk jobb på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...