Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå håper jeg snart det er min tur:-)

Har vært prøver siden mai 07, men ingen klaff. Valgte å oppsøke legen Jan. i år for å få utredning.

Sluttet på p-pillen i mai 07, og siden har mensen vært ganske uregelmessig. Den har kommet og gått, for å så være borte i 6 mnd.

Ble så henvist til gynekolog i Mars, alt så bra ut, men fikk resept for å starte på pergotime for stimulere eggløsning. Hadde så mensen denne mnd, og startet kuren.

Fikk så brev i posten om positiv klamydia test, noe som betyr at dette er noe jeg har hatt i hvertfall 5 år, vil bare understreke at ingen av oss har hatt andre partnere under det 5 år lange forholdet vårt, 100 % sikkert.

Fikk også svar på blodprøvene etter kur og prøveperiode som viste lav verdi for gjennomgått eggløsning, dermed skal jeg doble kuren i Mai mnd.

Skal på kontroll i Mai hos gynekologen igjen. Ved å ha gått med klamydia så lenge er det stor mulighet for at jeg har tette eggledere, vil jeg da spørre om å få sjekket dette ved neste kontroll?Må vel henvises videre for å få undersøkt dette? Noen som har opplevd å gått med dette over mange år?

Håper virkelig at det er min tur en vakker dag! :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar fikk beskjed om at de ikke kunne bli gravide fordi hans svømmere var "døde". Han tok akpunktur, nå er de gravide! Kanskje du vil prøve noe sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar fikk beskjed om at de ikke kunne bli gravide fordi hans svømmere var "døde". Han tok akpunktur, nå er de gravide! Kanskje du vil prøve noe sånt?

Har hørt om flere som har opplevd det samme,det kunne jo vært verdt ett forsøk:-)

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om flere som har opplevd det samme,det kunne jo vært verdt ett forsøk:-)

Anbefaler akpunktur, og også noe som heter bioresonans :)

Skrevet

Nå håper jeg snart det er min tur:-)

Har vært prøver siden mai 07, men ingen klaff. Valgte å oppsøke legen Jan. i år for å få utredning.

Sluttet på p-pillen i mai 07, og siden har mensen vært ganske uregelmessig. Den har kommet og gått, for å så være borte i 6 mnd.

Ble så henvist til gynekolog i Mars, alt så bra ut, men fikk resept for å starte på pergotime for stimulere eggløsning. Hadde så mensen denne mnd, og startet kuren.

Fikk så brev i posten om positiv klamydia test, noe som betyr at dette er noe jeg har hatt i hvertfall 5 år, vil bare understreke at ingen av oss har hatt andre partnere under det 5 år lange forholdet vårt, 100 % sikkert.

Fikk også svar på blodprøvene etter kur og prøveperiode som viste lav verdi for gjennomgått eggløsning, dermed skal jeg doble kuren i Mai mnd.

Skal på kontroll i Mai hos gynekologen igjen. Ved å ha gått med klamydia så lenge er det stor mulighet for at jeg har tette eggledere, vil jeg da spørre om å få sjekket dette ved neste kontroll?Må vel henvises videre for å få undersøkt dette? Noen som har opplevd å gått med dette over mange år?

Håper virkelig at det er min tur en vakker dag! :-)

Hei! Jeg fikk påvist klamydia ved partnerbytte for noen år siden. Hadde da gått med det i ca 1,5 år uten å vite om det. Jeg sliter også med å bli gravid, og fikk derfor utført en såkalt HysteroSalpinografi (HSG) hos gynekolog. Undersøkelsen gjennomføres ved at det sprøytes kontrastvæske inn i egglederne, for så å sjekke med ultralyd om væsken beveger seg gjennom egglederne. Dette er en undersøkelse som er mye mindre omfattende enn lapraskopi. Jeg syntes ikke det var vondt, men litt ubehagelig. Fikk smertestillende stikkpille først. Kjentes som ett litt hardt trykk mot magen mens det sto på, og resten av dagen rant det væske ut av meg som rene fossen :fnise:

Jeg hadde ikke tette eggledere (og er selvfølgelig veldig glad for det :o) Fikk derfor stillet min verste frykt om at jeg selv hadde ødelagt mine evner til å bli gravid.

Be om henvisning til en slik undersøkelse av fastlegen din, evnt. snakk med gynekologen om det hvis du allerede har fått henvisning.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...