muffin26 Skrevet 2. mai 2011 #1 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg farget håret mørkt for litt siden. Brukte en sjokolade ask brun farge. Det ble mørkt med rødt skjær i sola:( Dette fryktet jeg og derfor valgte jeg ask siden den ask er kald,men den ble alt annet enn forventet. Har noen tips til hvordan jeg får bort rød skjæret i håret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totes_mc Skrevet 2. mai 2011 #2 Del Skrevet 2. mai 2011 Gå til frisøren og farg med mer kald farge Har naturlig varmskjær og jeg ber om 'ekstra kald' farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspertheGh0st Skrevet 2. mai 2011 #3 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) slettet Endret 9. oktober 2016 av soffapute 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 2. mai 2011 Bare fordi det står aske på, så betyr det ikke at det ikke er rødt i det. Alle sjokoladefarger har rødt i seg, askefargen får bare rødfargen til å bli mer 'kald' enn 'varm',men det er fortsatt rødt i det. Neste gang du skal kjøpe hårfarge som har kun aske i seg, se etter farger som har komma 1 etter første tallet, som f.eks 5.1, 6.1, 7.1 etc. Det er farger med kun aske i. Hvis du kjøper farger med flere tall etter 1 som 4.15 så betyr det siste tallet at det er enda en farge tilsatt i tillegg til aske, og i dette tilfellet er det rødt. Farger som er 4.3, 4.5 osv er farger som også er tilsatt rødt i. Farger uten noen tall bak som 4, 5 , 6 ,7 osv er helt rene farger, dvs de skal ikke være tilsatt hverken aske eller rødt eller noe som helst annet. Kopierer et svar fra en annen tråd som omhandler det samme; Link Når det gjelder farger med desimaltall (f.eks. 5,3 eller 530) så betyr det følgende: 1 = blå pigmenter (8,1 er altså kjølig) 2 = lilla pigmenter (8,2 er derfor også en kjølig farge, men er mindre vanlig) 3 & 4 = Gylne, varme pigmenter (5,3 og og 7,4 er derfor varme farger) 5 = Kobber (5.5 er derfor en veldig varm farge!) For å fjerne enten kald eller varm tone må man tenke komplimentert (motstående på en fargesirkel så godt det lar seg gjøre) - Gult hår fjernes med lilla pigmenter (farge som f.eks. 9,12 eller med shampoo og balsam med lilla pigmenter) - For varm tone korregeres med kald farge (askefarger som 8,1 og 5,1 etc) - Rødt hår er veldig vanskelig å fjerne fordi røde pigmenter sitter så godt, men en askefarge med blå pigmenter vil hjelper her også! - Grønnskjær korrigeres med en varm farge med rødt i (5,4 etc) Jeg hadde heller prøvd å korrigere dette med en farge man får kjøpt selv, enn å betale flere hundre hos frisør. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg, men problemet er nå at jeg valgte jo 4.1 som er mørke brun ask. Eller tar jeg helt feil nå? Jeg brukte denne herMin lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspertheGh0st Skrevet 3. mai 2011 #5 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) På 3.5.2011 den 0.42, muffin26 skrev: slettet Endret 9. oktober 2016 av soffapute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smiiiley Skrevet 3. mai 2011 #6 Del Skrevet 3. mai 2011 Ser du allerede har fått svar. Syns også det var rart at du fikk rødskjær av 4,1. Uderlag har mye å si. Er det veldig rødt så skal det litt til å klare å dekke alt av rødskjær. Noen hår har også naturlig mye røde pigmenter i seg, som kan gjøre at det ikke dekker så bra. Er det minicolor du har brukt? Noen av de kan være litt transparange og derfor ikke dekker 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #7 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg fikk også rødskjær av denne fargen, bare så du vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 3. mai 2011 Åja, det var rart. Hva er din naturlige farge? Hvor lenge siden er det du farget håret før du farget med den der? Kan være slike faktorer som spiller inn på hvordan resultatet blir. Men det var uansett veldig rart. Du kan prøve Pure Pearl fra Redken, den skal visstnok være bra til å dempe rødskjær i håret. Jeg hadde karamell striper i håret det var akkuratt slik farge Min lenke Vurderer å prøve en annen ask farge etter at denne har vasket seg litt ut. Disse hårfargene er nye og jeg annbefaler ikke denne ble sikkelig missfornøyd med det dumme rødskjæret. Valgte jo nettopp 1 fordi jeg ville unngå rødskjær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 3. mai 2011 Ser du allerede har fått svar. Syns også det var rart at du fikk rødskjær av 4,1. Uderlag har mye å si. Er det veldig rødt så skal det litt til å klare å dekke alt av rødskjær. Noen hår har også naturlig mye røde pigmenter i seg, som kan gjøre at det ikke dekker så bra. Er det minicolor du har brukt? Noen av de kan være litt transparange og derfor ikke dekker 100%. Nei det er parmanentfarge, ny hårfarge i mousseform. Jeg synes den vaskes mye ut hver gang jeg vasker håret og da blir det enda rødere:( Jeg hadde ikke rødlig hår på bildet jeg linket til er min gamle hårfarge. Tror du jeg kan ta en ask farge over denne igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg fikk også rødskjær av denne fargen, bare så du vet. Vasket den seg ut etthvert? Hva gjorde du for å fjerne rødskjæret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #11 Del Skrevet 3. mai 2011 Vasket den seg ut etthvert? Hva gjorde du for å fjerne rødskjæret? Det er vel ca en mnd siden, og det har ikke blitt mindre rødt, men blitt endel lysere. Var mellomblondt (virgin). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smiiiley Skrevet 4. mai 2011 #12 Del Skrevet 4. mai 2011 Nei det er parmanentfarge, ny hårfarge i mousseform. Jeg synes den vaskes mye ut hver gang jeg vasker håret og da blir det enda rødere:( Jeg hadde ikke rødlig hår på bildet jeg linket til er min gamle hårfarge. Tror du jeg kan ta en ask farge over denne igjen? Hmmm...syns forsatt det høres litt rart ut, i og med at du ikke var noe særlig rød i utgangspunket og du valge en ask farge. Nå har det seg sånn at de fargene du kjøper i butikkene ofte har mye mer røde pigmenter i seg enn frisørfarge, så fargene blir ofte mye rødere når de slipper. Spesielt om du oppholder deg i solen. Hvis du har mulighet så ville jeg gått til frisøren å høre om de kan fikse det. Kanskje det holder å ta en kald minicolor over (richesse dekker godt). Grunnen til at jeg mest sannsynlig ville brukt minicolor er for at når du farger oppå og oppå med vanlig kan fargen bli litt hard. Men nå ser jeg ikke fargen din som den er nå, så vanskelig å anbefale noe. Du kan iallefall gå innom en frisør og høre hva de ville gjort. Å et tips til: hold deg unna den mousse fargen. Syns den høres litt rar ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smiiiley Skrevet 4. mai 2011 #13 Del Skrevet 4. mai 2011 Det jeg ikke skjønner helt, er hvodan en mousse klarer å tilføre håret nok pigmenter til at fargen blir jevn og fin og ikke minst godt nok pigmentert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 4. mai 2011 #14 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg ville nok dratt til frisøren. Men du kan også bruke en sølvshampo. Det nøytraliserer røde fargepigmenter veldig bra. Bruker det selv. Denne er veldig god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 4. mai 2011 Ja jeg var så nysgerrig på den dumme moussen at jeg måtte prøve den og den var alt annet enn forventet. Fargen vasker seg sååå mye ut hver gang jeg vasker ut håret. Jeg tenker å vente litt og ta ett annet merke over. Håret er veldig mørkt nå ganske mørkebrun med mye rødskjær i solen og lys. Vet du om noen butikk farger som er bra synes mini color vasker seg så fort ut. Tror noen hårfarger har masse rødpigmenter i seg uansett og denne er en av dem jeg vil ikke annbefale de til noen som vil unngå rødskjær. Søsteren min som er frisør påførte denne fargen på meg alt ble riktig gjort og hun skjønte heller ingenting. Men sa at noen hårfarger har masse røde pigmeneter i seg uansett om de er ask eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg ville nok dratt til frisøren. Men du kan også bruke en sølvshampo. Det nøytraliserer røde fargepigmenter veldig bra. Bruker det selv. Denne er veldig god. Fungerer den på mørkt hår da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 4. mai 2011 #17 Del Skrevet 4. mai 2011 Fungerer den på mørkt hår da? Ja det gjør den. Den nøytraliserer røde fargepigmenter uansett hvilken farge man har i utgangspunktet. Men du må vite at røde fargepigmenter gjør håret mørkere så når du fjerne disse vil håret bli litt lysere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffin26 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #18 Del Skrevet 4. mai 2011 Ja det gjør den. Den nøytraliserer røde fargepigmenter uansett hvilken farge man har i utgangspunktet. Men du må vite at røde fargepigmenter gjør håret mørkere så når du fjerne disse vil håret bli litt lysere også. Ok, men skal man bruke den hver gang man vasker håret? Tenkte å kjøpe den idag. Er den dyr på frisørsalong? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 4. mai 2011 #19 Del Skrevet 4. mai 2011 Ok, men skal man bruke den hver gang man vasker håret? Tenkte å kjøpe den idag. Er den dyr på frisørsalong? Ja, men du må sitte med den litt i håret, ikke bare vaske som med vanlig shampo. Jeg ville brukt den hver gang den første perioden, men når det er lite røde fargepigmenter igjen så kan håret begynne å få litt lilla skjær om den brukes for ofte. Det er ikke noe å være redd for og håret blir ikke lilla men vær litt obs når det røde begynner å forsvinne. Kjøp på den siden jeg linket til. Prisen som står er inkludert frakt. Det tar ca 1-2 uker til du får produktet men det er verdt det, for å kjøpe i salong er veldig dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smiiiley Skrevet 4. mai 2011 #20 Del Skrevet 4. mai 2011 Silvershampo kan du bruke ja selv om du har mørkt hår. Kan jo prøve den. Men mange av de har lite lilla pigmenter i seg, så jeg ville anbefalt frisørshampo der. Loreal sin silvershampo er den beste jeg har prøvd. GODT med pigmenter. Å når du er så mørk som en 4èr, så trenger du IKKE å være redd for lillaskjær i håret. Det er alt for mye røde pigmenter i en 4èr til at en shampo klarer å ta alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå