Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har reist med bobil ut i Europa, sommerstid?

Vi vil ha sommer og varme og lurer på å reise nedover.. Drømmer litt om Italia, Frankrike.. kanskje Tyskland og Østerrike.

Vi har små barn så vi tenker å ikke kjøre FOR mye... vil gjerne nyte ferie litt også..

Forslag fra noen bobilglade turister?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjørt gjennom Sverige og tatt båten videre til Tyskland! Deretter kjørt som det passer dere videre til Østerrike/Italia! (Evt kiel fergen over til Tyskland for å spare tid).

Det finnes kjempe mange campinger overalt, så det burde ikke være noe problem å ta slikt på sparket!

Det lureste er vel uansett å sette opp en plan over reiserute (land til land) og deretter ta antall dager og slik litt som det kommer! Det er masse å se og oppleve, min erfaring er at det er veldig deilig å ikke ha alt planlagt, for det kan fort bli stressende hvis man skal være et sted onsdag, og rekke et annet sted fredag og deretter videre på søndag, osv. :-)

Skrevet

Har kjørt Europaferie mange ganger, deilig måte å tilbringe 2-4 sommeruker på. Vår ferie er ikke bobil, men med bil og (hus-)telt. Er veldig glad i Italia, masse fine campingplasser 4* og 5* med gode sandstrender og stort sett basseng, gjerne med div vannsklier og annet moro. Bilferie er å ta det med ro. Eller kjøre fort over strekningene du velger bort. Tar du f.eks kveldsseilinga til Colorspeed er du fremme i Hirtshals ved 21-tida. Bytter dere på å kjøre/sove, rekker dere fint alpene neste formiddag og ungene slipper så maange våkentimer i bilsetet. Husk å ta med masse leker!

God tur :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar..:) - og "dytter" litt.. :)

Å kjøre på natten blir ikke like greit, siden vi kjører bobil.. Det er vel ikke lov (?) og iallefall ikke særlig greit å sove mens vi kjører.. (ruller it:))

Ferger og slikt er greit, men jeg (jeg tror) dyrt..?

Ser for meg at vi kjører til Sverige og tar båt over til Tyskland.

Derifra bærer det til Italia.. noen som har reiseforslag, navn på campingplasser etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...