AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Hei! Jeg starter på et bachelorstudiet i august. I oktober/november har jeg tenkt til å ta en ferie på 3-4 uker. Altså at jeg kommer hjem i begynnelsen av november. Har tenkt at siden dette er midt i første semester, må jeg lese mens jeg er på ferie -noe som kommer til å gå fint. Hvordan går det å kombinere disse to? Er det mulig? mtp. forelesninger og gruppearbeid..
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Det kommer an på studiet. Gruppearbeid kan bety så mangt. Består gruppearbeidet av for det meste skriftlig arbeid kan det gå greit, hvis du belager deg på å jobbe med det på ferie. Sørg for å finne ut når du har eksamener før du bestiller billetter, i hvert fall. Det er mange som har eksamener allerede i november. Det er nok teoretisk mulig å reise på en såpass lang ferie, men jeg hadde aldri gjort det, særlig ikke i det første semesteret og så tett opp mot eksamener. Da ville jeg heller reist på ferie i juleferien. Men som sagt - det er mulig - det kommer bare an på studiet og hvilke gruppeoppgaver dere får.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Det kommer an på studiet. Gruppearbeid kan bety så mangt. Består gruppearbeidet av for det meste skriftlig arbeid kan det gå greit, hvis du belager deg på å jobbe med det på ferie. Sørg for å finne ut når du har eksamener før du bestiller billetter, i hvert fall. Det er mange som har eksamener allerede i november. Det er nok teoretisk mulig å reise på en såpass lang ferie, men jeg hadde aldri gjort det, særlig ikke i det første semesteret og så tett opp mot eksamener. Da ville jeg heller reist på ferie i juleferien. Men som sagt - det er mulig - det kommer bare an på studiet og hvilke gruppeoppgaver dere får. Det er snakk om pedagogikkstudiet. Ja, jeg er klar på at jeg er nødt til å jobbe på ferien også. Det er en utdanning jeg vil ha, og da må jeg belage meg på å jobbe på ferien også Ja, eksamensdato må jeg finne ut av. I fjor var denne eksakte eksamen i begynnelsen av desember, men den kan ha blitt forandret til høsten. Takk for tips og råd
Gjesten Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 På pedagogikkstudiet i Oslo har du tre obligatoriske oppgaver første semester. Du har også obligatoriske seminarer som du må gå på 2 ganger i uken. Hvis du ikke vil ha seminarene kan du velge å ha selvstudium, men du vil da fremdeles måtte levere tre obligatoriske oppgaver, og det er sterkt anbefalt at du går på seminarene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå