Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Har vært endel ute i sola siste dagene, og har nå begynt å få soleksem.. :sukk:

Noen som har noen gode råd mot det?

Noe som hjelper? Og skal jeg fortsette å sole meg eller unngå sola en stund? Har nemlig lest begge deler.. :sjenert:

Endret av tessa3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, vil bare si at jeg føler med deg. Får som regel soleksem den første delen av sommeren, men hos meg går det over etterhvert av seg selv. Prøver så godt jeg kan å la være og klø og dekker til område som er utsatt til det blir borte.

Skrevet

Unngå solen, det blir bare verre etter min erfaring. Aloe Vera hjelper for meg, har en avkjølende sak liggende. Ellers, smør deg med høyere faktor om du vil være ute, og ikke klø!

Skrevet

Hei. Har sjøl soleksem og har hatt det i mange år. Ikke gå i solen når det har brutt ut, det blir bare verre. På apoteket kan du kjøpe kortison salve som du kan smøre på et tynt lag. Du må ikke være i solen da, for kan bli veldig brent. Ikke smør tykt lag. Forhør deg på apotektet. Anbefaler du bruker en mild bodylotion uten parfyme eller kan de svi godt der du har eksemen. Få tak i en god solkrem og smør deg godt i solen. Eneste solkremen fom fungerer for meg er Piz Buin sine solkremer. Ikke bruk sol olje.

Skrevet

jeg får veldig ofte soleksem av solkrem! Kun pizbuin eller hva den nå heter som jeg ikke får soleksem av. Ellers har jeg hatt god virkning av å ta betakaroten fra vår til høst! :) fåes på helsekost! På apoteket kan du kjøpe eurax for å dempe kløen da utslettet først er kommet. Prøv å unngå å sole partiene der du har utslett og unngå å bli for varm.. Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har hydrokotison liggende, så jeg skal prøve å smøre det på.. Men tar det lang tid før det går bort igjen? Eksemen? Så får jeg prøve å holde meg unna sola litt de neste dagene, evt ha på meg en langermet topp, og heller sole bena mine :)

Skrevet

...og hvor høy faktor brukte du Tessa? Du brukte vel solkrem?

Skrevet

Bruker solfaktor 10. Blir aldri solbrent..

Men det klør ikke da, ser bare ut som små nupper? Nesten som gåsehud, bare litt større?

Gjest Gjest
Skrevet

Jenta mi får soleksem i ansiktet hver vår. Smører ofte med Aderma krem. Eneste solkrem som hun tåler er La roche-posay. Blir det veldig ille blir hun smurt inn med naturell youghurt om kvelden. Da ligger hun med dette hele natten. Veldig effektivt, blir litt grisete, men er vanskelig å dekke til ansiktet.

Skrevet

Bruker solfaktor 10. Blir aldri solbrent..

Men det klør ikke da, ser bare ut som små nupper? Nesten som gåsehud, bare litt større?

Jeg brukte også 10 før og har aldri blitt solbrent, men du ser jo at huden syns det er for lite når du får soleksem. Du burde uansett bruke høyere faktor.

Mitt soleksem klør ekstremt om jeg bare er borti, men det ser ut som du beskriver det ja, i tillegg til at det er rødt hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...