Gå til innhold

Kjenner et hat mot mennesker som avliver kattungene sine!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe av det verste jeg vet. Altså folk som ikke passer på katten sin (gjelder både hann- og hunnkatter), sånn at den får unger i hytt og pine. Også går de bare og avliver dem fordi markedet er stappfullt og de får ikke gitt dem bort.

Det provoserer meg noe ekstremt, kjenner faktisk et hat mot slike mennesker! :kjefte: Blir så trist inni meg!

Så nettopp en bekjent på Facebook som annonserte om noen ville ha en kattunge, hvis ikke blir de avlivt. Hun har bare latt katten sin gå rundt og bli drektig. Noe så uansvarlig. At folk ikke kan kastrere og sterelisere kattene sine :tristbla:

Forstå meg rett, avliving er et bedre alternativ enn å bare la de gå hjemløse og lide, eller avlive de selv på verre vis. Men likevel er tanken "jaja, drit i om katten får unger, vi avliver de bare" grotesk. Jeg elsker katter (og andre dyr), så sånn gjør vondt langt inni sjelen.

Egoistiske mennesker! Syns det å få uplanlagte kattunger i seg selv er feil når det flyter av hjemløse katter, men hvis det skjer bør man hvertfall gjøre det ytterste for å skaffe hjem til disse.

Vet ikke hva jeg vil med innlegget, syns bare det er så uendelig trist og feil :tristbla: Glad jeg ikke er veterinær, hadde aldri klart å ta livet av friske, små og uskyldige kattunger, fordi eieren er uansvarlig.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på sånne mennesker som litt dummme desverre.......

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på sånne mennesker som litt dummme desverre.......

Ja, og det er dessverre mange av dem :tristbla:

Folk jeg har ansett som snille og oppegående gjør til og med sånn, føler avsky for dem etterpå. Klarer liksom ikke respektere fullt et menneske som lar katten sin bli drektig og stikker til dyrlegen for avliving uten å ofre det en tanke. Akkurat som om det er en ting man kvitter seg med, ikke et liv.

Er en veldig utbredt tankegang at det er bare til å avlive kattungene man ikke får gitt bort :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Jeg haaater folk som truer med avliving om de ikke får gitt bort kattungene sine... Det er IKKE vanskelig å finne god hjem til dem, og det er IKKE dyrt å sterilisere pusemor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg haaater folk som truer med avliving om de ikke får gitt bort kattungene sine... Det er IKKE vanskelig å finne god hjem til dem, og det er IKKE dyrt å sterilisere pusemor.

Vet. Også spør de alltid meg, fordi de vet jeg e glad i dyr. Men jeg har to allerede som jeg har reddet, og en haug med andre dyr. Kan ikke ta imot alle selv om hjertet mitt sier ja :(

Hun som jeg nevnte har ikke lagt ut annonnse engang, bare skrevet det i statusen på face 1 dag før dyrlegetimen. Virker ikke som hun bryr seg overhode :tristbla:

Skrevet

Jeg hadde skrevet akkurat det jeg mente på wall'en hennes. F.eks: kanskje på tide å kastrere kattemor så du slipper å avlive flere uskyldige små? ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tragisk!

Jeg ville også skrevet på wallen hennes, og sagt noe sånt som, beklager, men her må noen si fra, det du gjør er ufyselig.

Vet om bondetamper som kaster de i veggen, ser på de, som noen andre sier, som litt "dumme" halvveis tilbakestående oppførsel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

synes egentlig det er ganske dyrt jeg. og med tanke på at veldig mange tenker på katter som "bare katter" er det mange som ikke er villig til å betale noen tusenlapper for dette.

AnonymBruker
Skrevet

synes egentlig det er ganske dyrt jeg. og med tanke på at veldig mange tenker på katter som "bare katter" er det mange som ikke er villig til å betale noen tusenlapper for dette.

Jeg tror de fleste vil synes at det er verdt det, selv ikke barske menn synes det er kos å kverke kattunger.

AnonymBruker
Skrevet

sånne folk skulle ikke ha hatt dyr, rett og slett. klarer man ikke å ta vare på dem, så er man ikke egnet til å ha dem. det er fullstendig ansvarsløst å la katter gå usterilisert hvis man ikke har en klar plan for hvordan man skal gjøre det hvis det kommer kattunger. har hun ikke mer følelse for disse dyra enn at hun halvhjerta annonserer de på Facebook med en avlivningstrussel, så er hun både dum og slem og jeg håper hun får et hardt slag i hodet (hadde gjerne gjort det selv) som gjør henne snillere og klokere, selv om det neppe er mye håp.

en annen ting er at jeg er overbevist om at det finnes folk som parrer kattunger på kattene sine fordi de synes kattunger er søte, og vil bare ha kattunger en stund - for så å sende kattungene etter hvert som de vokser opp til den visse død.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fleste vil synes at det er verdt det, selv ikke barske menn synes det er kos å kverke kattunger.

selvsagt er det verdt det:) men synes det er litt drøyt å si at det IKKE er dyrt

AnonymBruker
Skrevet

HATER mennesker som alviver dyra sine for de har ikke tid jeg. Kastrer dyra hvis dere ikke vil ha katt/hunde/andre dyr. Er det virkelig så vannskelig? Strengt talt burde man kastrert slike mennesker som er slemme mot dyr. Slike mennesker trenger man ikke flere av.

• Liker 1
Skrevet

Gi henne klar beskjed på wall'en hennes, og hvis du ikke tør, gi meg navnet så gjør jeg det. Du kan sende meg en PM.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Det må da koste litt å avlive kattunger også? Satt opp mot det å sterilisere pus.

Personlig så mener jeg at de som ikke skal avle på kattene sine må sterilisere de. Uavhengig av kjønn og om det er inne- eller utekatt.

AnonymBruker
Skrevet

Det må da koste litt å avlive kattunger også? Satt opp mot det å sterilisere pus.

Det er nok en del som gjør det selv.

Gjest enois
Skrevet

Tråden er ryddet for dobbeltposter

enois, mod.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Det er nok en del som gjør det selv.

Sikkert, men jeg tenker på de som avliver hos dyrlegen.

Gjest luri
Skrevet

Jo, det er dumt at kattene ikke blir sterilisert. Vi trodde vår katt ikke kunne få unger, fordi det tok mange år før hun fikk. Men nå har hun altså fått for en 8-9 uker siden og skal steriliseres.

For øyeblikket springer det tre kattunger her som tullinger i stua :ler:

De har funnet seg en pappeske som tydeligvis var fantastisk spennende.

Han ene spiser alt han får tak i, han andre er spinnvill og springer ut etter mor på musejakt rundt huset så snart han får sjansen, og den tredje er litt mer beskjeden og rolig av seg. Søte er de :)

Ingen blir avlivet, det er vår egen feil at hun fikk unger. Får vi ikke gitt alle vekk må vi ha dem selv.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...