Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Har du fått deg noen eBøker? Isåfall hva leser du boka på? Lesebrett? iPad? PC? Hvilket program bruker du? Og hvor handler du fra? Jeg går rett inn å sjekker bøker på http://www.bokskya.no/ og http://www.emviem.com/ Bruker Calibre og leser rett på pc'n men drømmer om en iPad, så jeg kan ta med bøker på farta.
eksospalme Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Jeg leser på min kindle, digitalt blekk er supert i sola!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Det har jeg ikke tenkt på en gang, men ja det skal jeg jaggu prøve. Synes vanlig bøker kan reflektere for mye lys. Og så ønsker jeg meg en iPad å lese på. Kindel er OK den altså, men mer moro med en som det er nett og annen moro på også :gjeiper: Mye billigere med eBøker er det også.
eksospalme Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Er enig i at iPad er en bedre leke (og andre tableter forsåvidt), men du har faktisk Internett, osv. på Kindle også, jeg kjøpe med 3g (får gratis Internett i ca. hele verden etter kjøp). Dessverre er ikke nettleseren noe å skryte av, den fungerer bra til å lese nyheter o.l., har "article mode" som hjelper litt på, men den er veldig basisk ("digitalt blekk" er best på innhold som ikke endrer seg for ofte). Savner touchskjerm, ser koselig ut å bare "dra" seg til neste side. Vurderer å handle meg en Android-tablet, liker grensesnittet på mobiltelefonene, og de er geniale hvis du har lyst å lage egne programmer. Andre apper kan brukes som byggesteiner, så det er veldig enkelt å slenge inn kart, video, osv. Ellers er appene du får kjøpt på iPhone / iPad er ofte gratis på Android, gratis er fint Ja, jeg er nok litt Android-fanboy. Si gjerne ifra om hva du velger, og hvordan du likte saken.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Takk for tips. Hmm Andorid er ikke dumt. Skal uansett kjøpe ny telefon straks og står mellom iPhone og en eller annen Android-telefon. Men er skeptisk til iPhone. Da er det jo fult mulig å lese bøker hvorsomhelst nårsomhelst. Jeg tror ikke eBøker vil ta over for selve boka for min del, da jeg liker konsistensen av bøker (sær? jeg?) Men ser en stor fordel med digitale bøker også. Lettere å ha med seg mange bøker på en gang og spontanlesing når man brått får litt lesetid til overs. Ikke alltid man husker på å dra med seg boka man leser, men telefon/tablet ol har man gjerne alltid med seg. Da er det slutt på å lese Se&Hør på tannlegekontoret
Gjest Naenia Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Jeg leser eBøker både på iPhonen og Androiden min, det funker helt fint! :D (Kjøp deg heller Androide enn iPhone, forresten)
Zzyzx Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Har lest e-bøker i rundt ett og et halvt år nå, på lesebrett. Å bruke vanlig skjerm til lesing synes jeg er slitsomt, så om jeg kjøper en tablet så blir det ikke lest bøker på den. Norske e-bøker kjøper jeg ikke, siden jeg ikke helt fatter valg av teknisk løsning. Ikke synes jeg prisen på de norske bøkene er spesielt fristende heller. Fordelene med lesebrett, og spesielt de som ikke har 3G, wifi, touch-skjerm og annet fancy, er at de har en batterikapasitet som er veldig bra. Jeg har en Cybook Opus, og den lades vel knapt nok annenhver uke, litt avhengig av hvor mye jeg leser.
solkrem Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Jeg leser aller helst i papirformat Men det hender seg også at jeg leser ebøker på PC, i alle fall om jeg ikke er ute etter å lese hele boka, men deler av den. Har prøvd å lese på både iPad og Kindle, og liker Kindle desidert best av de to.
Xaphan Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Jeg leser på PCen min. Syns det er kjekt å kunne sitte å lese mens jeg spiser middag f.eks for da har jeg hendene fri. Pleier som regel å ha bøker i både bokformat, lydbok og ebok så jeg kan lese/høre ettersom hva jeg driver med. Men jeg skal innrømme at jeg bare betaler for bøker når jeg kjøper de i bokformat, lydbøker og ebøker laster jeg ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå