Gå til innhold

Beredskapshjem for dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer litt på å bli beredskapshjem for katter som må ha et midlertidig hjem på kort varsel.

Er det noen her med erfaring med dette?

Edit: Skrivefeil

Endret av capricorn74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært krisehjem for katter, men mest for hunder. :) Noe spesielt du tenkte på?

Skrevet

Jeg har ganske mange spørsmål. Jeg får vel svar på mye av SPCA, men tenkte det var greit å høre med noen som har erfaring med det selv.

For min del blir det kun katter siden jeg har katt selv. Jeg kan ta hund i de tilfellene det er snakk om valp.

Hvordan fungerte det sånn i praksis? Får man ofte skadede og misshandlede dyr?

Har forstått at det kun er beredskap og ikke langvarig. Det er altså snakk om dager eller uker til de finner et permanent hjem. Det jeg tenker mest på her er at jeg risikerer å bli sittende med katten fordi de ikke finner hjem til den. Av ulike årsaker vil jeg kun ha den katten jeg allerede har og har jeg en masse katter selv, kan jeg heller ikke fungere som beredskapshjem :) Det er vel noe de har ordninger på håper jeg.

Hvordan syns du det var å gi dyra fra seg etter å ha hatt dem en stund? Hadde du egne dyr? Hvordan gikk det eventuellt med alle de nye?

Skrevet

Når det gjelder katter er det ikke så lett å finne nye hjem til dem. Kattunger og tillitsfulle, snille søte katter får ofte nytt hjem raskt, mens gamle sære katter ofte venter lenge. Jeg har hatt flere katter som bare har vært innom noen dager før de drar igjen, og jeg har hatt katter som har vært hjemme hos meg i mnd.vis. Om du f.eks ikke har anledning til å ha en katt lengre skal det gå greit om du sier fra, så får katten bli plassert et annet sted.

Noen katter er vanlig huskatter som tar det å bytte hjem ganske greit, andre katter er født ute og har ikke hatt kontakt med mennesker, mens andre har blitt slått/mishandlet. Jeg har hatt ca. like mange av "gruppene".

Noen katter blir man bare veldig glade i på veldig kort tid, og det er jo litt trist å se de gå, men jeg forsøker å se det positive - de har fått en passende hjem! :)

Jeg hadde katt selv en periode jeg var krisehjem, og kattene tok det fint. Litt bråk kunne det bli, men det går seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...