Gå til innhold

over 40

ellisa42

Anbefalte innlegg

hei , jeg har vært skilt i 5 år og var gift i 18 år , å være single er ikke gøy for meg , jeg er sjenert og tør ikke se menn i øynene, har chattet på nett , men er like ensom , og det er sant , jeg er ensom , jeg er fra nord , bor i oslo , mine barndoimsvenner bor ikke her , jeg er sektavhopper og gikk fra m,ine bekjente der også

og ble mer ensom enn jeg kunne forstille meg .

hva gjør jeg ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke så lett det der. Jeg forstår hvordan du har det.

Det er en merkelig liten felle tilværelsen har skapt for de som er/har blitt single over 40. Alle man kjenner er gift og opptatt med barn/familie, så man er litt alene om å være singel. Man er ute av å være ung og singel. Man hverken vet eller er særlig lysten på et utsvevende liv og man har jobb/barn/interesser som krever sitt. Så der sitter alle de single damene og mennene på 40. Hver på sin tue og lurer på hvor kjærligheten og lidenskapen har gjemt seg bort.

Man kan melde seg på x antal kurs i håp om å treffe noen, men er man dame så treffer man andre damer og er man mann så treffer man andre menn. Skulle man treffe noen av det motsatte så er de gift. Man kan gå på nettet og få en innføring i hvor usansynelig mange vansinnige kvinner og menn det er der.

Har ikke noen løsning til deg, men jeg forstår hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei , jeg har vært skilt i 5 år og var gift i 18 år , å være single er ikke gøy for meg , jeg er sjenert og tør ikke se menn i øynene, har chattet på nett , men er like ensom , og det er sant , jeg er ensom , jeg er fra nord , bor i oslo , mine barndoimsvenner bor ikke her , jeg er sektavhopper og gikk fra m,ine bekjente der også

hva gjør jeg ?

Bra du hoppet av sekta, tenker jeg. Tror ikke det er mange sekter som fører så veldig mye bra med seg. Det blir fort litt for ekstremt.

Utenom jobben må det vel bli en eller annen hobby eller noe sånt. Noe du liker selv. Da blir det lettere å bygge relasjoner med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hva gjør jeg ?

1. melder deg på frivillige aktiviteter

2. Begynner å trene

3. Prøver å få deg en venninne

4. Drikker et glass vin som du liker ute på bar og kommer i prat med en eller to

5. Finner deg en ny mann som ikke er i sekt eller røyker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar til alle , jeg ønsker meg en ny venninne , det er ikke lett å si det til folk , når jeg er over 40 og grunnen til at jeg ikke har nettverk er avhopping , jeg hadde opp til 300 bekjente og var sosial , nå er det motsatt , har to venninner og de bor ikke her .

men takk for rådene , jeg ønsker å komme meg ut , men plages av at jeg er sjenert .

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke røyker , den skjønte ikke jeg ?

"anonym"

og jo føler at mange over 40 er desperat og tiltrekker seg det desperate , meg selv inkludert . vil møte en person og finne kjemi , men det kommer jo ikke over natten ,

...

Endret av ellisa42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kvinneguiden , jeg trodde det var et sted med bare kvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Ja, det er det. :-) Du har fått mange gode tips over her, eit anna tips er å bli med på nettforum, gjerne eit mindre og meir sosialt ett enn KG. Eg har f.eks. fått mange nye vennar gjennom eit hageforum. Det finst forum for dei fleste interesser. Då kan ein bli godt kjent på nett først, og då er det lettare å overvinne sjenansen når ein først møtest, ein møtest gjennom ei felles interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...