AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Hei! Grunnet sykdom som forverres av stress, må jeg se meg om etter en jobb som genererer så lite stress som mulig, slik at jeg i det hele har mulighet til å holde på jobben. Jeg har bedt om møte med nav angående dette, men det tar jo litt tid. Noen der ute som vet hvilke jobber/yrker som er aktuelle for en i min situasjon? Bare så jeg vet litt av hva jeg kan vente meg. Syns det er vanskelig å finne ut av på egenhånd.... Blir takknemlig for svar.
Kamikatze Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Prøveligger på madrassfabrikk? Stress kommer innenfra. Lærer du deg stressmestring er halve jobben gjort. De fleste jobber har en eller annen form for tidspress. Det viktige er å distansere seg, slik at en ikke lar seg stresse. Selv om du kanskje må regne med tidvist økt arbeidstempo. Kommunal saksbehandler, kanskje? Innen noe der det ikke er kø, som ved sosial og byggavdelingene? Landmålerassistent, søppeltømmer, miljøterapeut, støttekontakt, naturoppsynet? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Ja, vet jeg må lære å stresse ned, det er deler av behandlingen. Men nå har det seg sånn at behandleren min har kommet frem til at min minskende fremgang er stressrelatert, og mye av stresset igjen kommer av at jeg bekymrer meg for min økonomiske situasjon (naturlig nok). Derfor var et forsøk på å løse problemet å løsne dén biten. Det irriterende er jo det at bare en butikkjobb er for stressende slik situasjonen er nå Takk for forslag, Kamikatze!
Kamikatze Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Det er jo en del butikker som holder åpent på tidspunkt det ikke er så mye stress. Men hvis stresset skyldes økonomi, så vil jo stressfaktoren minke for hver måned som går, etter at du har begynt. Selv om det kan holde hardt første måneden før første lønning. En annen ting er jo at du har prøvetid, og kan forsåvidt bare kaste deg ut i det. Går det, så går det. Passer det ikke, så har du noe penger opptjent, uansett. Er heller ikke nødvendigvis så mye stress med butikkarbeid, heller. Såfremt du mener stress, og ikke at det er mye å gjøre at det blir pes, liksom.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Det er viktig å finne noe du har lyst til, for hvis du ikke trives er det et stort stressmoment. Hvis du ønsker å jobbe i butikk, finnes det vel butikker som ikke er så stressende (har ikke så stor kjennskap til det fra ansatt-siden, men det virker iallefall slik som kunde), for eksempel litt mer eksklusive butikker, møbelbutikker eller andre typer butikker der kundene må tenke og vurdere litt og ikke sånne vi har råd til å gå i hver dag. Men det kommer jo litt an på hvor du bor og hva som er der også. Ellers er jo bibliotek, gallerier steder med rolig stemning og det vil nok hjelpe. Har ei venninne i litt samme situasjon som deg, hun jobber på på en eldrebolig og dekker bord, lager vafler, boller etc til de som bor der (de får middag levert så det bare setter de fram), pynter til jul og påske og har hun ekstra tid så snakker hun med de eldre eller strikker med dem o.l. Tror hennes stilling er sponset av NAV slik at hun ikke inngår i pleiebemanning, men kun skal skape hygge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå