AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har en sønn på 11 år som ikke er spesielt sterk av seg og han blir plaget og banket så og si hver dag av to jenter i klassen. Hvordan skal jeg få slutt på dette? Jeg har ringt skolen, nesten hver dag i perioder, men der får jeg beskjed at han burde skamme seg, at han må da klare å takle jenter og at det er ikke noe de kan gjøre. Nå har jeg nettopp pratet med læreren på telefonen og hun småler høres det ut som og sier at "ja da, jeg skal snakke med dem" på en lattermild og humoristisk måte. Det virker som ikke noen tror meg. Jeg har selv vært vitne til at den ene jenta la sønnen min hard i bakken så han gråt, men hun løp før jeg fikk snakket med henne. Jeg har ring rektor og jeg har ring klasseforstander og jeg synes det virker som de bare blir irriterte og bare jatter med meg, men det blir jo ikke noe bedring. Jeg har også pratet med foreldrene til begge jentene, men de tror ikke på meg.
SkalNED Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Da ville jeg ha enten gitt han selvforsvarskurs, eller vurdert å bytte skole - evt kontaktet avisen,anonymt,men at skolen kommer frem i lyset. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Hva faen!? Er det greit at han blir banket opp, bare fordi de er jenter!!?!? Nei da hadde jeg faktisk trent styrke med sønnen min og lært han å sloss. Meld han på karate/kickboksing. Dette vil uansett øke selvtilliten han. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 ...selvtilliten hanS skulle det selvfølgelig stå
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Makan til frekkhet Det er ikke sikkert gutten har noe stille opp med, kan jo hende at de to jentene er noen feite store jenter i forhold til gutten, å da hjelper det ikke om han er sterk hvis han får to feitiser på seg. Endret 3. mai 2011 av annemor30 3
AnneBonny Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Selvforsvarskurs/Kamsport hørtes ut som en god ide! 1
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 hjelper det ikke om han er sterk hvis han får to feitiser på seg. skjønner ikke denne KG-tradisjonen med å sitere hele innlegg rett over en som man svarer på, men nok om det... det grunnleggende prinsippet i Aikido er å vende angriperens kraft mot ham selv.
Moscato Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 Det at man kan litt selvforsvar handler jo ikke bare om at man skal kunne ta en evt angriper, men også at man blir mindre "attraktiv" for plageåndene i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 Det at man kan litt selvforsvar handler jo ikke bare om at man skal kunne ta en evt angriper, men også at man blir mindre "attraktiv" for plageåndene i utgangspunktet. Og en lærer seg vel litt om selvtillit gjennom selvforsvar og kampsport.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #11 Skrevet 2. mai 2011 Er enig i at selvforsvar er bra å kunne. Men, gutten på 11 skal da ikke være nødt til å lære seg det for å få gå i fred på skolen. Reagerer på holdningene til lærerne, jentenes foreldre og endel av svarene her. Gutten skal da vel ikke latterliggjøres selv om han blir banket av jenter. Gutter på den alderen er ofte endel mindre enn jenter på samme alder, å hvis det er noen store/ fete jenter gjør det ikke saken bedre for gutten + at de faktisk er to mot en. Synes det er litt drøyt å gå til media med denne saken. Det kan gå utover gutten i større grad da sjangsen for gjenkjennelse er der. Kan du ikke hendvende deg til skolekontoret enten i kommunen dere bor i eller fylket? Gutten skal faktisk ikke måtte tåle å bli mobbet selv om det er jenter som går til fysisk angrep på han. 6
Mixelite Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 Gi skolen klar beskjed om at dette finner dere dere ikke i, og informer om at dere går høyere opp i systemet og gjerne til avisene dersom de ikke tar problemet på alvor. Jeg er enig i at det kanskje ikke er så lurt å gå til avisene, men det går jo likevel an å true med å gjøre det ;-) 1
nattsvermer Skrevet 2. mai 2011 #13 Skrevet 2. mai 2011 Få deg en ny sønn og ikke en slik svekling. Er det virkelig mulig å si noe så dumt? Jeg støtter de andre her angående kampsport. Har ikke drevet med det selv, men det skal visst gi god selvtillit! Uansett kjønn er ikke mobbing kult! 1
Icicle Skrevet 2. mai 2011 #14 Skrevet 2. mai 2011 Jeg ville absolutt bedt skolen arrangere et møte med dere, jentene og foreldrene deres. Og hvis de nekter å gjøre noe med situasjonen kan du sende inn en skriftlig klage: Slik klager du Og dere som mener ts er overbeskyttende og må tøffe ham opp: Hadde dere sagt det samme hvis det var to gutter som banket opp en jente? 1
Gjest annemor30 Skrevet 3. mai 2011 #15 Skrevet 3. mai 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner annemor30,moderator
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #16 Skrevet 3. mai 2011 Jeg ville oppsøkt de to jentene og gitt dem klinkende klar beskjed om at dersom du hører én eneste gang til at de har vært slemme mot sønnen din, så kommer de til å angre. Ikke som i at du skal banke dem eller noe, selvfølgelig, men si at du kommer til å snakke alvor med foreldrene deres, med læreren, med rektor og at du kommer til å komme på skolen, i klassen, og fortelle alle hvordan de oppfører seg. Gi dem en støkk! En venninne av meg har en 10-åring, som da jenta var 8 år tok for seg noen plageånder. Jenta er litt kraftig av seg, og det hadde hun stadig fått høre av et par stykker. Det ble så ille at hun ikke ville gå på skolen, hadde alltid vondt i magen. Min venninne tok affære, troppet opp på skolen og fant plageåndene, ga dem en overhaling og nærmest truet dem med både det ene og det andre (men ingenting fysisk, selvfølgelig) dersom de ikke sluttet på flekket. Hun hørte aldri noe mer om plaging av datteren.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #17 Skrevet 3. mai 2011 Jeg ville oppsøkt de to jentene og gitt dem klinkende klar beskjed om at dersom du hører én eneste gang til at de har vært slemme mot sønnen din, så kommer de til å angre. Ikke som i at du skal banke dem eller noe, selvfølgelig, men si at du kommer til å snakke alvor med foreldrene deres, med læreren, med rektor og at du kommer til å komme på skolen, i klassen, og fortelle alle hvordan de oppfører seg. Gi dem en støkk! En venninne av meg har en 10-åring, som da jenta var 8 år tok for seg noen plageånder. Jenta er litt kraftig av seg, og det hadde hun stadig fått høre av et par stykker. Det ble så ille at hun ikke ville gå på skolen, hadde alltid vondt i magen. Min venninne tok affære, troppet opp på skolen og fant plageåndene, ga dem en overhaling og nærmest truet dem med både det ene og det andre (men ingenting fysisk, selvfølgelig) dersom de ikke sluttet på flekket. Hun hørte aldri noe mer om plaging av datteren. Det er jo ikke så lett å "true" jentene når både deres foreldre og lærere/ rektor ler av ts når hun legger fram problemet til dem. Jeg er også litt skeptisk til det at foreldrene dukker opp på skolen for å ordne opp på egenhånd. Dette kan virke mot sin hensikt hvis det fører til at gutten blir plaget enda mer.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #18 Skrevet 3. mai 2011 Det er jo ikke så lett å "true" jentene når både deres foreldre og lærere/ rektor ler av ts når hun legger fram problemet til dem. Jeg er også litt skeptisk til det at foreldrene dukker opp på skolen for å ordne opp på egenhånd. Dette kan virke mot sin hensikt hvis det fører til at gutten blir plaget enda mer. Veldig, veldig merkelig at foreldre, lærere og rektor ler av et voksent menneske som sier at 11-åringen hennes blir plaget på skolen. Det hadde aldri i livet skjedd her hvor vi bor.
Sugerøret Skrevet 3. mai 2011 #20 Skrevet 3. mai 2011 Jeg har en sønn på 11 år som ikke er spesielt sterk av seg og han blir plaget og banket så og si hver dag av to jenter i klassen. Hvordan skal jeg få slutt på dette? Jeg har ringt skolen, nesten hver dag i perioder, men der får jeg beskjed at han burde skamme seg, at han må da klare å takle jenter og at det er ikke noe de kan gjøre. Nå har jeg nettopp pratet med læreren på telefonen og hun småler høres det ut som og sier at "ja da, jeg skal snakke med dem" på en lattermild og humoristisk måte. Det virker som ikke noen tror meg. Jeg har selv vært vitne til at den ene jenta la sønnen min hard i bakken så han gråt, men hun løp før jeg fikk snakket med henne. Jeg har ring rektor og jeg har ring klasseforstander og jeg synes det virker som de bare blir irriterte og bare jatter med meg, men det blir jo ikke noe bedring. Jeg har også pratet med foreldrene til begge jentene, men de tror ikke på meg. Der hadde jeg eksplodert.. en hvorfor reagerer ikke skolen? Ingen barn skal bli mobbet og skolen SKAL ta det seriøst når foreldre kontakter dem Jeg som mor ville ha gjort : Kontakt skolen kontakt sosial lærer kontakt PPT og bedt om hjelp Krevd møte mellom skole,foreldre ppt,sosiallærer ,rektor og den som har ansvar for barnet i klasserommet (kontaktlærer) Der ville jeg lagt frem hva som skjer med barnet,at det blir mobbet fysisk og psykisk. Det har da for søtten ingenting å si hviket kjønn som mobber eller som blir mobbet.! Mobbing er ulovlig uansett Skolen MÅ faktisk reagere. Om dere ikke får hjelp KLAG : http://www.barneombudet.no/skolemiljo http://www.rettighetsbasen.no/mobbing.php http://www.barneombudet.no/klarmelding/mobbing/ Jeg ble mobbet enormt mye som barn,men da var det "ok" at folk ble mobbet. Som mamma i dag ,har jeg fortalt mine om min oppvekst , hvordan jeg ble mobbet og hvordan det preget mitt liv .Og ikke minst,at jeg i dag har fortsatt arr etter mobbing ,både fysiske og psykiske. Ikke gi deg ,stå på for gutten din! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå