AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Hvordan ser arbeidsgivere på karakteren C på en masteroppgave? Selv er jeg litt skuffet, men ikke veldig. Studerer innen ingeniørfag, så litt usikker på hvor god/dårlig karakteren er? Noen som har fått karakteren og fått kommentarer på det? I vurderingen står det at jeg har meget god forståelse for temaet, men at det mangler en del på struktur som inndeling, referanser og lay-out. Hadde dette vært bedre ville oppgaven trolig fått en B. Fikk 72 av 100 poeng.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Kommer sikkert litt an på type jobb du sikter mot, men C er nok helt greit for mange arbeidsgivere. Det er også ingeniørmangel (varierer vel fra felt til felt, men). Dersom det blir snakk om oppgaven kan du jo forklare noe om årsakene til karakteren, og vise at du har god faglig forståelse. Skulle du tatt doktorgrad eller konkurrerer om de mest attraktive jobbene med masse søkere er det selvsagt ikke like bra, men C er en helt ok karakter. Egentlig er det jo også høyere krav til en C på masternivå enn bachelor, men min oppfatning er at dette praktiseres litt forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Jeg vil påstå at en C for arbeidsgivere er midt på treet for en de vil ansette.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Skulle du tatt doktorgrad eller konkurrerer om de mest attraktive jobbene med masse søkere er det selvsagt ikke like bra, men C er en helt ok karakter. Egentlig er det jo også høyere krav til en C på masternivå enn bachelor, men min oppfatning er at dette praktiseres litt forskjellig. TS her, doktorgrad og trainee jobber blir nok vanskelig med en C ja. Det er stor forskjell på en C på masternivå og bachelornivå. Ihvertfall en karakter i forskjell. Kjenner flere som er kommet fra bachelor ingeniør og begynt på master og trenden er at de går ned ca. 1 karakter eller mer i snitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå