Gå til innhold

Rar avkledd venninne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns absolutt ikke du er sær, jeg synes heller ikke det er prippent å føle det beklemt når venninne m/mann valser halvnakne rundt mens dere er på besøk.

Jeg syns det er respektløst mot dere å ikke kle på seg. Hva man gjør når man er alene er èn ting, hva man gjør når man har andre rundt seg er noe helt annet. Da må man ta hensyn, og ihvertfall burde de spurt først om det var ok for dere at de gikk rundt halvnakne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hakeslepp:

Jeg hadde ikke likt å være på besøk hos dem!

Gjest Anonymous
Skrevet

Når vi er på besøk i norske familier så opplever vi at kvinnene

kan gå rundt med nakne skuldre, nakne legger og av og til også

delevis naken mage (navlen synes!). Vi føler det virkelig ukomfertabelt

og ønsker ikke å få deres seksualitet presset opp i ansiktet på den

måten. Ja jeg er enig i at man skal respektere de gjestene man

har på besøk! Det er alt for få nordmenn som gjør dette og jeg

setter virkelig pris på at denne debatten reises!

Skrevet

Man kler da på seg når man får besøk. Jeg hadde helt sikkert til slutt bedt dem om å få på seg litt mer klær enn bare undertøy.

Ærlig talt.....man går ikke halvnaken rundt om når man har gjester, men man kan gjøre det når man er alene.

Skrevet

Nakne legger, skuldre og mage kan beskues hvor som helst i byn - men stringtruse og boxer når man har besøk - :hakeslepp: Det går ikke an det, faktisk! Èn tin g er at man gjerne går fra soverom til bad i bokser - men man sitter da ikke i stuen og spiser tacos i et slikt antrekk! Makan!

Gjest Anonymous
Skrevet

:o æsj!!

Man gjørd da bare ikke slikt.

Hvorfor kan ikke noen kle på seg for dagen når de går ut av sengen og kle av seg når de skal legge seg?

Synes det er rart med de som går å sprader i nattdrakt/morgenkåpe til langt ute på formiddagen også jeg da. :roll:

Skrevet

:o

Slutter aldri å forbause meg over hva enkelte folk gjør...

Hvor gamle er egentlig de folkene?

Var det midt på sommeren? Noen bruker jo undertøy som erstatning for bikini/shorts.

Gjest Hulderjenta
Skrevet
Var det midt på sommeren? Noen bruker jo undertøy som erstatning for bikini/shorts.

Til og med da, etter en lang varm dag ute i solen, synes jeg det er naturlig å dekke seg til med litt mer klær når man kommer inn igjen, og i alle fall når det er snakk om timer og inkluderer et måltid sammen med gjester.

Synes ikke det er du som er rar, Anna - jeg synes det er vennene deres som oppførte seg rart. Men det kan hende de ikke tenkte seg om, og at de føler seg helt avslappet i nærheten av dere, og at dere derfor kan ta det som et kompliment. Men ærlig talt synes jeg egentlig ikke det heller - de burde kledd på seg. Enkelt og greit.

Gjest Embla s
Skrevet
:ler::ler::ler::ler:

Så morsomt!

Jeg hadde også syntes det hadde vært skikkelig ubehagelig og pinlig!

å, da skjønner jeg ikke hvorfor dere alle sammen gikk rundt i undertøyet da jeg var hose dere i går :wink::ler: (å så morsomt :hoho: )

Neeida, Pjusk var helt anstendig (i fall noen ikke skjønner at jeg tuller, kan aldri vite)..

Til Anna: Dette er jo en helt absurd situasjon!! (helt ærlig: Hadde det første innlegget blitt skrevet av Gjest, ville jeg trodd det var tull, men siden det er deg, tror jeg på historien, noe som viser at virkeligheten er mer usansynlig enn fantasien noen ganger...)

Jeg hadde ikke ant hva jeg skulle gjøre i lignende situasjone, tror jeg ville blitt provosert og sint, men hadde ikke turt si noe (men alle hadde vel merket at jeg var pottesur..) Fader så ekkelt!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er litt overrasket over deres sterke fordømmende holdning

ovenfor venninnen.

Jeg er naturist og dere vil kunne møte meg og kjæresten nakne

på naturiststranda eller på et naturistbad. Men vi vil alltid

være ordentlig påkledd når du møter hos hjemme. Hvis du overnatter

hos oss vil du kanskje se oss i badekåpe men aldri i undertøyet.

Slik er reglene hos oss! Andre har andre regler! Å snakke om

at det er pinlig og respektløst ovenfor andre har jeg store

problemer med å forstå. At noen opplever det som ukomfertabelt

at andre går lettere avkledd kan jeg forstå men alt man ikke

er vandt med er rart. Man kan ikke kreve at andre skal forandre

seg av den grunn. Jeg synes dette vitner om stor grad av kulturarroganse.

Ja, jeg har vært sammen med andre (venner og søsken av kjæresten)

som vi har overnattet sammen med og som har vist frem undertøyet

om morgenen. De om det! Men pinlig eller at jeg skulle oppdra de til

å tenke likt som meg? Nei, så arrogant kunne jeg aldri tenke

meg å være.

Jeg mener at er man på besøk hos andre så må man respektere

reglene i det huset man besøker. Det er deres hjem og de lager

reglene. Denne holdningen med at gjestene skal sette reglene

minner meg om skandinaviske jenter som "sniker" seg inn i

kirker ved middelhavet og som har på seg korte skjørt, shorts, og

som har bar mage og nakne skuldre. Og de vet utmerket godt

at det er brudd på uskrevne regler for hvordan man skal

være kledd i disse kirkene. Men selvfølgelig: De vet jo best og deres

verdier og kleskultur er jo mere "moderne" og riktig enn alle

andres derfor kan de overkjøre hvem de vil!

Hilsen sjokkert gjest.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er naturist og dere vil kunne møte meg og kjæresten nakne på naturiststranda eller på et naturistbad. Men vi vil alltid være ordentlig påkledd når du møter hos hjemme.

Dette er i for seg greit når dere er oppholdere dere på plasser hvor dette er naturlig, og det ingen ting i veien for det.

Men det er vel en grunn til at dere alltid vil være påkledd hjemme når dere har besøk. Det er vel normal folkeskikk.

Å ha på seg badekåpe er heller ikke unormalt så lenge man kler på seg til dagligdagse klær på dagen.

Man kan ikke kreve at andre skal forandre seg av den grunn. Jeg synes dette vitner om stor grad av kulturarroganse.

Synes du oppriktelig det er normal folkeskikk å sprade rundt i bare boxersjorts eller stringtruse og Bh halve dagen/kvelden når man faktisk har gjester?

Men pinlig eller at jeg skulle oppdra de til å tenke likt som meg? Nei, så arrogant kunne jeg aldri tenke meg å være.

For utenforstående så prøver man ikke å lære andre hvordan de skal gjøre ting, men det er jo en tankevekker noe noen faktisk er helt blind ovenfor andre, og ikke prøver å få gjester til å føle seg komfortabel når de har besøk. Igjen snakk om normal folkeskikk.

Jeg mener at er man på besøk hos andre så må man respektere reglene i det huset man besøker

Ja, selvfølgelig men man kan ikke regne med besøk så ofte heller da.

Gjest Embla s
Skrevet

Åh, Gjest..... :roll:

Nå er det vel IKKE snakk om at Anna har vært på nudiststrand og deretter klager over at hun har sett nakne mennesker, vel..??????? :roll:

Du sier jo selv at du "vil alltid være ordentlgi påkledd om vi møter deg hjemme" og at "om vi overnatter vil vi kanskje se deg i morgenkåpen men ikke i undertøyet" : Da er du vel like sneversynt og idiot som oss andre her da?? eller :roll:

Det er vel ingen som betviler at "andre har sine regler hjemme hos seg" - poenget er jo bare at svært mange syns det er guffent å være på besøk i hjem med regler som sier at det er ok å spise taco i stringtruse eller boxer!

Når det gjelder det du skriver om turister som går "feil" kledd i kirker etc når de er i utlandet, er jeg forøvrig helt enig med deg. (men håper du ikke mener at Anna burde vaset rundt i undertøyet for å "ta skikken der hun kommer" :roll::ler:

Gjest Halliburton
Skrevet

Unnskyld meg men det høres direkte uapetittelig ut å invitere til middag og sitte i bare undertøyet. Hva slags mennesker er dette da?

Skjønner godt at du reagerte jeg Anna :o

H.

Gjest Hulderjenta
Skrevet
Jeg mener at er man på besøk hos andre så må man respektere

reglene i det huset man besøker. Det er deres hjem og de lager

reglene.

Selvfølgelig skal man respektere de som bor i det huset man besøker. Men de aller fleste mennesker vil reagere på at folk de ikke kjenner så godt går kledd i bare undertøyet I FLERE TIMER når man er der - det var jo ikke snakk om å vise seg i undertøyet om morgenen - det er jo ikke noe å skrike for. Men jeg hadde, på lik linje med Anna i hovedinnlegget, følt meg brydd om jeg skulle hatt samtale over middagsbordet med bekjente som satt i undertøyet!!!

Å snakke om

at det er pinlig og respektløst ovenfor andre har jeg store

problemer med å forstå. At noen opplever det som ukomfertabelt

at andre går lettere avkledd kan jeg forstå men alt man ikke

er vandt med er rart. Man kan ikke kreve at andre skal forandre

seg av den grunn. Jeg synes dette vitner om stor grad av kulturarroganse.

Kulturarroganse? Det synes ikke jeg! Jeg krever ikke at de skal forandre seg! Jeg synes bare de kunne hatt mer klær på seg av hensyn til sine gjester som ble brydd av det! Alminnelig høflighet, altså!

:D

Gjest LoisLane
Skrevet

Ja, jeg har vært sammen med andre (venner og søsken av kjæresten)

som vi har overnattet sammen med og som har vist frem undertøyet

om morgenen. De om det! Men pinlig eller at jeg skulle oppdra de til

å tenke likt som meg? Nei, så arrogant kunne jeg aldri tenke

meg å være.

Vise fram undertøyet om morgenen er helt OK, men sitte i STRINGtruse ved frokostbordet i mange timer? Med bare en tynn tråd mellom visse steder og maten min? Nai takk!

Dette hørets påtrengende og pinlig ut!

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er det vel IKKE snakk om at Anna har vært på nudiststrand og deretter klager over at hun har sett nakne mennesker, vel..??????? :roll:

Nei og det har vel hverken jeg eller noen andre hevdet.

Du sier jo selv at du "vil alltid være ordentlig påkledd om vi møter deg hjemme" og at "om vi overnatter vil vi kanskje se deg i morgenkåpen men ikke i undertøyet" : Da er du vel like sneversynt og idiot som oss andre her da?? eller :roll:

Tja, delevis. Jeg vil nok for meg selv (og min kjæreste) leve etter de

samme reglene som de fleste andre her gjør når det gjelder klær

hjemme. Men forskjellen på meg og dere er hvordan vi ser på de

som er annerledes enn oss.

Det er vel ingen som betviler at "andre har sine regler hjemme hos seg" - poenget er jo bare at svært mange syns det er guffent å være på besøk i hjem med regler som sier at det er ok å spise taco i stringtruse eller boxer!

Hvis man følsesmessig ikke er i stand til å akseptere det slik at det

vil påvirke om man kommer på nye besøk så bør man selvfølgelig

si ifra. Men da skal man presentere sine følelser som sin subjektive

opplevelse og ikke si "jeg har rett

mens dere tar feil" eller "dere er uhøflige og mangler folkeskikk".

Blir noen med meg på naturiststrand så forventer jeg at de tar av seg

ALLE klærne. Hvis noen overnatter hjemme hos oss så forventer

jeg at jeg ikke får se undertøyet deres. Har de problemer med det

så forventer jeg at de sier i fra.

Når det gjelder det du skriver om turister som går "feil" kledd i kirker etc når de er i utlandet, er jeg forøvrig helt enig med deg. (men håper du ikke mener at Anna burde vaset rundt i undertøyet for å "ta skikken der hun kommer" :roll::ler:

Nei, jeg tviler på at de hadde en regel som innebar at alle som kom

på besøk til de skulle kle av seg. Men jeg antar at de ville forventet at

Anna hadde kledd av seg hvis hun ble med de på naturiststrand.

Og hvis ikke så ville de nok forventet at hun sa ifra.

Skrevet

det er jo naturkig å gå i bare boxeren da

jeg gjør det hele tiden..

pleier å ta t-banen i badebukse på sommeren

Gjest Anonymous
Skrevet

pleier å ta t-banen i badebukse på sommeren

:o :hoho:

Skrevet

Noe så innmari uappetittelig :kvalm: Jeg hadde heller ikke visst hvordan jeg skulle oppføre meg,eller hvor jeg skulle feste blikket, hvis de jeg var sammen med bare hadde på seg undertøy. Og under måltid!! Herregud :roll: Hadde mistet matlysten,jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...