Gå til innhold

Frisøren har avbestilt meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Nå ringte akkurat frisøren som skal sette opp håret til meg og forlover + sminke oss.

Hun måtte avbestille oss fordi hun skulle på ferie, og det er under tre måneder til vi gifter oss! KRISE!

Jeg må nå kaste meg rundt å prøve å ordne noen andrre, som ikke blir lett midt i fellesferien.

Er det noen som vet feis om jeg kan krerve noe fra salongen, eller om jeg må bite i det sure eplet og finne meg i dette?

Kan legge til at jeg booket dette i fjor sommer, og har muntlig bekreftelse fra dem to (!) ganger på at det er ok, den siste bekreftelsen fikk jeg rett utpå nyåret....

Edit: skriveleifer

Endret av Fruktninja
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke andre frisører rundt der du bor da? :) Eller noen du kjenner...eller noen du kjenner som kjenner noen som kjenner noen.

Synes det høres rart ut... men har du ikke skriftlig avtale i tillegg? Vet ikke hva du kan kreve, men en muntlig avtale er jo like gyldig skal være...

Lykke til, kjære deg

AnonymBruker
Skrevet

Da må hun finne en erstatter for seg selv. Og om denne er dyrere enn avtalt pris, må hun betale mellomlegget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må hun finne en erstatter for seg selv. Og om denne er dyrere enn avtalt pris, må hun betale mellomlegget.

Hvem sier det? Hun må da ikke betale noe som helst! Ting skjer,- ting blir avlyst. Foreslår du ringer salongen, og forklarer hva som har skjedd og at du syns noen andre der skal kunne ta deg. Om ikke må du nok bare finne deg en ny frisør, da du desverre ikke har krav på noe!

Det er ikke SÅÅÅ vanskelig og finne en ny på 3 mnd, så noe KRISE er det da virkelig ikke.

-frisør-

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På et lite sted i fellesferien kan det være vanskelig!

AnonymBruker
Skrevet

Dra en Kate og gjør det sjæl.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På et lite sted i fellesferien kan det være vanskelig!

Det løser seg, om ikke får du fikse det selv. Du har hvertfall ikke krav på noe. Og tro det blir bare for dumt.

-frisør-

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du da?

Skrevet

Da min frisør måtte avbestille (dagen før bryllupet, sjokk!!), så ordnet salongen meg en annen frisør, samt gav meg en gratis frisørtime i etterkant (valgfri behandling).

Det ble også lagt inn ekstra tid så jeg var i salongen før fuglene stod opp :fnise:

Det må sies, resultatet ble veldig bra, og jeg koste meg noen timer med frukt og te, og en veldig flink frisør.

Uansett, når en avtale blir avlyst, så ser jeg på det som god skikk å få tilbud om en eller annen kompensasjon, dog tror jeg ikke du har krav på noe.

Ting skjer, avbestillinger skjer, og på 3 måneder bør amn klare å finne ett alternativ, med mindre du bor såpass til at dette er eneste salongen.

Forstår at dette blir ett ekstra stressmoment for deg, siden du trodde alt var i boks, men husk at det finnes som regel en løsning, og resultatet blir nok veldig bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Da min frisør måtte avbestille (dagen før bryllupet, sjokk!!), så ordnet salongen meg en annen frisør, samt gav meg en gratis frisørtime i etterkant (valgfri behandling).

Det ble også lagt inn ekstra tid så jeg var i salongen før fuglene stod opp :fnise:

Det må sies, resultatet ble veldig bra, og jeg koste meg noen timer med frukt og te, og en veldig flink frisør.

Uansett, når en avtale blir avlyst, så ser jeg på det som god skikk å få tilbud om en eller annen kompensasjon, dog tror jeg ikke du har krav på noe.

Ting skjer, avbestillinger skjer, og på 3 måneder bør amn klare å finne ett alternativ, med mindre du bor såpass til at dette er eneste salongen.

Forstår at dette blir ett ekstra stressmoment for deg, siden du trodde alt var i boks, men husk at det finnes som regel en løsning, og resultatet blir nok veldig bra :)

Nå er det jo forskjell på dagen før og tre måneder før bryllupet. tre måneder før har man tid til å finne en ny frisør eller øve seg på å sette opp håret selv eller sammen men en venninne/bekjent. Blir timen avlyst dagen før har man jo ikke sjans til dette.

Vil nok ikke tro at du har krav på kompensasjon av noe slag. Synes ofte at det her på KG ropes ut som krav om kompensasjon for både det ene og det andre. Stakkars frisører/butikker om de blir nedrent av slike KG-damer hele tiden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi... Snakk om lite profesjonell frisør. Jeg er selv frisør, og har ALDRI gjort det stuntet der.. Har du tatt på deg en jobb, ja da jobber du!

En ting jeg har gjort, er å ta i mot bestilling, for så å si at det er vanskelig å si hvem frisør du får, da det er midt i ferien. Men timen står!

Skjønner du er fustrert, ikke altid like lett å finne en GOD frisør, og ihvertfall ikke på et lite sted!

Derimot tror jeg ikke du har krav på kompensjasjon. Men tipper at frisøren din får en mindre kunde, og negativ omtale.. Og det er vel på sin plass også.. Lykke til med søk etter ny frisør :)

• Liker 1
Skrevet

Nå er det jo forskjell på dagen før og tre måneder før bryllupet. tre måneder før har man tid til å finne en ny frisør eller øve seg på å sette opp håret selv eller sammen men en venninne/bekjent. Blir timen avlyst dagen før har man jo ikke sjans til dette.

Vil nok ikke tro at du har krav på kompensasjon av noe slag. Synes ofte at det her på KG ropes ut som krav om kompensasjon for både det ene og det andre. Stakkars frisører/butikker om de blir nedrent av slike KG-damer hele tiden.

Hvis du leser innlegget mitt igjen, skikkelig, så ser du at kanskje at jeg skrev; "Uansett, når en avtale blir avlyst, så ser jeg på det som god skikk å få tilbud om en eller annen kompensasjon, dog tror jeg ikke du har krav på noe. "

Skal du først komme med generaliserende svar, så kan du gjøre det skikkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leser innlegget mitt igjen, skikkelig, så ser du at kanskje at jeg skrev; "Uansett, når en avtale blir avlyst, så ser jeg på det som god skikk å få tilbud om en eller annen kompensasjon, dog tror jeg ikke du har krav på noe. "

Skal du først komme med generaliserende svar, så kan du gjøre det skikkelig.

Jeg skjønner ikke helt den siste setningen. Hvordan skulle jeg gjort det skikkelig?

Min siste kommentar var i alle fall ment som en generell kommentar til alle "du har krav"-svarene her på KG, og litt en utdyping av det du skrev om at du ikke trodde man hadde krav på erstatning. Var derfor jeg hadde det som eget avsnitt, men skjønner at det kanskje kunne misforstås. Beklager hvis du følte det var et angrep på deg, for det var det absolutt ikke.

For øvrig

AnonymBruker
Skrevet

For øvrig i forrige innlegg skulle ikke vært der...

Skrevet

Pleier man ikke ordne vikar når man drar på ferie? Trodde det var vanlig i de fleste yrker hvor man yter service til kunder. Man kansellerer f.eks. ikke alle bussrutene en bussjåfør har når han drar på ferie.

• Liker 3
Skrevet

Dra en Kate og gjør det sjæl.

Hadde jeg kunnet gjort det selv, så.... Men jeg bestillte frisøren for ett år siden, nettop fordi jeg ikke kan gjøre det selv. Og da synes jeg det er dårlig å bare trekke seg fra en slik avtale med begrunnelsen at "jeg vil heller på ferie" og ikke kan/vil hjelpe med å finne en erstatter.

Gjest Fikira
Skrevet

At man tar ut ferien sin er greit, men hun kunne hvertfall vært behjelpelig med å finne en erstatter... prøvd i det minste.

Skrevet

Off dette var leit. Om du ikke finner en ny frisør så blir du jo nødt å gjøre det selv, evt finne noen venninner som er god på slik og kan hjelpe deg. Skaff deg noe bra sminke og hårprodukter, så begynner du bare å øve. Få forlover hjem til deg noen kvelder og øv på håret, det er egentlig ikke så vanskelig. Det finnes mange videoer på youtube med detaljert beskrivelse om både sminke og hår.

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke dette var greit, uansett. Kan ikke ta imot en bestilling og deretter si, drit i det, tenk om alle skulle ha oppført seg slik. Veldig uprofesjonell, synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Uprofesjonelt gjort av frisøren, men tviler på at du har krav på noe. Du har tre måneder på å finne ny frisør, og det skal gå fint. Jeg planla hele bryllupet mitt på under tre måneder.

Når du har funnet en løsning på det, så kan du jo skrive et leserinnlegg i lokalavisen eller noe, slik at frisørene får den omtalen de fortjener :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...