Tussi! Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Jeg skulle gjerne hatt en hekk for og skille parkeringsplassen fra hagen. Gjerne bare en lav på 0,5m, og ingen giftige bær for barna og spise Har sånn sett ikke så mye og si om den er vintergrønn eller ikke, da det er mest for og ha ett fysisk skille og ikke bare en overgang. Er det noen som kan anbefale noe, gjerne med bilde. Er snakk om ca 10 meter og ikke altfor dyr. Vil ikke ha Thuja. Har sett litt på Buksbom, men vil gjerne ha tips om andre.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Vil anbefale Potentilla. Den er lav og med blomster. Kan bli litt bred, men det er bare å beskjære sidene.
Gjest Spinell Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Alperips er enkel og hardfør og så vidt jeg vet ikke giftig (noen som kan bekrefte dette?). Passer utmerket som lav hekk, da den ikke har noen lang stamme, men kun er en liten busk. Du finner bildeeksempel litt nede på siden jeg lenker til. Den kan fint holdes lavere, og google gjerne etter enda flere bilder.
Oliven Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Potentilla Lovely Pink er faktisk fin. Her er bilder. Spirea Little princess Buksbomhekk ville jeg aldri plantet da det er kommet soppsykdom som går på buksbom som det ikke kan sprøytes mot og du da vil risikere at buksbomen dør og du må grave opp og brenne alle skada planter. Men hvorfor ikke plante solbær eller rips som hekk. Moro for ungene også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå