AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 For ett års tid siden la jeg om kostholdet mitt etter mange år som jojo-slanker. Målet var å finne fram til et kosthold der jeg kunne gå ned i vekt uten å "slanke" meg, og deretter justere det slik at jeg holdt vekten. Dette fungerte greit helt fram til over jul, men i januar falt jeg delvis tilbake til gamle uvaner igjen, og har nå lagt på meg nesten halparten av de kiloene jeg gikk ned. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan dette skjedde, for jeg opplevde ikke at jeg var sulten eller nektet meg noe, selv om jeg kuttet kraftig ned på søtsaker og snacks og bare spiste bitelitt i helgene. Jeg trodde vel på en måte at det skulle "gå av seg selv" etter å ha klart å holde meg til det nye kostholdet i 8 mnd, og det er kanskje der problemet ligger? Har dessuten en teori om at den uvanlige lange og kalde vinteren her jeg bor, kan ha hatt noe med saken å gjøre, at behovet for "kosemat" gjorde seg mer gjeldende. Men jeg vet ikke, jeg trodde vel bare det at 8 måneder var nok for å gjennomføre en varig endring, noe det tydeligvis ikke var. Så da er det på'an igjen, da!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Alle kan miste grepet. Det gjelder både de som akkurat har langt om kostholdet, som har drevet på en stund eller som er "gamle travere". BRUK de erfaringene du fikk av "sprekken", og start på igjen med ny giv. Du har sett resultater av endringen - la det motivere deg til å prøve igjen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå