Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal, som dere ser i min signatur, til Warzsawa i pinsen. Jeg drar ned fredag og opp igjen søndag. Men jeg har noen timer på fredagen som jeg kan bruke til sightseeing. Kommer i 3-tiden. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Helst innen gangavstand til Kulturpalasset, for det er i nærheten av der jeg skal bo.

Lurer også på greie steder å spise for en som ikke vil drikke. Og eventuelt retter man bare MÅ prøve.

Andre råd om oppholdet mitt, er også velkomment (utenom å legge til ekstra dager, for det har jeg ikke råd til).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har forslag?

Skrevet (endret)

Jeg var i Warzawa for et par år tilbake, men jeg husker desverre ikke navnet på stedene vi spiste og de koselige kafeene. :frown:

Har du prøvd å google deg fram til noen tips?

Endret av Xaphan
Skrevet

Skal gjøre det etter hvert, men greit å få svar fra "personer" først. :)

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Warzsawa en kjedelig og grå by. Dra heller til Krakow om du først skal til Polen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg bor her.

Mye turist-feller ute å går, men en virkelig perle er OBERŻA POD CZERWONYM WIEPRZEM.

Skikkelig deilig mat! Prisnivået er ca 50 kr for en hovedrett, og 10 for en cola. Vil anbefale chicken Mao eller Ericks pork shank. Adressen er ul. Żelazna 68. Virkelig god og veldig berømt så gå tidlig om du ikke har reservasjon.

Ellers, pizza marzano er den beste pizzaen du får. Husk å gå ned handlegaten nowy swiat. Pass på lommeboken din. Vil anbefale Mariott som hotell. Det er det mest sentrale. Novotel er også bra. (hilton er langt unna og Westin et stykke å gå om du har bagasje)

Kjøp et 3 dagers busskort så kan du hoppe på og av alle busser/trikker/metro mens du er her. (men husk å validere det) Et slikt busskort koster rundt 30 kr tror jeg.

Noe mer du lurer på så si ifra. :)

Skrevet

Warzsawa en kjedelig og grå by. Dra heller til Krakow om du først skal til Polen

Kan ikke dra til Krakow når jeg bare har noen timer på fredagskvelden til å se byen. Lørdagen er opptatt, skal på møter i kulturpalasset. Har allerede hatt rom på Frederyck Chopin hotell i et par måneder. Tidlig søndag formiddag drar jeg hjem igjen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Flere som har bedre forslag, spesielt til hvor jeg kan spise i nærheten av Kulturpalasset. Ser at Hard Rock café ligger der og lurer på om det er et sted for en singel dame, som bare skal ha seg en matbeta og ikke skal drikke noe alkoholholdig, å dra.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Slenger meg på denne gamle tråden, vurderer jentetur til Warzawa senere i år. Ble anbefalt Marriotthotellet som er nevnt ovenfor. Andre tips om byen?

Skrevet

Jeg vil si at jeg likte hotellet jeg bodde på veldig godt. Det var litt gammelt, og de hadde ikke sysett når jeg mistet knappen på trenchcoaten min, men jeg bodde der ikke for luksusen. Frokosten var overdådig og passet godt til en litt kresen person som meg. Kunne alltid redde meg i land med Nutellaen.

Jag var på Hard Rock Cafe og der var det også koselig. Det var ned en trapp under kjøpesenteret som ligger ved Kulturpalasset og busstasjonen. Jeg skulle først bare se meg rundt, men det kom fort en kelner som gav meg en meny og når jeg hadde bestemt meg, kom maten fort. Kjempegod hamburger for en førstegangsbesøkende på HRC.

Jeg hadde ikke veldig høyt budsjett så middagen andre dagen kjøpte jeg på Burger King, men passet på å kjøpe noe de ikke har her i landet. Det var på det nevnte kjøpesenteret, i øverste etasje. Der var det samlet mange spisesteder og hvis man var en gjeng, kunne alle ha bestilt fra forskjellige steder, men spist sammen, for utsalgene var i midten, med bord rundt som ikke "hørte til" noen steder. Veldig greit. Jeg var alene og tok maten med til rommet og koste meg med film på medbrakt spiller.

Alt i alt en god tur, bortsett litt på flyplassen i Warshawa. Jeg hadde tre fly jeg skulle ta for å komme hjem, og da ble jeg litt misunnelig på de som kunne ta det direkteflyet til Bergen som de annonserte over høyttaleren. Men det hadde jeg jo ikke bestilt eller hatt råd til.

Det var litt om min tur, men du har sikkert mulighet til å bli bedre kjent med byen enn jeg ble i mine 4 timer.

Skrevet

Tusen takk for flott svar! Har du noen shopping- eller spaopplevelser fra byen?

Skrevet

Nei, jeg var der for et møte som varte mesteparten av lørdagen, så jeg fikk ikke gjort mer enn det jeg nevnte og gå tur i nabolaget.

Hadde jeg visst om det, hadde jeg kanskje gått i den jødiske synagogen på lørdagen, men jeg hadde nok ikke fått noe ut av det siden de snakket på polsk. Jeg gikk forbi synagogen når alle gikk ut, derfor tenkte jeg på det og også på grunn av jødenes historie under krigen.

Kom akkurat på at det var en artig butikk jeg var inne i like ved hotellet. Jeg skulle kjøpe litt brus og hadde sett en butikk der de hadde ting ved disken som så ut som en vanlig butikk. Dette så jeg på fredagen, men på lørdagen da jeg gikk inn der, så jeg at det var en butikk som nesten bare hadde hygieneartikler: dusjartikler, sminke, bind, vaskepulver og dyrefor (av alle ting), heldigvis hadde jeg sett rett og det var noen hyller med kjeks ved utgangen, så da trengte jeg ikke sulte den delen av dagen. De hadde også et par stativer med smykker og jeg kjøpte med meg noen par fine øredobber til en billig penge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...